• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מי שרוצה להצטרף אלינו שיגיב כאן!

אולי צילום של הכתובה...
טלפון של העדים...
נו... ברצינות.
אני מחפש פיתרון מעשי.
נפרסם כאן ת.ז שלנו? אולי לצרף סיכומים או מבחנים מהכולל על הלכות נדה
ודאי לא לפרסם בפומבי. אלא אפשר לשלוח לי בפרטי וכו'.
לא כולם לומדים בכולל הלכות נידה, או שלא כולם מסכמים וכו'.

מחפש פתרון נוח למשתמשים, אבל שיפתור את הבעיה.
 
נו... ברצינות.
אני מחפש פיתרון מעשי.

ודאי לא לפרסם בפומבי. אלא אפשר לשלוח לי בפרטי וכו'.
לא כולם לומדים בכולל הלכות נידה, או שלא כולם מסכמים וכו'.

מחפש פתרון נוח למשתמשים, אבל שיפתור את הבעיה.
לפחות מי שכן לומד או למד לבינתיים עד שימצא פיתרון
 
תודה על המחווה
אבל תתפלא לשמוע שכפי שכתבתי כאן אני לא נותן לצעירים שלנו הרגשה שמסתירים מהם משהו
וממש עכשיו אחד ממצויני התלמידים (כבן 16) אמר לי שיש בסוגיא דינים של נדה שאולי לא שייך אליו, ואמרתי לו כל התורה שייכת לך, ואתה צריך לדעת הכל, ולא תתבייש לשאול אותי כלום, וזה לבד כבר יסיר ממנו הסקרנות הגדולה להבא
לכן גם כאן, מצד אחד לא נכנסים לדברים צנועים מדאי, ומצד שני מי שרוצה לבוא וללמוד מוזמן לכתוב שאלה שתוכיח שהוא בעניינים ובוא יבוא ברינה
ומובטחני בו שגם אם הוא צעיר 'מסתנן' יאבד עד מהרה את הטעם ויפנה את מקומו
זו דעתי הקלה והקצרה ואיני אומר קבלוה כי אין בה ממש
אך אם ירצה כב' להחמיר יותר, שמא יסנן מידי פעם את מי שלא מתערב במשא ומתן ואינו מוכר
מה דעת הרב @יצחק משען בעניין?
עם חכמת חיים כמו שלו, ודאי ימצא לנו פיתרון בע"ה.
 
תודה על המחווה
אבל תתפלא לשמוע שכפי שכתבתי כאן אני לא נותן לצעירים שלנו הרגשה שמסתירים מהם משהו
וממש עכשיו אחד ממצויני התלמידים (כבן 16) אמר לי שיש בסוגיא דינים של נדה שאולי לא שייך אליו, ואמרתי לו כל התורה שייכת לך, ואתה צריך לדעת הכל, ולא תתבייש לשאול אותי כלום, וזה לבד כבר יסיר ממנו הסקרנות הגדולה להבא
לכן גם כאן, מצד אחד לא נכנסים לדברים צנועים מדאי, ומצד שני מי שרוצה לבוא וללמוד מוזמן לכתוב שאלה שתוכיח שהוא בעניינים ובוא יבוא ברינה
ומובטחני בו שגם אם הוא צעיר 'מסתנן' יאבד עד מהרה את הטעם ויפנה את מקומו
זו דעתי הקלה והקצרה ואיני אומר קבלוה כי אין בה ממש
אך אם ירצה כב' להחמיר יותר, שמא יסנן מידי פעם את מי שלא מתערב במשא ומתן ואינו מוכר
האם לדעת כבודו כך צריך לנהוג עם הילדים?
[נושא המעסיק אותי כבר זמן רב]
 
האם לדעת כבודו כך צריך לנהוג עם הילדים?
[נושא המעסיק אותי כבר זמן רב]
אני כתבתי על זה כאן בזמנו, ואני אישית כך התחנכתי וכך אני נוהג וב''ה לא יצאה תקלה מכך, לעומת אלה שמשתיקים את הילדים ומראים להם שזה דבר אסור בדיבור שסקרנותם בוערת כאש ומחפשים ולפעמים גם מוצאים
סיפרתי לדוגמא שאחד הבחורים הצעירים התעקש להבין מה זה תשמיש המטה, ואמרתי לו שמאז שאני ילד אני מחפש להבין מה זה בדיוק ולא מצאתי, ופתחתי עמו ברטנורא ורש''י ומשנ''ב ועוד ספרים ואף אחד לא הסביר, ושיבחתי מאוד את רצונו לדעת והוא בטח יהיה ת''ח, וכך שכח מאז בכלל מה שאל, וגם אם יזכר הוא יודע שלא דחיתי אותו
 
בעצם כבודו אומר, שכל מי שמבקש גישה לתת לו באופן חופשי?
להשאיר הקבוצה סגורה, ולתת גישה למי שנראה רציני בכוונותיו, או שיתחיל לכתוב בשטח הפתוח וכב' לפי ראות עיניו יעשה כחכמתו
ושאל נא לחכמי ורבני האתר ומה שיאמרו הם תעשה, ולמה זה תשאל מהאזוב אשר בקיר
 
אני כתבתי על זה כאן בזמנו, ואני אישית כך התחנכתי וכך אני נוהג וב''ה לא יצאה תקלה מכך, לעומת אלה שמשתיקים את הילדים ומראים להם שזה דבר אסור בדיבור שסקרנותם בוערת כאש ומחפשים ולפעמים גם מוצאים
סיפרתי לדוגמא שאחד הבחורים הצעירים התעקש להבין מה זה תשמיש המטה, ואמרתי לו שמאז שאני ילד אני מחפש להבין מה זה בדיוק ולא מצאתי, ופתחתי עמו ברטנורא ורש''י ומשנ''ב ועוד ספרים ואף אחד לא הסביר, ושיבחתי מאוד את רצונו לדעת והוא בטח יהיה ת''ח, וכך שכח מאז בכלל מה שאל, וגם אם יזכר הוא יודע שלא דחיתי אותו
עדיין לא הזדמן לי לשאול את אמו"ר בנושא זה
אך עובדה היא שעד ימים ספורים לפני החתונה
הייתי ע"ה בנושאים אלו
 
עדיין לא הזדמן לי לשאול את אמו"ר בנושא זה
אך עובדה היא שעד ימים ספורים לפני החתונה
הייתי ע"ה בנושאים אלו
אשריך ואשרי חלקך
היה לנו חתן (שאביו עלה מארגנטינה והרגיל ילדיו לדבר בספרדית) שבהדרכת חתנים לא הכיר אפילו את המערכות של האיש!
אבל אנחנו מדברים על בחורים שנמצאים כבר ברשת, והפורום הזה זה המקום המעניין האחרון בשבילם, ואני רואה יום יום איזה עקיפות מתוחכמות הם עושים גם בנטפרי אוי לי אם אומר, לכן מי שמבקש לא צריך לחשוד בו
וכמובן מי שיכול לחנך את ילדיו לכזה תמימות וטהרה אשריו, אך מה נעשה שאנחנו גרים בעיר מעורבת, והתלמידים יש להם בני משפחה לא חרדים, וההכרח לא לתת שירגישו שמעלימים מהם
 
אשריך ואשרי חלקך
היה לנו חתן (שאביו עלה מארגנטינה והרגיל ילדיו לדבר בספרדית) שבהדרכת חתנים לא הכיר אפילו את המערכות של האיש!
אבל אנחנו מדברים על בחורים שנמצאים כבר ברשת, והפורום הזה זה המקום המעניין האחרון בשבילם, ואני רואה יום יום איזה עקיפות מתוחכמות הם עושים גם בנטפרי אוי לי אם אומר, לכן מי שמבקש לא צריך לחשוד בו
וכמובן מי שיכול לחנך את ילדיו לכזה תמימות וטהרה אשריו, אך מה נעשה שאנחנו גרים בעיר מעורבת, והתלמידים יש להם בני משפחה לא חרדים, וההכרח לא לתת שירגישו שמעלימים מהם
כל מילה פנינה.
כאחד שחסם כמה וכמה מחשבים ע"מ להציל אחרים, אוכל לומר בוודאות שבחור שהוא סקרן, כלל לא מעניין אותו הלכות נידה וכדו'
ובפרט כשנכתב בר"ת ובקיצור ובשפה התלמודית, ומי שאכן מתעניין בזה זה רק מי שיש לו סקרנות לידיעות נרחבות בתורה, ואצלו אדרבה, אין בכך חיסרון כשמדברים הלכתית ולא בחלק המעשי השייך למדריכי החתנים.
ד"א גם לי לא פתחו, אבל זה לא מפריע לי כ"כ כי איני יודע אם זה אכן ירחיב את ידיעותי יותר מאוצר החכמה וכדו' או שזה יגרום לי לבזבוז זמן כמו הרבה נידונים הלכתיים, וגם שהאמת שלא נראה לי שאני אפתח נידון כל שהוא בנושא זה בתקופה הקרובה כי איני עוסק בסוגיות אלו כעת, וגם שאני את רוב הידע שלי בחלק הזה בתורה למדתי אצל אחינו האשכנזים... כך שלא יודע כמה זה יתרום לפורום כאן אם אשתתף שם.
 
חזור
חלק עליון