יצחק משען
Well-known member
דוקא איתך לא זכור לי שיש לנו חילוקי דעות במיוחדהרב משען אני בדרך כלל לא מסכים אתך אבל הפעם
ישר כחך ששברת..
אולי באמת זו ההזדמנות להתחיל...
דוקא איתך לא זכור לי שיש לנו חילוקי דעות במיוחדהרב משען אני בדרך כלל לא מסכים אתך אבל הפעם
ישר כחך ששברת..
מי פרסם זאת?ליל שישי, י"ט כסלו, תשפ"ה
הערב ביקש מו"ר הצדיק הרב דב קוק שליט"א לפרסם ולומר שכרגע יש בעיה קשה (הרב שליט"א לא פירט מה היא אותה הבעיה), וצריך לתקן את זה, ואפשר לתקן את זה רק הלילה.
וזה על-ידי שכל אחד יגייס חמישה יהודים שלא קוראים שמע ישראל, ויקראו הלילה קריאת שמע כדי לסלק איזה דין בשמים.
זה ספציפית להלילה הזה (חמישי, י"ט כסלו, תשפ"ה).
וזה בעצמו יכול לסנגר ולפתור את הבעיה שיש.
הרב ביקש לומר, שהוא מודה מראש לכל מי שיעשה את זה, והוא מברך את כל אחד ואחד שיעשה את זה הלילה בברכת כהנים, והוא ערב לו שיתברך בשלושת הברכות של הכהנים.
והסביר הרב, שזה לא רק ברכה, אלא זה 'פסק הלכה'. ומי שזוכה לעשות את זה הלילה, יש לו כאן דין ערבות מהתורה, ולא רק ברכה. יש כאן דין של ערבות בתוך הברכת כהנים שתחול הברכה בדין תורה.
אגב אין משפט כזה בגמ' אלא לכאורה להיפך סנהדרין קג: א"ר יוחנן משום רבי יוסי בן קסמא גדולה לגימה שהרחיקה שתי משפחות מישראל שנאמר (דברים כג, ה) על דבר אשר לא קדמו אתכם בלחם ובמיםגדולה לגימה שמקרבת..
מבואר שהלגימה היא שעת קירוב לבבות ומשפיעה לטוב ולמוטב. ואם זה כינוס צדיקים שמוסיף קדושה יראה ותורה אין הכי נמי. הלגימה תגדיל את ההשפעה הרבה.אגב אין משפט כזה בגמ' אלא לכאורה להיפך סנהדרין קג: א"ר יוחנן משום רבי יוסי בן קסמא גדולה לגימה שהרחיקה שתי משפחות מישראל שנאמר (דברים כג, ה) על דבר אשר לא קדמו אתכם בלחם ובמים
ורבי יוחנן דידיה אמר מרחקת את הקרובים ומקרבת את הרחוקים ומעלמת עינים מן הרשעים ומשרה שכינה על נביאי הבעל ושגגתו עולה זדון מרחקת את הקרובים מקרבת את הרחוקים מיתרו דאמר ר' יוחנן בשכר קראן לו ויאכל לחם זכו בני בניו וישבו בלשכת הגזית
כתבתי לכאורה משום שאמר גם מקרבת את הרחוקים ע"ש בכל הגמ'
מחילה. זה קריאת טקסט בלי פירוש...רוב הדברים שכתוב על לגימה הם לא טובים
נראה יותר בגמ' שיש להזהר מלגימה ולא כמו שאומרים העולם גדולה לגימה שמקרבת שהאכילה ושתיה עושה רק טוב
זה לא פורסם בצורה רשמית אלא הסרטה של אברך עומד ליד הצדיק ואומר את הדברים מפיומי פרסם זאת?