• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מחאה על כבודו של מרן פוסק הדור שליט"א

כולם מודים שזו עזות וחוצפה לכתוב על מרן שליט"א עפ"ל
אמת לאמיתה.
אבקש מהכותבים כאן. חלקם כנראה מאוד תמימים.
לפני שכואב לכם מה מרן כתב על כס"ר וכו'.
אמור להפריע לכם הרבה יותר, איך אברך מעיז להעלות על הכתב דברים אלו כמו עפ"ל.
זהו חציית כל הקווים האדומים.

לא יתכן שאברך יכתוב כזה משפט על מרן שליט"א שכולם מודים שהוא אחד המיוחד מחכמי ישראל, והעולם ימשיך להתנהג כשורה.
ומאחר שזה גם מקבל גושפנקא של המוציאים לאור של ירחון זה והעומדים בראשו. הדברים חמורים יותר.

באמת שאין כוונתי להכניס ראשי בין ההרים הגדולים. צריך ליזהר מזה כמו מאש (והדברים ידועים).

אמנם אכן היה חשוב לי להשמיע שמה שאותו אברך הכניס ראשו וכתב מה שכתב. הוא דבר שלא יכול לקרות.

היה יכול לכתוב את כל התורה שלו בלא המילים מסביב, אלא ענייני בלבד.
 
נערך לאחרונה:
טוב, דבר ראשון זה לא אברך סתם.
זה רב מגדולי תלמידיו של הרב משה לוי, שגם לא ממשכן עצמו לכיון מסוים. ויש פעמים לא מעטות שחלק על הרב משה.
וכאן (כפי שצוין בראש המאמר) נכתב המאמר לבקשת רבני וראשי הישיבה ולא עשה על דעתו.
"האברך הזוטר" היה חיבר 4 ספרי מוסר וחמישה ספרי הלכה בהסכמת מרן הרב עובדיה. ומהם בהלכות נדה. יש לו בית הוראה לטהרה. כל השבוע מפוצץ בשיעורים.

שהקב"ה לא יתבע את יקרו אצלכם!
תזהרו, כי מהנמצאים ושומעי שיעוריו יש סיפורים כאלה ולא מעט.
לא הבנתי, וכי אתם עורכי דין של מרן הראש"ל?! נראה לי שהשבוע הוא כתב בעלון את דעתו והשקפתו ללא מורא.
ואגב אם חשוב לכם דעתו של מרן שליט"א (כמו שאני מעריך כל מלה שיוצאת מפיו) תראו שכתב על "האברך הזוטר" הזה "חסיד וקדוש", ולא רק היום גם במכתב המלצה שכתב מרן שליט"א למרן הרב עובדיה כדי שיכתוב הסכמה לספרו של "האברך" - אמרות טהורות כתב כן.
והנה השבוע מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שמו לממלא מקומו במסירת השיעור השבועי, כי לא חש בטוב. ונראה לי יש לגר"מ מאזוז שיקול דעת קצת יותר טוב משלכם.
זה כמו שמרן שליט"א כעת עסוק בפתרון בעיות החללים מהמלחמה ומישהו יקשה עליו קושיות מסוימות, ולמרן לא יהיה בעיה להשיב רק לא יהיה זמן ויביא לגאון הרב יצחק לוי להשיב (ויש פעמים שמבקש מהתלמידים להשיב) וכי אז מישהו יגיד, מה האברך הזה וכו'?!
הגר"מ מאזוז אמר שבזמן האחרון לא חש בטוב, הנה בשבוע שעבר אמר שהיה בבית חולים "והגיע עד שערי מות כפשוטו", אז הוא יענה על הקושיות?! אז נתן לאחד מתלמידיו הקרובים.
"והזהרו בגחלתן וכו"

פשוט ראיתי שכולם תוקפים, ואף אחד לא מסתכל בצורה אובייקטיבית. הרי ברור שיש תשובות מהצד השני. פשוט אין מי שיענה אותם כאן. אז אמרתי לנסות להסביר לכם אחרי שקצת בדקתי. בלי להכניס רק רגש לדעות קדומות.
כל טוב!
 
נערך לאחרונה:
טוב, דבר ראשון זה לא אברך סתם.
זה רב מגדולי תלמידיו של הרב משה לוי, שגם לא ממשכן עצמו לכיון מסוים. יש פעמים רבות שחלק על הרב משה.
וכאן (כפי שצוין בראש המאמר) נכתב המאמר לבקשת רבני וראשי הישיבה ולא עשה על דעתו.
"האברך הזוטר" היה חיבר 4 ספרי מוסר וחמישה ספרי הלכה בהסכמת מרן הרב עובדיה. ומהם בהלכות נדה. יש לו בית הוראה לטהרה. כל השבוע מפוצץ בשיעורים.

שהקב"ה לא יתבע את יקרו אצלכם!
תזהרו, כי מהנמצאים ושומעי שיעוריו יש סיפורים כאלה ולא מעט.
לא הבנתי את עורכי דין של מרן הראש"ל?! נראה לי שהשבוע הוא כתב בעלון את דעתו והשקפתו ללא מורא.
ואגב אם חשוב לכם דעתו של מרן שליט"א (כמו שאני מעריך כל מלה שיוצאת מפיו) תראו שכתב על "האברך הזוטר" הזה "חסיד וקדוש", ולא רק היום גם במכתב המלצה שכתב מרן שליט"א למרן הרב עובדיה כדי שיכתוב הסכמה לספרו של "האברך" - אמרות טהורות כתב כן.
והנה השבוע מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שמו לממלא מקומו במסירת השיעור השבועי, כי לא חש בטוב. ונראה לי יש לגר"מ מאזוז שיקול דעת קצת יותר טוב משלכם.
זה כמו שמרן שליט"א כעת עסוק בפתרון בעיות החללים מהמלחמה ומישהו יפריע בטענות מסוימות, ולמרן לא יהיה בעיה להשיב רק אין זמן ויביא לגאון הרב יצחק לוי, אז מישהו יגיד מה האברך הזה וכו'?!
הגר"מ מאזוז אמר שבזמן האחרון לא חש בטוב, הנה בשבוע שעבר אמר שהיה בבית חולים "והגיע עד שערי מות כפשוטו", אז הוא יענה על הקושיות?! אז נתן לאחד מתלמידיו הקרובים.
"והזהרו בגחלתן וכו"

פשוט ראיתי שכולם תוקפים, ואף אחד לא מסתכל בצורה אובייקטיבית. הרי ברור שיש תשובות מהצד השני. פשוט אין מי שיענה אותם כאן. אז אמרתי לנסות להסביר לכם אחרי שקצת בדקתי. בלי להכניס רק רגש לדעות קדומות.
כל טוב!
לא קראתי את כל ההודעה של כבודו.
אבל הבנתי מה מפריע לכבודו.
ואכן אתה צודק.


לא התכוונתי כרגע לדון בטיב אותו אברך.

אולם ידעתי גם ידעתי שתתעלם משאר הדברים שכתבתי.

ואגב אם כבר, אזי תראה גם בתשובה של הרב הכותב באור תורה, כמה עשה מהטפל עיקר, ומהעיקר התעלם כליל.

ברוך השם כולכם באותו דרך.

ומכאן והלאה איני רוצה לכתוב בנושא.

כתבתי כי חשבתי שאתה וחבירך מחפשים באמת את האמת.
אולם משנוכחתי לראות שטעיתי בזה
אזי, כשם שיש לומר דבר הנשמע כך יש שלא לומר דבר שלא נשמע. וכאן עוצר הקנה.
 
נערך לאחרונה:
לא קראתי את כל ההודעה של כבודו.
אבל הבנתי מה מפריע לכבודו.
ואכן אתה צודק.


לא התכוונתי כרגע לדון בטיב אותו אברך.

מה שנכתב שהוא זוטר הוא באופן יחסי למרן הראש"ל.

ובזה הוא ושכמותו ודאי זוטרים.


ידעתי גם ידעתי שתתעלם משאר הדברים שכתבתי.

ואגב אם כבר, אזי תראה גם בתשובה של אותו כותב באור תורה, כמה עשה מהטפל עיקר, ומהעיקר התעלם כליל.

ברוך השם כולכם באותו דרך.

ומכאן והלאה איני רוצה לכתוב בנושא.

כתבתי כי חשבתי שאתה וחבירך מחפשים באמת את האמת.
אולם משנוכחתי לראות שטעיתי בזה
אזי, כשם שיש לומר דבר הנשמע כך יש שלא לומר דבר שלא נשמע. וכאן עוצר הקנה.
1. עניתי, אמרתי (אולי בגלל שלא הסתכלת)
הנה השבוע מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שמו לממלא מקומו במסירת השיעור השבועי, כי לא חש בטוב. ונראה לי יש לגר"מ מאזוז שיקול דעת קצת יותר טוב משלכם.
זה כמו שמרן שליט"א כעת עסוק בפתרון בעיות החללים מהמלחמה ומישהו יקשה עליו קושיות מסוימות, ולמרן לא יהיה בעיה להשיב רק לא יהיה זמן ויביא לגאון הרב יצחק לוי להשיב (ויש פעמים שמבקש מהתלמידים להשיב) וכי אז מישהו יגיד, מה האברך הזה וכו'?!
הגר"מ מאזוז אמר שבזמן האחרון לא חש בטוב, הנה בשבוע שעבר אמר שהיה בבית חולים "והגיע עד שערי מות כפשוטו", אז הוא יענה על הקושיות?! אז נתן לאחד מתלמידיו הקרובים.
"והזהרו בגחלתן וכו"
2. אם לא קראת, מנין אתם יודע שהתעלמתי. ולא התעלמתי. כפי שיראה הקורא.
 
אמת לאמיתה.
אבקש מהכותבים כאן. חלקם כנראה מאוד תמימים.
לפני שכואב לכם מה מרן כתב על כס"ר וכו'.
אמור להפריע לכם הרבה יותר, איך אברך זוטר מעיז להעלות על הכתב דברים אלו כמו עפ"ל.
זהו חציית כל הקווים האדומים.

לא יתכן שאברך יכתוב כזה משפט על מרן שליט"א שכולם מודים שהוא אחד המיוחד מחכמי ישראל, והעולם ימשיך להתנהג כשורה.​
א.הסברתי שזה לא סתם אברך.
ב. גם מודים שהגר"מ מאזוז אחד מחכמי הדור, ועל הקושיות כנגדו, אותו "אברך" בא להשיב.

ומאחר שזה גם מקבל גושפנקא של המוציאים לאור של ירחון זה והעומדים בראשו. הדברים חמורים יותר.​

ג. הגושפנקא התקבלה לאחר בקשת הנהלת הישיבה להכניס את המאמר. המערכת לא התערבה וקבלה וכבדה את הבקשה (כך מהבנתי מתוך המאמר).

באמת שאין כוונתי להכניס ראשי בין ההרים הגדולים. צריך ליזהר מזה כמו מאש (והדברים ידועים).

אמנם אכן היה חשוב לי להשמיע שמה שאותו אברך הכניס ראשו וכתב מה שכתב. הוא דבר שלא יכול לקרות.

ד. אמרתי כבר שהיה לבקשת הגר"מ מאזוז, וכמו שלא תתקוף את הגר"י לוי אם יענה במקום הראש"ל. ותאמר לו "למה אתה מכניס ראשך". הוא הדין.

היה יכול לכתוב את כל התורה שלו בלא המילים מסביב, אלא ענייני בלבד.​

ה. יכול להיות, אבל רצה לומר לכל המתקוממים ישר מהאימרה, שזה רק נשמע להם גרוע (מהאיך שזה מקובל בשנים האחרונות) אבל מהתבוננות קלה במקורות. זה לא עד כדי כך גרוע.
 
הרב הנ"ל ת"ח עצום בקי גדול ואוהב את מרן זצוקללה"ה בסדר טעה פעם אחת גם מרן זצוקללה"ה טעה כמה פעמים הוא לא מלאך גם משה רעיא מהימנא טעה כולם טעו .
נכון אותו ת"ח טעה אבל הנה התנצל כמש"כ "ומודה ועוזב ירוחם"
ואני בטוח שמו"ר הראש"ל שליט"א אוהב אותו אהבת נפש.
ולא סתם כמו שציין ידידנו הרב @ניסן נתיב שליט"א שמו"ר רה"י שליט"א שמו לרב המחליף במקומו (והיה עוד כמה וכמה פעמים)
ועוד
חכמים הזהרו בדבריכם שמא תחובו חובת גלות ויגלו אחריכם מים רעים ונמצא שם שמים מתחלל"
ואנא תפיסוק להתווכח על עניני סרק זה שאותו ת"ח חשוב טעה פעם אחת זה לא אומר כלום.
ברכה והצלחה
וה' לא ימנע טוב מהולכים בתמים
 
לשון לא מכובדת בכלל (בלשון המעטה) לא ראוי. אסור להגיע למקומות כאלה.

בהודעות הקודמות בסה"כ באתי להסביר ולהראות את הצד השני.

אבל אסור לדבר ככה!
בטח ובטח על גדול הדור ופוסק הדור מרן שליט"א.

עיין בפורום סיפורים מזעזעים על המזלזלים בכבודו. בלי להתייחס לעצם הטענה, אני מציע שתמחק עכשיו ותבקש סליחה ותתנצל. ודחוף.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אמת לאמיתה.
אבקש מהכותבים כאן. חלקם כנראה מאוד תמימים.
לפני שכואב לכם מה מרן כתב על כס"ר וכו'.
אמור להפריע לכם הרבה יותר, איך אברך זוטר מעיז להעלות על הכתב דברים אלו כמו עפ"ל.
זהו חציית כל הקווים האדומים.

לא יתכן שאברך יכתוב כזה משפט על מרן שליט"א שכולם מודים שהוא אחד המיוחד מחכמי ישראל, והעולם ימשיך להתנהג כשורה.
ומאחר שזה גם מקבל גושפנקא של המוציאים לאור של ירחון זה והעומדים בראשו. הדברים חמורים יותר.

באמת שאין כוונתי להכניס ראשי בין ההרים הגדולים. צריך ליזהר מזה כמו מאש (והדברים ידועים).

אמנם אכן היה חשוב לי להשמיע שמה שאותו אברך הכניס ראשו וכתב מה שכתב. הוא דבר שלא יכול לקרות.

היה יכול לכתוב את כל התורה שלו בלא המילים מסביב, אלא ענייני בלבד.
הוא לא אברך זוטר
הוא ת''ח עצום
עיין בספרו אמרות טהורות
כיצד מדקדק ראשונים
ותרווה צמאנך
 
הוא לא אברך זוטר
הוא ת''ח עצום
עיין בספרו אמרות טהורות
כיצד מדקדק ראשונים
ותרווה צמאנך
אשריך ואשריו.
אבל כלפי מרן שליט"א הוא צריך לדעת את מקומו ולא לכתוב עליו עפ"ל.
לא פשוט? לא ברור? שמא גם אתה מאנשיהם שלא מבינים כלום ממה שרוצים מהם ופותחים עיני עגל?
 
כבר תורץ לעיל שהמאמר נכתב לבקשת ראשי הישיבה,
ועל העפ"ל התנצל
מבין שורותיך ניכר שמעולם לא פתחת ר' חיים וגרי"ז.
שם היית מבין מהם תירוצים נכונים ומתוקים.
אבל התירוצים שלך ושלהם בבחינת שערי תירוצים לא ננעלו.
וזה לא להכפיש אותך, אתה שם בדוי, נטו על דבריך המשונים.
 
מבין שורותיך ניכר שמעולם לא פתחת ר' חיים וגרי"ז.
שם היית מבין מהם תירוצים נכונים ומתוקים.
אבל התירוצים שלך ושלהם בבחינת שערי תירוצים לא ננעלו.
וזה לא להכפיש אותך,
אשריך ואשריו.
אבל כלפי מרן שליט"א הוא צריך לדעת את מקומו ולא לכתוב עליו עפ"ל.
לא פשוט? לא ברור? שמא גם אתה מאנשיהם שלא מבינים כלום ממה שרוצים מהם ופותחים עיני עגל?
הערתי על הלשון אברך זוטר
גם אתה מחויב בכבוד התורה
ובענין הגר''ח -מאן דסני עלך וכו'
הלא כל השנים האשכנזים טענו את זה בדיוק על הילקו''י
אז אנה לא לעשות לשכנגדו נשבע ונוטל.
 
הערתי על הלשון אברך זוטר
גם אתה מחויב בכבוד התורה
ובענין הגר''ח -מאן דסני עלך וכו'
הלא כל השנים האשכנזים טענו את זה בדיוק על הילקו''י
אף אני עניתי שלא היה לך להיבהל להשיב על הלשון אברך זוטר, כי אין בכך כלום כשמזלזל במרן שליט"א ומדובר כלפי מרן.
וגם מרן זצ"ל היה מי שחלק עליו ונקרא אפרוח שלא נפתחו עיניו, אף שבעיני תלמידיו הוא תרנגול צבעוני.
(בטח תקפוץ, זה מרן עצמו כתב וכו'? תלמד תורת החילוק ותבין את ההבדל בין אפרוח וכו' לאברך זוטר...).
ומה האשכנזים טענו או לא טענו, נראה לך להתחיל להתווכח על זוטות? בפועל מרן שליט"א וממשיכי דרכו למדו בדרך הישיבתית עם הגר"ח והגרי"ז, והם (אתם) לא. ועוד יותר בפועל תראה שחור ע"ג לבן אלו שטויות הם כותבים נגד הגיון פשוט. במקום להתנצל כמו בן אדם וחסל סדר פסח.
ותסביר על מה אתה מנסה להגן, מה אתה רוצה להצדיק. תכתוב ברור מה מפריע לך, ומה צריך להפריע ובכ"ז לא מפריע לך.
 
אף אני עניתי שלא היה לך להיבהל להשיב על הלשון אברך זוטר, כי אין בכך כלום כשמזלזל במרן שליט"א ומדובר כלפי מרן.
וגם מרן זצ"ל היה מי שחלק עליו ונקרא אפרוח שלא נפתחו עיניו, אף שבעיני תלמידיו הוא תרנגול צבעוני.
(בטח תקפוץ, זה מרן עצמו כתב וכו'? תלמד תורת החילוק ותבין את ההבדל בין אפרוח וכו' לאברך זוטר...).
ומה האשכנזים טענו או לא טענו, נראה לך להתחיל להתווכח על זוטות? בפועל מרן שליט"א וממשיכי דרכו למדו בדרך הישיבתית עם הגר"ח והגרי"ז, והם (אתם) לא. ועוד יותר בפועל תראה שחור ע"ג לבן אלו שטויות הם כותבים נגד הגיון פשוט. במקום להתנצל כמו בן אדם וחסל סדר פסח.
ותסביר על מה אתה מנסה להגן, מה אתה רוצה להצדיק. תכתוב ברור מה מפריע לך, ומה צריך להפריע ובכ"ז לא מפריע לך.
עוד מעט תגיד שרואים בילקו''י לומדות כמו בר' חיים
רב לך..
ואין לי ענין להמשיך להתווכח.
אני לא מתלמידי שניהם כלל.
 
עוד מעט תגיד שרואים בילקו''י לומדות כמו בר' חיים
רב לך..
ואין לי ענין להמשיך להתווכח.
גם את זה צריך להסביר? אז נסביר...
אין הכוונה לדבריך הנ"ל, וגם אין צורך בזה.
אלא שכאשר אדם לומד בצעירותו את סגנון הלימוד הישיבתי, הוא קונה שכל ישר, ולא מגיע לכתיבת דברים זרים ומוזרים.
 
חזור
חלק עליון