עיינתי בסוגיא זו בימים האחרונים (אחרי שהייתי באולם אירועים שהגישו בו צלחות מרכזיות עם בשר ודגים).
לא כתוב מה הסדר, ולכאו' אין נפק"מ כיון שסו"ס צריך שיהיה קינוח והדחה וגם שיהיה שטיפה של הידיים.
לכאו' עדיף קודם לשטוף ידיים כדי להחמיר גם בלחם שאוכל שלא יהיה בו משאריות הבשר או הדגים שאכל בתחילה, אבל לא מצאתי איזכור בעניין זה.
אכן מעיקר הדין אין סדר אך יש מקום להחמיר ושאלתי היתה בגלל לא היה לכאו' התיחסות בס' זה לענין זה אלא בס' אחר הוא כתב שעדיף קודם לשטוף ידים (בין דגים לחלב). וחשבתי לדמות שה''ה לכאן אך לא מצאתי כתוב ורציתי הסכמ' מחברי הפורום הת''ח
הרוצה לאכול מאכלי בשר לאחר אכילת מאכלי חלב צריך לעשות כמה דברים:
א. נקיון ידיו - מעיקר הדין אם ידיו נקיות אין צריך לשוטפם, אך נהגו ישראל בכל אופן אלא אם כן שעת הדחק שאז יכול לסמוך על שמצא ידיו נקיות ואף בלילה יבדוק לאור הנר. וכתב כה''ח (סי' פט אות לג) שנכון לקנח ידיו בנייר או בסמרטוט מפני לחלוחית הנדבקת על הידים.
ואין לשטוף ידיו במים חמים שהיד סולדת בהם משום שמבליעים את הלכלוך במקום לפלוטו. ואם אין לו אלא מים חמים ימתין עד שיצטננו, ואז ירחץ בהם ידיו.
וקודם שירחץ יסיר מעליהם כל דבר חוצץ ובפרט טבעות וכדו' שמתאספים שם שיירי מאכל ושומן.
ודי לרחוץ עד פרק שני של אצבעותיו, אא''כ נגע בכל ידיו שאז ירחץ את כל כפות ידיו ולאחר הרחיצה יטה אותם כלפי מטה כדי שירד הלכלוך הדבוק בהם. וינגבם כדי שלא ימאס האוכל מרטיבותם. אם אכל מאכלי חלב בכף או מזלג ולא נגע בהם בידיו, אין צריך לרחוץ ידיו אבל צריך לקנח ולהדיח פיו. אא''כ שתה שוקו משקית וכדו' שבד''כ השקיות מלוכלכות מבחוץ. ומ''מ נכון להחמיר ליטול ידיו גם שאכל מאכלי חלב בכף או מזלג.
א. קינוח – ילעס לחם או כל מיני מאכל ופירות מלבד קמח ותמרים וירקות עלים לפי שנדבקים בחניכיים ולא מקנחים יפה.
ב. ויקנח בו פיו יפה שלא יהיו שאריות בין החניכים והשינים.
ג. יבלע המאכל לאחר שקינח בו את פיו.
2. לאחר הקינוח יש להדיח פיו במים, יין או בכל משקה מלבד משקה חריף מאד או חם מאד, שהדרך לבולעם מיד. ויכול לבלוע את את המשקה.
ואין משנה אם קודם שותה המשקה או קודם אוכל אבל נכון שקודם יאכל כדי שע''י בליעת המשקה יבלע גם שאריות המאכל שלעס (הובא כל זה בספר בין ישראל לעמים עמ' נח – ס).