• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מה המידה של שיעור טלית קטן?

אברך מבני ברק

Well-known member
שיעור שתי אמות אורך [תשעים וששה סנטימטר] על אמה רוחב [ארבעים ושמונה סנטימטר]. ושיעור זה הוא מלבד הנקב של בית הצואר, [כלומר שצריך שיהיה שיעור הטלית אמה מלפניו ואמה מלאחריו מלבד הנקב, וחצי אמה מכל צד ברוחב הטלית שעל כל הכתף]

איזה מידה/מספר זה בטלית קטן צמר?
 
שיעור שתי אמות אורך [תשעים וששה סנטימטר] על אמה רוחב [ארבעים ושמונה סנטימטר]. ושיעור זה הוא מלבד הנקב של בית הצואר, [כלומר שצריך שיהיה שיעור הטלית אמה מלפניו ואמה מלאחריו מלבד הנקב, וחצי אמה מכל צד ברוחב הטלית שעל כל הכתף]

איזה מידה/מספר זה בטלית קטן צמר?
מידה 6
והוא גם לשיטת החזו"א בעניין המידות
 

האם ניתן לברך על טלית קטן שהיא ל"ו גודלין (אמה וחצי באורך ולרוחב כ"ד גודלין (אמ שהם 72 ס"מ לאורך ו 48 ס"מ לרוחב?

בן איש חי: כן.

מרן הרב עובדיה: המברך יש לו ע''מ לסמוך אך לכתחילה נדרש 96 ס"מ אורך ו 48 ס"מ רוחב[1] מלבד נקב בית הצוואר.[2].



[1] ראה בגיליון יתד המאיר בקונטרס משנה אחרונה, וכן במשנ''ב עמודי הוראה (עמ' 316 אות כט) שהבינו בדעת מרן זצ''ל שבהליכות עולם לא שלל פחות משיעור זה אלא רק שלכתחילה צריך שיעור גדול. וכן מבואר בילקו''י דלא כמו שהבין אחיו שליט''א בהלכה ברורה שמרן זצ''ל חזר בו.
[2] ואף שניתן לברך מיקר הדין המנהג הוא שלא לברך אלא לפטור בברכת הטלית גדול את הטלית קטן, אלא שהמברך בשיעור הנ''ל יש לו ע''מ לסמוך, ואף אם הוא פחות מהשיעור הנ''ל כנזכר בהערה הקודמת.
 
חזור
חלק עליון