• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מה עושים ביט כסלו

ליל שישי, י"ט כסלו, תשפ"ה

הערב ביקש מו"ר הצדיק הרב דב קוק שליט"א לפרסם ולומר שכרגע יש בעיה קשה (הרב שליט"א לא פירט מה היא אותה הבעיה), וצריך לתקן את זה, ואפשר לתקן את זה רק הלילה.
וזה על-ידי שכל אחד יגייס חמישה יהודים שלא קוראים שמע ישראל, ויקראו הלילה קריאת שמע כדי לסלק איזה דין בשמים.
זה ספציפית להלילה הזה (חמישי, י"ט כסלו, תשפ"ה).
וזה בעצמו יכול לסנגר ולפתור את הבעיה שיש.
הרב ביקש לומר, שהוא מודה מראש לכל מי שיעשה את זה, והוא מברך את כל אחד ואחד שיעשה את זה הלילה בברכת כהנים, והוא ערב לו שיתברך בשלושת הברכות של הכהנים.
והסביר הרב, שזה לא רק ברכה, אלא זה 'פסק הלכה'. ומי שזוכה לעשות את זה הלילה, יש לו כאן דין ערבות מהתורה, ולא רק ברכה. יש כאן דין של ערבות בתוך הברכת כהנים שתחול הברכה בדין תורה.
מי פרסם זאת?
 
גדולה לגימה שמקרבת..
אגב אין משפט כזה בגמ' אלא לכאורה להיפך סנהדרין קג: א"ר יוחנן משום רבי יוסי בן קסמא גדולה לגימה שהרחיקה שתי משפחות מישראל שנאמר (דברים כג, ה) על דבר אשר לא קדמו אתכם בלחם ובמים
ורבי יוחנן דידיה אמר מרחקת את הקרובים ומקרבת את הרחוקים ומעלמת עינים מן הרשעים ומשרה שכינה על נביאי הבעל ושגגתו עולה זדון מרחקת את הקרובים מקרבת את הרחוקים מיתרו דאמר ר' יוחנן בשכר קראן לו ויאכל לחם זכו בני בניו וישבו בלשכת הגזית

כתבתי לכאורה משום שאמר גם מקרבת את הרחוקים ע"ש בכל הגמ'
 
אגב אין משפט כזה בגמ' אלא לכאורה להיפך סנהדרין קג: א"ר יוחנן משום רבי יוסי בן קסמא גדולה לגימה שהרחיקה שתי משפחות מישראל שנאמר (דברים כג, ה) על דבר אשר לא קדמו אתכם בלחם ובמים
ורבי יוחנן דידיה אמר מרחקת את הקרובים ומקרבת את הרחוקים ומעלמת עינים מן הרשעים ומשרה שכינה על נביאי הבעל ושגגתו עולה זדון מרחקת את הקרובים מקרבת את הרחוקים מיתרו דאמר ר' יוחנן בשכר קראן לו ויאכל לחם זכו בני בניו וישבו בלשכת הגזית

כתבתי לכאורה משום שאמר גם מקרבת את הרחוקים ע"ש בכל הגמ'
מבואר שהלגימה היא שעת קירוב לבבות ומשפיעה לטוב ולמוטב. ואם זה כינוס צדיקים שמוסיף קדושה יראה ותורה אין הכי נמי. הלגימה תגדיל את ההשפעה הרבה.
ואם לא. להיפך.
 
רוב הדברים שכתוב על לגימה הם לא טובים
נראה יותר בגמ' שיש להזהר מלגימה ולא כמו שאומרים העולם גדולה לגימה שמקרבת שהאכילה ושתיה עושה רק טוב
מחילה. זה קריאת טקסט בלי פירוש...
אבל כתוב שהריחוק הוא על שלא קדמו בלחם ומים. נמחק זרע עמון ומואב מבית ישראל.
והקירוב על שנתנו למשה סעודה. זכו וישבו בניו בלשכת הגזית.
 
חזור
חלק עליון