החינוך במצווה תנג מביא שעל לאו דלא תוסיף לוקין ובמנחת חינוך העיר שברמב''ם לא כתב בשום מקום שלוקין.
ומבאר המנחת חינוך שכיון שלהלקות צריך שיהיה מזיד ובגמרא בסוכה כח מבואר שעובר על לאו בל תוסיף רק אם הוא מתכוון לצאת ידי חובת המצווה ואם הוא מזיד א''כ אין כאן כוונה למצווה ולא שייך בל תוסיף וא''כ לא שייך ללקות וזהו הפשט ברמב''ם אלא שא''כ יהיה קשה על החינוך
אבל יעוין בחזו''א או''ח סו''ס כט מביא מביא את השאלה כיצד שיך מזיד בבל תוסיף ומבאר החזו''א שבאמת א''צ כווונה לשם מצוות סוכה אלא שהוא מכוון לעשות מצוות סוכה אפילו שיודע שלא יוצא יד''ח וגם שלוקה בזה ולדברין יובן החינוך אבל יוקשה כנ''ל הרמב''ם.
ומבאר המנחת חינוך שכיון שלהלקות צריך שיהיה מזיד ובגמרא בסוכה כח מבואר שעובר על לאו בל תוסיף רק אם הוא מתכוון לצאת ידי חובת המצווה ואם הוא מזיד א''כ אין כאן כוונה למצווה ולא שייך בל תוסיף וא''כ לא שייך ללקות וזהו הפשט ברמב''ם אלא שא''כ יהיה קשה על החינוך
אבל יעוין בחזו''א או''ח סו''ס כט מביא מביא את השאלה כיצד שיך מזיד בבל תוסיף ומבאר החזו''א שבאמת א''צ כווונה לשם מצוות סוכה אלא שהוא מכוון לעשות מצוות סוכה אפילו שיודע שלא יוצא יד''ח וגם שלוקה בזה ולדברין יובן החינוך אבל יוקשה כנ''ל הרמב''ם.