משום מה זכור לי בעבר שהיה דיון בפורום על כל העניין הזה, האם השו"ע כתב דווקא שצריך להחזיק או לא, אך משום מה אני לא מוצא איפה זה היה.א. אם אפשר להקל להניח הגביע ביין הבדלה כדי שלא ישפך כאשר מחזיק הבשמים?
אני לא צריך דיון אלא ציטוטים וכמו שהביאו בשם הרב מוצפי שאין לברך שידיו רטובות לא התכוונתי לזה אלא ספרי הלכהמשום מה זכור לי בעבר שהיה דיון בפורום על כל העניין הזה, האם השו"ע כתב דווקא שצריך להחזיק או לא, אך משום מה אני לא מוצא איפה זה היה.
בדיו שאני זוכר הביאו ראיות ומקורות וכו'.אני לא צריך דיון אלא ציטוטים וכמו שהביאו בשם הרב מוצפי שאין לברך שידיו רטובות לא התכוונתי לזה אלא ספרי הלכה
כי סברות ודברים שמסורים ללב א''א להוכיח את השני שהוא לא בסדר ולכן אולי זו לא דרך ארץ לברך בידיו נקיות אך לא אפשר לומר שאסור
א. מקור באיזה פוסקים הכוונה ספריםבפוסקים או בפסקים של?
א, יש הסרטה של חכם שמעון חי אלוף שליט''א שמניח את הכוס
ב, מי אמר שיש חילוק בין קידוש להבדלה?
ג, לענ''ד אסור, אך מסתמא כבודו חפץ במקורו.
במשנ"ב סי' קצא כתב, דכל דבר שצריך לשום על ליבו אסור לעשות. ולכאורה גם להניק צריך לשום על ליבו.ג. אם מותר לאשה להניק בזמן שמברכת ברכת המזון?
לא הבנתי, הרי נהגו זאת עפ"י הגמ' בעירובין, ועשו כן בתחילת שבוע, ולכן יש שהקפידו ביו"ט שחל במוצ"ש שלא ישפכוב. למה אין ענין שישפך יין גם בכוס קידוש כמו הבדלה?
שאלתי לצד אלו שכן נוהגים. למה יש חילוקהאם בהבדלה צריך להקפיד שישפך יין או להקפיד שלא ישפך
תשובה
מקפידים שלא יישפך.
אם הגמ' אומרת כל בית שנשפך בו וכו' ברכה אז למה לא בליל קידוש גם?לא הבנתי, הרי נהגו זאת עפ"י הגמ' בעירובין, ועשו כן בתחילת שבוע, ולכן יש שהקפידו ביו"ט שחל במוצ"ש שלא ישפכו
תביא גם ילקוי בהל' הבדלה אם לא קשה לךשיבת ציון ח"ב פרק ד' סעיף מ"ד:
הצג קובץ מצורף 13136