עוז.ש
Member
שאלה לכבוד הרה"ג @הרב שמעון ללוש שליט"א
בעלון השבועי פרשת וישלח, בהערה 13 כתבו עורכי העלון החשובים שבררו לאחר השיעור את דעת מר"ן שליט"א, שמה שאמר בשיעור בא רק ליישב את מנהג העולם שמברכים 'שהכל' ואת דעת מרן רבינו הגדול זצוק"ל.
ומה כוונתם בדברים אלו? מדוע לא אמרו שזו דעת מרן הראשון לציון שליט"א שחזר בו ותו ולא מידי?
נראה מפה שגם לדעת מרן הראשון לציון שליט"א שזה בסדר גמור לברך 'מזונות', ולא חזר בו [פרט לכך שזו ההוראה לציבור], כמו שכתבו שם בשם מרן - 'כי יש לומר שבמיני דגן לא שייך עיקר וטפל, אלא הולכים אחר המטרה אם בא להטעים או בא לדבק, ובשניצל על הרוב הפירורים באים להטעים',
ואם הראיות כל כך ברורות מדברי הבית יוסף והכסף משנה - מדוע 'יש לומר'?! הרי זו לא דעת מרן הבית יוסף בוודאות!
ולכן רק בא ליישב את המנהג ואת מרן רבנו הגדול זצוק"ל.
וכך אני מבין שזו דעת הרב, כפי שאמרו 'ביאר לנו את דעתו אחר השיעור', ולכאורה יש לשאול מה יש לברר דברים כל כך מפורשים וברורים שנאמרו בשיעור?!
בעלון השבועי פרשת וישלח, בהערה 13 כתבו עורכי העלון החשובים שבררו לאחר השיעור את דעת מר"ן שליט"א, שמה שאמר בשיעור בא רק ליישב את מנהג העולם שמברכים 'שהכל' ואת דעת מרן רבינו הגדול זצוק"ל.
ומה כוונתם בדברים אלו? מדוע לא אמרו שזו דעת מרן הראשון לציון שליט"א שחזר בו ותו ולא מידי?
נראה מפה שגם לדעת מרן הראשון לציון שליט"א שזה בסדר גמור לברך 'מזונות', ולא חזר בו [פרט לכך שזו ההוראה לציבור], כמו שכתבו שם בשם מרן - 'כי יש לומר שבמיני דגן לא שייך עיקר וטפל, אלא הולכים אחר המטרה אם בא להטעים או בא לדבק, ובשניצל על הרוב הפירורים באים להטעים',
ואם הראיות כל כך ברורות מדברי הבית יוסף והכסף משנה - מדוע 'יש לומר'?! הרי זו לא דעת מרן הבית יוסף בוודאות!
ולכן רק בא ליישב את המנהג ואת מרן רבנו הגדול זצוק"ל.
וכך אני מבין שזו דעת הרב, כפי שאמרו 'ביאר לנו את דעתו אחר השיעור', ולכאורה יש לשאול מה יש לברר דברים כל כך מפורשים וברורים שנאמרו בשיעור?!