אגב שהזכיר כת"ר דין לפני עור ששייך דווקא אם אינו יודע שצום היום, אולי יוכל כת"ר לבאר לי את שקשה לי בדברי אדוננו הרמב"ם בפירוש המשנה בשביעית פרק ה' משנה ו', וז"ל: "אמר הכתוב "ולפני עור לא תתן מכשול"(
ויקרא יט, יד), רוצה לומר מי שסגרה עיניו התאוה ויצר הרע, אל תעזור אותו להוסיף בעוורונו, ותוסיף להרחיקו מן היושר. ומפני זה אסור לעזור עוברי עבירה, ולא יתקנו להם כלים, אבל ראוי לקלקל להם.", ולפ"ד לכאורה 'לפני עור' היינו דווקא במזיד, ולאפרושי מאיסורא בשוגג לא נפקא ליה מהא.