תלמיד מהרש"ך
Active member
האם בילקו"י פסח התייחס לעניין מכירת חמץ לחילוני שלא מכר חמצו מדין זכין?
ואם אפשר צילום של הפסק יישר כח
ואם אפשר צילום של הפסק יישר כח
עוד ספר שאין באוצר החכמה לתשומת לב רבי @אהרן כהן (ופתאום אני ש לב שיש 2 @אהרן כהן. מה הפשט?).הגרעי"ט שליטא במשפט המכירה האריך בזה גלייה לדרעיה ונפל נהורא ואמ"א כעת.
איני יודע, אני הוא אהרן כהן בלי הנקודה אחר כך. (ועשיתי חיפוש הודעותיו של @אהרן כהן. - השני, ולא נתן תוצאות, כנראה יש עוד אחד בשם זה שנמצא בפורום, ובתחילה רצה להיכנס בשמו המלא וכשראה שכבר יש, בחר לעצמו שם משתמש אחר, וצ"ע...(ופתאום אני ש לב שיש 2 @אהרן כהן. מה הפשט?)
לא הבנתי, אתה מדבר על משפט המכירה של הרב טולדיאנו? הרי הוא נמצא באוצר, ראה כאן.אבל דיברתי בעבר עם המחבר ואינו מוכן להכניס עד שמסיים את מכירת המהדורה.
כבר סיים מכירת המהדורה לפני שנתיים, הוא עובד עכשיו על מהדורה חדשהאבל דיברתי בעבר עם המחבר ואינו מוכן להכניס עד שמסיים את מכירת המהדורה.
האם בילקו"י פסח התייחס לעניין מכירת חמץ לחילוני שלא מכר חמצו מדין זכין?
ואם אפשר צילום של הפסק יישר כח
יש בסוף הספר כרך א תשובה של מרן זצל להתיר בהפסד וכו' ע''שהאם בילקו"י פסח התייחס לעניין מכירת חמץ לחילוני שלא מכר חמצו מדין זכין?
ואם אפשר צילום של הפסק יישר כח
המצוה היא הזכות וזה המדד מה זכותמחמת דבר אחר מנ''ל שזה זכות
שם זה לא נושא של זכות או לא אלא האם זה לרצונו וע''ז הררמבם מבאר שיש רצון פנימי.המצוה היא הזכות וזה המדד מה זכות
דבאמת כל אחד רוצה במצוות [וכופין עד שיאמר רוצה אני וכפירוש רבותינו דבאמת רוצה]
אתה צודק כך כתוב במקור לעיל שהבאתי שאין לכתחילה לעשות כן כי זכין לאדם ולא מאדםמדין זכין אפשר לזכות דברים אבל למכור?????
דפשטות הדברים זכייה וחובה תלוי בחושן משפט האם זה זכות או חובה
אבל זה שיש איסור מחמת דבר אחר מנ''ל שזה זכות כדי למכור להם דברים.