• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מי שברך על היין ולא היה בדעתו לשתות מים או שאר משקים האם מברך שהכל

בהליכות עולם ח''ב פ' נשא משמע שאף שלא היה לפניו בשעת ברכת הגפן מים או שאר משקין כל שהיה בדעתו לשתות לאחר מכן אינו מברך שהכל שהרי נפטר בברכה על היין אולם בחזו''ע עמ' עא משמע שאף שלא היה בדעתו לשתות ג''כ לא יברך וז''ל הרב שם יין פוטר כל מיני משקין ולכן השותה יין ואח''כ רוצה לשתות שאר משקים אינם טעונים ברכה כלל שברכת הגפן פוטרתם
משמע שאין דעתו מתחילה לעיכובה
 
כוונתו שכל שאין כוונה נגדית שאינו רוצה לשתות מים, אז לא יברך, ונפטר בברכת היין.
וזאת מנין לך ?
שהרי שם (בהליכות עולם ) אין זה מוכרח אא''כ כבודו מעמיד כך כדי ליישב את הקושיה
 
חזור
חלק עליון