• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מנורת לד דאוריתא או דרבנן

דהיינו דלא כהראש"ל?
הרב אופיר מלכא (שהעליתי ההקלטה לעיל) ביאר היטב, שזה נקרא פסיק רישיה דלא איכפת ליה, שלכו"ע הוא לפחות יורד לדרבנן, שהרי לא איכפת ליה בעצם זה שמתחמם השנאי, וגם לא מתרכך. וכך היא דרכה של תורה.
 
נערך לאחרונה:
תשובה שקיבלתי היום ממרן שליט"א, יש פה גם התייחסות לגבי מנורת לד.
לא הבנתי מה שסיים בסוף, שגם אם זה דרבנן, אין להקל ולא דמי לגזירה דלא גזרינן מדעתנו, כי זה גזירה כללית, משא"כ גזירה של יחיד. ע"ש. דהלא כל גזירה היא גזירה לרבים, ואפ"ה סובר הראש"ל דלא גזרינן, ומאי שנא הכא.
 
ואולי זה הזמן לשאול מה ההבדל בין הסוגריים בצורה כזאת{ } לבין צורה כזאת[ ]
אני חושב שאם זה סוגריים כאלו: { } זה דבר שהרב הוסיף אח"כ בהגהה, אבל לא אמר את זה בשיעור.
סוגריים כאלו: [ ] זה הגהה שמוסיף העורך. ובד"כ כתוב בסוגריים "א.ה."
 
כן!!
אז ככה
יש אדם שעסק מעל 50 שנה בכל נושא בעולם (קבלן, חשמלאי, מנעולן, טכנאי, מהנדס, ועוד ועוד) פשוט כשרוני ברמות על, ואין נושא בעולם שאינו מכיר אותו לעומקו ולרוחבו. כעת הוא יצא לפנסיה, והחל לצלול במעמקי התלמוד ובמרחבי ההלכה, ועם הידע האדיר שיש לו בכל מכמני המציאות הקיימת בכל דבר, הוא לומד את הסוגיות וכותב את הדברים שמגיע אליהם למסקנא
בנו רב הקהילה שלח לי חומר עצום שכתב על המון נושאים, ואחד הנושאים עליהם כתב הוא נורות לד, ושם יצא לו שמנורת לד היא דאורייתא.
לאחר שכתב את הדברים הוא שלח את נכדו של הראשון לציון שיביא לו את מה שכתב, ורבי יצחק השתומם מהדברים שכתב, ומחמת דבריו באמת הוא אמנם לא מורה בהחלטיות שיש בזה איסור דאורייתא, אבל ספק ודאי שיש כאן, וכבר אינו ברור ופשוט כלל שהוא איסור דרבנן, ונפק"מ לבין השמשות, אמירה לגוי, צאת שבת בר"ת, ועוד (כמו שכתבתי הרבה בשרשורים, ע"ש).
אצרף לכאן מה שכתב בזה, כל אחד יוכל לצפות בדברים ולהתרשם
לפי מה שהבנתי רבי יצחק בקרוב ישב על המדוכה, ויתכן מאד שיפסוק שיש בזה איסור תורה

כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים
 

קבצים מצורפים

  • מנורת לד.pdf
    832.8 KB · צפיות: 46
כן!!
אז ככה
יש אדם שעסק מעל 50 שנה בכל נושא בעולם (קבלן, חשמלאי, מנעולן, טכנאי, מהנדס, ועוד ועוד) פשוט כשרוני ברמות על, ואין נושא בעולם שאינו מכיר אותו לעומקו ולרוחבו. כעת הוא יצא לפנסיה, והחל לצלול במעמקי התלמוד ובמרחבי ההלכה, ועם הידע האדיר שיש לו בכל מכמני המציאות הקיימת בכל דבר, הוא לומד את הסוגיות וכותב את הדברים שמגיע אליהם למסקנא
בנו רב הקהילה שלח לי חומר עצום שכתב על המון נושאים, ואחד הנושאים עליהם כתב הוא נורות לד, ושם יצא לו שמנורת לד היא דאורייתא.
לאחר שכתב את הדברים הוא שלח את נכדו של הראשון לציון שיביא לו את מה שכתב, ורבי יצחק השתומם מהדברים שכתב, ומחמת דבריו באמת הוא אמנם לא מורה בהחלטיות שיש בזה איסור דאורייתא, אבל ספק ודאי שיש כאן, וכבר אינו ברור ופשוט כלל שהוא איסור דרבנן, ונפק"מ לבין השמשות, אמירה לגוי, צאת שבת בר"ת, ועוד (כמו שכתבתי הרבה בשרשורים, ע"ש).
אצרף לכאן מה שכתב בזה, כל אחד יוכל לצפות בדברים ולהתרשם
לפי מה שהבנתי רבי יצחק בקרוב ישב על המדוכה, ויתכן מאד שיפסוק שיש בזה איסור תורה

כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים
חזק וברוך נפלא ביותר הפירוט של מרכיבי המנורה [רק תיקון ט"ס אומרים מתח ולא מטח. וכן סותר ולא סוטר] אשמח לקבל את כל החומר האפשרי זה עוזר לי מאוד
אפשר גם למייל
yzhaqmishan@gmail.com
 
כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים
אני רוצה!
לדעתי שווה בשביל כזו כמות מאמרים לפתוח שרשור חדש
אם תשלח תשמח הרבה אנשים.
 
כן!!
אז ככה
יש אדם שעסק מעל 50 שנה בכל נושא בעולם (קבלן, חשמלאי, מנעולן, טכנאי, מהנדס, ועוד ועוד) פשוט כשרוני ברמות על, ואין נושא בעולם שאינו מכיר אותו לעומקו ולרוחבו. כעת הוא יצא לפנסיה, והחל לצלול במעמקי התלמוד ובמרחבי ההלכה, ועם הידע האדיר שיש לו בכל מכמני המציאות הקיימת בכל דבר, הוא לומד את הסוגיות וכותב את הדברים שמגיע אליהם למסקנא
בנו רב הקהילה שלח לי חומר עצום שכתב על המון נושאים, ואחד הנושאים עליהם כתב הוא נורות לד, ושם יצא לו שמנורת לד היא דאורייתא.
לאחר שכתב את הדברים הוא שלח את נכדו של הראשון לציון שיביא לו את מה שכתב, ורבי יצחק השתומם מהדברים שכתב, ומחמת דבריו באמת הוא אמנם לא מורה בהחלטיות שיש בזה איסור דאורייתא, אבל ספק ודאי שיש כאן, וכבר אינו ברור ופשוט כלל שהוא איסור דרבנן, ונפק"מ לבין השמשות, אמירה לגוי, צאת שבת בר"ת, ועוד (כמו שכתבתי הרבה בשרשורים, ע"ש).
אצרף לכאן מה שכתב בזה, כל אחד יוכל לצפות בדברים ולהתרשם
לפי מה שהבנתי רבי יצחק בקרוב ישב על המדוכה, ויתכן מאד שיפסוק שיש בזה איסור תורה

כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים
לא מובן מה התחדש במכתב זה.

בקשר לשנאי - אין שום נ"מ במה שמגיע ל75 מעלות כיון שאין הבערה במתכת אא"כ הגיעה לאדמימות וזה רק בכמה מאות מעלות.
בקשר לבישול השמן - ג"כ אין בזה איסור דאוריתא משום דהוי פס"ר דלא איכפת ליה, שהרי השמן נועד 'לקרר' את הקבל, ואדרבה ככל שיהיה קר יותר - יותר טוב, ואין שום ענין לאדם או למכשיר שהשמן יהיה חם.
ומה שהביא שם משו"ת אז נדברו (ח"א סי' לד) שבדבר שדרך תשמישו מתחילתו לכך, לא מקילינן בפסיק רישיה דלא ניח"ל (או לא איכפ"ל), הנה שם קאי על דוד שמש, וידועה תשובתו הרמתה של מרן זצ"ל ביבי"א ח"ד סי' לד להתיר מטעם זה, ומוכח דלא סבירא ליה כהאז נדברו הללו.

אם כדברי הכותב - בכל מזגן או מקרר יש שמן שמתחמם ומתקרר, אז צריך לאסור את כל הדברים האלה מדאוריתא, ולא שמענו כן. והטעם הוא כנ"ל.
 
בקשר לבישול השמן - ג"כ אין בזה איסור דאוריתא משום דהוי פס"ר דלא איכפת ליה, שהרי השמן נועד 'לקרר' את הקבל, ואדרבה ככל שיהיה קר יותר - יותר טוב, ואין שום ענין לאדם או למכשיר שהשמן יהיה חם.
שמה טוען טענה חדשה שכל מה שמטרתו של האדם בגוף הדבר נחשב כצריך לגופו וראיתו משורף בית חבירו לנקמה
 
כן!!
אז ככה
יש אדם שעסק מעל 50 שנה בכל נושא בעולם (קבלן, חשמלאי, מנעולן, טכנאי, מהנדס, ועוד ועוד) פשוט כשרוני ברמות על, ואין נושא בעולם שאינו מכיר אותו לעומקו ולרוחבו. כעת הוא יצא לפנסיה, והחל לצלול במעמקי התלמוד ובמרחבי ההלכה, ועם הידע האדיר שיש לו בכל מכמני המציאות הקיימת בכל דבר, הוא לומד את הסוגיות וכותב את הדברים שמגיע אליהם למסקנא
בנו רב הקהילה שלח לי חומר עצום שכתב על המון נושאים, ואחד הנושאים עליהם כתב הוא נורות לד, ושם יצא לו שמנורת לד היא דאורייתא.
לאחר שכתב את הדברים הוא שלח את נכדו של הראשון לציון שיביא לו את מה שכתב, ורבי יצחק השתומם מהדברים שכתב, ומחמת דבריו באמת הוא אמנם לא מורה בהחלטיות שיש בזה איסור דאורייתא, אבל ספק ודאי שיש כאן, וכבר אינו ברור ופשוט כלל שהוא איסור דרבנן, ונפק"מ לבין השמשות, אמירה לגוי, צאת שבת בר"ת, ועוד (כמו שכתבתי הרבה בשרשורים, ע"ש).
אצרף לכאן מה שכתב בזה, כל אחד יוכל לצפות בדברים ולהתרשם
לפי מה שהבנתי רבי יצחק בקרוב ישב על המדוכה, ויתכן מאד שיפסוק שיש בזה איסור תורה

כל מי שירצה על עוד הרבה נושאים שכתב כמו על שעון שבת, דוד שמש, מאוורר, מזגן, מצנן, מיחם מים, ועוד ועוד יוכל לבקש כאן ואפרסם לזיכוי הרבים
שלום וברכה! תודה רבה לכם!
אשמח מאוד לקבל כל החומר
folletosdetora@gmail.com
 
חזור
חלק עליון