מחאה אדירה! זעזוע ושאט נפש מהדברים המחרידים אשר נכתבו נגד מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א מורשתו ותלמידיו בחוברת 'מן המאור' של ישיבת 'מאור התורה'

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

מתלמידי הראש"ל

Well-known member
למי שיש תחת ידו את החוברת של ישיבת מאור התורה שיצאת לאור בניסן האחרון שיעלה את זה כאן
פשוט שמעתי שדיברו על כך עם מרן הראש''ל שליט''א בשבת האחרונה והרב כעס מאוד על הנכתב שם
 
השתיקה לא יפה, יש חובת מחאה, וגם חובה לעצור את קעקוע וההשתלטות על מפעליו של מרן ע"י אנשים שנלחמו בו והיום נוטלים עטרה לראשם שכביכול הם אלו שהחזירו עטרה ליושנה במובן העמוק והאמיתי של הדבר ,כלשונם.
 
השתיקה לא יפה, יש חובת מחאה, וגם חובה לעצור את קעקוע וההשתלטות על מפעליו של מרן ע"י אנשים שנלחמו בו והיום נוטלים עטרה לראשם שכביכול הם אלו שהחזירו עטרה ליושנה במובן העמוק והאמיתי של הדבר ,כלשונם.
נידון באריכות גדולה במקום אחר, לגבי אלו שרוצים להשתלט ולהוציא החוצה את דרכו ההלכתית וההשקפתית של מרן הראשון לציון שליט"א.
 
השתיקה לא יפה, יש חובת מחאה, וגם חובה לעצור את קעקוע וההשתלטות על מפעליו של מרן ע"י אנשים שנלחמו בו והיום נוטלים עטרה לראשם שכביכול הם אלו שהחזירו עטרה ליושנה במובן העמוק והאמיתי של הדבר ,כלשונם.
נכון שצריך להקים קול מחאה וצעקה על כך אך נראה שמנהלי הפורום מעדיפה שלא ידברו על זה כאן
 
רק לציין שיש החושבים שהגר"י שרבני כתב את הנוסח הנ"ל, וכאחד שמכיר אותו לא נראה לי שהוא כתב את זה, תמיד הוא העריך את מרן זצ"ל וכן את הראש"ל שליט"א ואת גדולתם הענקית בתורה, ואף שלא ראו בישיבה התבטאות לשום צד (שזה הרבה מאוד וד"ל וכן בזמן ענין הגיורים תמיד שתק אפי' שכולם דיברו וכו'...) כי זה לא היה הנושא אבל כשדיברו על כך באופן אישי כיבד ושיבח מאוד)
וכן רה"י הגר"א סלים לא נראה שניח"ל בהנ"ל זה לא דרכו כלל וכלל והנוסח הזה רחוק ממנו מאוד ובפרט לא ע"ג הכתב..
יש מישהו אחר מהמקורבים של הרב שלא כ"כ... אוהב את זה שהגר"א סלים הצטרף לש"ס ותמיד ניסה למנוע זאת ויכול להיות (לפענ"ד מכמה טעמים ואכמ"ל) שהוא כתב את זה...
ואני כמעט בטוח שהגר"י שרבני והגר"א סלים לא ידעו שנכתב הנוסח הזה בגליון שכן זה היה סוג של מאמר מערכת ולא בשם כותב מסוים
 
נערך לאחרונה:
רק לציין שיש החושבים שהגר"י שרבני כתב את הנוסח הנ"ל, וכאחד שמכיר אותו לא נראה לי שהוא כתב את זה, תמיד הוא העריך את מרן זצ"ל וכן את הראש"ל שליט"א ואת גדולתם הענקית בתורה, ואף שלא ראו בישיבה התבטאות לשום צד (שזה הרבה מאוד וד"ל וכן בזמן ענין הגיורים תמיד שתק אפי' שכולם דיברו וכו'...) כי זה לא היה הנושא אבל כשדיברו על כך באופן אישי כיבד ושיבח מאוד)
וכן רה"י הגר"א סלים לא נראה שניח"ל בהנ"ל זה לא דרכו כלל וכלל והנוסח הזה רחוק ממנו מאוד ובפרט לא ע"ג הכתב..
יש מישהו אחר מהחתנים של הרב שלא כ"כ... אוהב את זה שהגר"א סלים הצטרף לש"ס ותמיד ניסה למנוע זאת ויכול להיות (לפענ"ד מכמה טעמים ואכמ"ל) שהוא כתב את זה...
ואני כמעט בטוח שהגר"י שרבני והגר"א סלים לא ידעו שנכתב הנוסח הזה בגליון שכן זה היה סוג של מאמר מערכת ולא בשם כותב מסוים
אז למה לא נשמע הבהרה?
 
לא יודע מה בדיוק נכתב שם, אבל לפי הניסוח שהביאו כאן, כאחד שלמד תקופה קצרה בישיבה, לא נראה לי שיש סיכוי שזה יצא מתח"י הרה"י הגר"א סלים או חתנו הגר"י שרבאני
 
אז למה לא נשמע הבהרה?
אני לא יודע לענות כי אני לא הם ואני לא בקשר איתם אולי אנסה לברר...
וחוץ מזה על מה תצא הבהרה?? זה משהו פנימי ולהוציא הבהרה זה לפעמים יותר גרוע
אני סתם אומר דעה יכול להיות שיש להם שיקולים אחרים (כך שאין מה לדון על דברי באופן ספציפי)
 
נכתב שם ע:י חתן רה"י : יש שפירשו את המושג להחזיר עטרה ליושנה' להשגת כבוד מדומה כגון ההשתלטות הלכתית וכד' . יש עוד ציטוטים ועוד חזון...
מחילה אבל עשית עוולה גדולה, וציטטת מה שלא כתוב שם.
לא נזכר שם בשום מקום שזה נכתב על ידי חתן של הגר"א סלים שליט"א.
ולא כתוב הניסוח שכתבת, אלא הוספת מילה שאינה מופיעה שם.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון