יצחק כהן הי"ו
Well-known member
לא כ"כ הבנתי על מה המהומה.
ננסה לענות על ראשון ראשון ואחרון אחרון.
בענין מה שכתבת שיש איזה מודעה אנונימית [אני לא זכיתי לראות אותה, וכמוני עוד רבים וטובים] שכתבו את שמותם של הגרא"ס והגרשי"ז קודם מרן הגר"מ צדקה, א' מה שניסח כותב המודעה לא אמור לעניין אותנו כלל ועיקר, ברור לנו מי הם הגדולים, ומה אותו אחד עשה על דעת עצמו לא מטריד אותי כלל ועיקר, ולחינם חרה לך. ב' יתכן מאוד, אינני יודע והקב"ה חוקר כליות ולב, שהגר"מ צדקה גדול מהגר"א סאלים, ויתכן להיפך [שוב - הקב"ה לבדו יודע], אך למעשה הציבור בכללותו מונהג יותר על ידי הגר"א סאלים והרב זעפרני, יותר מאשר ע"י מרן הגר"מ צדקה, ללא קשר לגדלות בתורה, זהו עניין עובדתי שהרב סאלים הסכים להנהיג את ש"ס, והוא פעיל שותף מאוד בקבלת ההכרעות וכידוע, ואילו מרן הרב צדקה כלל וכלל אינו מעורב. ולכך כאשר הודיעו על כינוס ציבורי הודיעו על הרב סאלים קודם הרב צדקה כיון שלמעשה הוא מנהיג את הציבור.
ב. מש"כ כבודו שלפי משמעות א' מהכותבים שכתב שהרב סאלים מנהיג את ש"ס בהנהגה ישיבתית ומעניין איך זה יהיה, וכבודו כתב שמשמע מדבריו שהנהגת מרנן חכם שלום וחכם שמעון זיע"א כאילו לא היתה ישיבתית עפ"ל, א. לא נראה לי שצריך לדקדק בדבריו כמו שנהוג לדקדק בדברי הראשונים, ואין לעשות עסק מכל טקסט שכתב איזה מאן דאמר. ב. צ"ל שכוונתו שהרב סאלים הוא המנהיג הראשון בש"ס בעל השקפת עולם ישיבתית - ליטאית, ובעל כרחך היא השקפה שונה כידוע, ואין מה לדון בזה, זה פשוט אחר לחלוטין כמו שיודע כל בר דעת שחי בדורינו אנו.
ליתר דבריך אינני עונה כיון שהם רגשות בעלמא ללא טענות ענייניות, מחילה.
יש כאן ריח של זלזול בכמה רבנים הרי אני מוחה!