לא...תכלס צירפת אותי?
לא מכיר את כבודו עדיין.
לא...תכלס צירפת אותי?
כל מי שצירפת אתה מכיר אישית?לא...
לא מכיר את כבודו עדיין.
חלק.כל מי שצירפת אתה מכיר אישית?
איך אפשר שתאמת מאד חשוב לי להצטרף אנחנו לומדים עכשיו נדה בכוללחלק.
וחלק כותבים כאן כמה שנים, וכבר יודעים פרטים עליהם על פי מה שכתבו לאורך הזמן בפורום...
חשבתי, שכל מי שירצה להצטרף ישלח הצהרה ויחתום עליה. וכן יצרף צילום ת"ז.איך אפשר שתאמת מאד חשוב לי להצטרף אנחנו לומדים עכשיו נדה בכולל
אולי צילום של הכתובה...חשבתי, שכל מי שירצה להצטרף ישלח הצהרה ויחתום עליה. וכן יצרף צילום ת"ז.
מה אומרים הרבנים החשובים?
או שמא יש למישהו פיתרון אחר...
נפרסם כאן ת.ז שלנו? אולי לצרף סיכומים או מבחנים מהכולל על הלכות נדהחשבתי, שכל מי שירצה להצטרף ישלח הצהרה ויחתום עליה. וכן יצרף צילום ת"ז.
מה אומרים הרבנים החשובים?
או שמא יש למישהו פיתרון אחר...
נו... ברצינות.אולי צילום של הכתובה...
טלפון של העדים...
ודאי לא לפרסם בפומבי. אלא אפשר לשלוח לי בפרטי וכו'.נפרסם כאן ת.ז שלנו? אולי לצרף סיכומים או מבחנים מהכולל על הלכות נדה
לפחות מי שכן לומד או למד לבינתיים עד שימצא פיתרוןנו... ברצינות.
אני מחפש פיתרון מעשי.
ודאי לא לפרסם בפומבי. אלא אפשר לשלוח לי בפרטי וכו'.
לא כולם לומדים בכולל הלכות נידה, או שלא כולם מסכמים וכו'.
מחפש פתרון נוח למשתמשים, אבל שיפתור את הבעיה.
מה דעת הרב @יצחק משען בעניין?
עם חכמת חיים כמו שלו, ודאי ימצא לנו פיתרון בע"ה.
האם לדעת כבודו כך צריך לנהוג עם הילדים?תודה על המחווה
אבל תתפלא לשמוע שכפי שכתבתי כאן אני לא נותן לצעירים שלנו הרגשה שמסתירים מהם משהו
וממש עכשיו אחד ממצויני התלמידים (כבן 16) אמר לי שיש בסוגיא דינים של נדה שאולי לא שייך אליו, ואמרתי לו כל התורה שייכת לך, ואתה צריך לדעת הכל, ולא תתבייש לשאול אותי כלום, וזה לבד כבר יסיר ממנו הסקרנות הגדולה להבא
לכן גם כאן, מצד אחד לא נכנסים לדברים צנועים מדאי, ומצד שני מי שרוצה לבוא וללמוד מוזמן לכתוב שאלה שתוכיח שהוא בעניינים ובוא יבוא ברינה
ומובטחני בו שגם אם הוא צעיר 'מסתנן' יאבד עד מהרה את הטעם ויפנה את מקומו
זו דעתי הקלה והקצרה ואיני אומר קבלוה כי אין בה ממש
אך אם ירצה כב' להחמיר יותר, שמא יסנן מידי פעם את מי שלא מתערב במשא ומתן ואינו מוכר
אני כתבתי על זה כאן בזמנו, ואני אישית כך התחנכתי וכך אני נוהג וב''ה לא יצאה תקלה מכך, לעומת אלה שמשתיקים את הילדים ומראים להם שזה דבר אסור בדיבור שסקרנותם בוערת כאש ומחפשים ולפעמים גם מוצאיםהאם לדעת כבודו כך צריך לנהוג עם הילדים?
[נושא המעסיק אותי כבר זמן רב]
להשאיר הקבוצה סגורה, ולתת גישה למי שנראה רציני בכוונותיו, או שיתחיל לכתוב בשטח הפתוח וכב' לפי ראות עיניו יעשה כחכמתובעצם כבודו אומר, שכל מי שמבקש גישה לתת לו באופן חופשי?
עדיין לא הזדמן לי לשאול את אמו"ר בנושא זהאני כתבתי על זה כאן בזמנו, ואני אישית כך התחנכתי וכך אני נוהג וב''ה לא יצאה תקלה מכך, לעומת אלה שמשתיקים את הילדים ומראים להם שזה דבר אסור בדיבור שסקרנותם בוערת כאש ומחפשים ולפעמים גם מוצאים
סיפרתי לדוגמא שאחד הבחורים הצעירים התעקש להבין מה זה תשמיש המטה, ואמרתי לו שמאז שאני ילד אני מחפש להבין מה זה בדיוק ולא מצאתי, ופתחתי עמו ברטנורא ורש''י ומשנ''ב ועוד ספרים ואף אחד לא הסביר, ושיבחתי מאוד את רצונו לדעת והוא בטח יהיה ת''ח, וכך שכח מאז בכלל מה שאל, וגם אם יזכר הוא יודע שלא דחיתי אותו
אשריך ואשרי חלקךעדיין לא הזדמן לי לשאול את אמו"ר בנושא זה
אך עובדה היא שעד ימים ספורים לפני החתונה
הייתי ע"ה בנושאים אלו
כל מילה פנינה.אשריך ואשרי חלקך
היה לנו חתן (שאביו עלה מארגנטינה והרגיל ילדיו לדבר בספרדית) שבהדרכת חתנים לא הכיר אפילו את המערכות של האיש!
אבל אנחנו מדברים על בחורים שנמצאים כבר ברשת, והפורום הזה זה המקום המעניין האחרון בשבילם, ואני רואה יום יום איזה עקיפות מתוחכמות הם עושים גם בנטפרי אוי לי אם אומר, לכן מי שמבקש לא צריך לחשוד בו
וכמובן מי שיכול לחנך את ילדיו לכזה תמימות וטהרה אשריו, אך מה נעשה שאנחנו גרים בעיר מעורבת, והתלמידים יש להם בני משפחה לא חרדים, וההכרח לא לתת שירגישו שמעלימים מהם