• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מהם המקומות שרבנן מודים לסומכוס שממון המוטל בספק חולקין.....

כוונת כבודו לאיפה רבנן דסומכוס מודים שממון המוטל בספק יחלוקו? (דסומכוס אינו סובר ממון המוטל בספק יחלוקו)
אם כן עיין ב"ב ב. תוד"ה לפיכך אם נפל הכותל שבקרה כזה רבנן דסומכוס מודים דממון המוטל בספק יחלוקו
 
מפורש בתוספות ב"ב לה, א כי רבנן מודים בכה"ג שאין מוחזק, כיון שאז שני הצדדים קיימים בממון בשווה ויש לעשות יחלוקו.
וכמו שכתבו התוס' בב"מ צז, ב שסומכוס סובר שבדררא דממונא חשיב כאילו שניהם מוחזקין בו, ובד' קטז, א מבואר שגם רבנן מודים בזה, רק שכאשר יש מוחזק סוברים שהתפוס בפועל עדיף.
 
חזור
חלק עליון