Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
בפוסקים מבואר שאין זה פוגע בחלות המכירה כיוון שבסוף המכירה תחול אצל הראשון שימכור
אלא שכתוב שיש בזה זלזול במכירה והופך אותה לליצנות, הגע עצמך האם יעלה על דעתך למכור רכב\בית לכמה אנשים...?
המכירה ההכי מהודרת היא סדר המכירה שעשה מרן זיע"א ומתבססת על המכירה של ר"צ פסח פראנק, הרבנות הראשית בראשות מרן שליט"א עושים כסדר הזה ולכן היא המכירה ההכי מהודרת...
ועי' בזה בספר משפט המכירה לגרע"ט
אני לא מבין גדול בחושן משפט אם אתם אומרים שהרבנות הראשית זה הכי מהודר אין הכי נמי,
אני פשוט זוכר שכשהלכתי למכור אצל רבנים מחמירים היה צריך סודר, ולפרט מקומו (כתובת ובאיזה ארון), וקניין אגב, ומספר טלפון
ואילו ברבנות רוצים רק שם חתימה וכתובת ותו לא מידי.
לכאו' החתימה היא לא מעשה הקנין אלא רק גילוי דעת שאני מסכים שהעומד מולי יהיה השליח שלי למכור את החמץ ביום יד
ולפ"ז גם אם גיליתי דעתי בתחילה שאני חפץ במכירה זו מה גירעון יש אם אגלה דעתי שכעת רצוני שמישהו אחר יהיה שליחי?
וגם במקומות שעושים קנין בשעת החתימה, לכאו' זה לא מעשה המכירה כעת אלא קנין שיחול רק ביום יד
ואמנם יש סוגיא ארוכה ורחבה בענין מי שמכר וחזר ומכר איזה מכירה תופסת, אך כאמור שם זהו כשמעשה המכירה ממש נעשה עם כל אחד, ולא כמו כאן שזה רק גילוי דעת
כנלע"ד.