• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

מדוע לא אומרים "סתמא לשמה" ל' יום קודם לפסח?

גרינפלד

Well-known member
הקשה המנחת חינוך, שכמו שבסוכה לב"ש שצריך לשמה - מ"מ כל ל' יום מועיל סתמא, כי לומדים את ההלכות,
א"כ גם בפסח נאמר שתוך ל' יום מסתמא המצות הם לשם פסח.


ולכאורה כל הקושיא היא רק לשיטות שמספיק לשם שאר ימי פסח,
אבל אם צריך לשם המצת מצווה - אין סתמא שזה לשם המצת מצוה,
עי' בשו"ע הרב שזוהי מחלוקת ראשונים,
וכן נראה בביאור הלכה שזוהי מחלוקת האליה רבה והפרי מגדים.
והמנחת ברוך מדקדק מרש"י שצריך לשם מצת מצוה.


מיהו עדיין יש לעיין אם זה מתרץ, כי הרי במשנה בחלה סוף פרק א' כתוב שעיסת הכלבים כשהרועים אוכלים ממנה - כשרה למצת מצוה,
וביאר החזו"א שאפי' שלא כיוון בהדיא לשם מצוה - מ"מ מעורב בדעתו שאם יצטרך למצוה יצא בזה,
ואולי אפשר לחלק.
 
חזור
חלק עליון