הרמב"ם כותב שאין לוקין על לא תשנא אחיך בלבבך, כיון שהוא לאו שאין בו מעשה.
ובפסקי רי"ד ב"מ צ' כתב שגם למ"ד לאו שאין בו מעשה לוקין עליו - אין לוקין על לא תשנא, כי הוא ניתק לעשה של ואהבת לרעך כמוך.
ולכאורה הרמב"ם ס"ל שאין זה ניתק לעשה, כי לא בא בתור תיקון [וזה כקדמו עשה, עי' מכות י"ד ב' ובראשונים].
אכן יתכן שהרמב"ם מודה לפסקי רי"ד, ורק שהרי הרמב"ם פוסק קיימו ולא קיימו, שאם לא קיים העשה מיד כשהתרו בו - לוקה,
ולכן היה צריך לומר שזה מצד לאו שאין בו מעשה, שגם אם לא קיים לא ילקה.
ובפסקי רי"ד ב"מ צ' כתב שגם למ"ד לאו שאין בו מעשה לוקין עליו - אין לוקין על לא תשנא, כי הוא ניתק לעשה של ואהבת לרעך כמוך.
ולכאורה הרמב"ם ס"ל שאין זה ניתק לעשה, כי לא בא בתור תיקון [וזה כקדמו עשה, עי' מכות י"ד ב' ובראשונים].
אכן יתכן שהרמב"ם מודה לפסקי רי"ד, ורק שהרי הרמב"ם פוסק קיימו ולא קיימו, שאם לא קיים העשה מיד כשהתרו בו - לוקה,
ולכן היה צריך לומר שזה מצד לאו שאין בו מעשה, שגם אם לא קיים לא ילקה.