• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מכירת חמץ פעמיים לחומרא

בפוסקים מבואר שאין זה פוגע בחלות המכירה כיוון שבסוף המכירה תחול אצל הראשון שימכור
אלא שכתוב שיש בזה זלזול במכירה והופך אותה לליצנות, הגע עצמך האם יעלה על דעתך למכור רכב\בית לכמה אנשים...?
 
מי שמכר חמץ דרך הרבנות ורוצה למכור שוב במכירה מהודרת יותר עם קנין אגב וכדו' האם יכול או שזה רק גורע?
תפרט לנו בבקשה איך זה יותר מהודר.
כלומר מה קורה ברבנות הראשית, באיזה קניינים הם מוכרים, ואיפה מוכרים בצורה מהודרת יותר.
 
המכירה ההכי מהודרת היא סדר המכירה שעשה מרן זיע"א ומתבססת על המכירה של ר"צ פסח פראנק, הרבנות הראשית בראשות מרן שליט"א עושים כסדר הזה ולכן היא המכירה ההכי מהודרת...
ועי' בזה בספר משפט המכירה לגרע"ט
 
אני לא מבין גדול בחושן משפט אם אתם אומרים שהרבנות הראשית זה הכי מהודר אין הכי נמי,
אני פשוט זוכר שכשהלכתי למכור אצל רבנים מחמירים היה צריך סודר, ולפרט מקומו (כתובת ובאיזה ארון), וקניין אגב, ומספר טלפון
ואילו ברבנות רוצים רק שם חתימה וכתובת ותו לא מידי.
 
לכאו' החתימה היא לא מעשה הקנין אלא רק גילוי דעת שאני מסכים שהעומד מולי יהיה השליח שלי למכור את החמץ ביום יד
ולפ"ז גם אם גיליתי דעתי בתחילה שאני חפץ במכירה זו מה גירעון יש אם אגלה דעתי שכעת רצוני שמישהו אחר יהיה שליחי?
וגם במקומות שעושים קנין בשעת החתימה, לכאו' זה לא מעשה המכירה כעת אלא קנין שיחול רק ביום יד
ואמנם יש סוגיא ארוכה ורחבה בענין מי שמכר וחזר ומכר איזה מכירה תופסת, אך כאמור שם זהו כשמעשה המכירה ממש נעשה עם כל אחד, ולא כמו כאן שזה רק גילוי דעת
כנלע"ד.
 
חזור
חלק עליון