אולי יש לחלק חילוק לכאורה פשוט, שבמעשה בחו"ל מדובר דניחא ליה שנדלקת המנורה, משא"כ במצלמה זה לא אכפת ליה, ואע"פ שיש לומר שניחא ליה שתהיה מצלמה למקרה שיהיו גנבים וכיוצ"ב, אך עדיין יש לחלק שניחא ליה שהמצלמה תצלם את הגנבים אך לא אותו. ולכן אע"פ שנדלקת מנורה והמצלמה מצלמת אין זה ניחא ליה.
וכל זאת בלי להיכנס האם סומכים על הרשב"א או לאו. כלומר אפילו אי נימא שאין לסמוך על הרשב"א, בנידו"ד יש להקל כיון דלא אכפת ליה בצילום, ושאני מהאור שנדלק בחדר המדרגות שכן ניחא ליה