ב"ה
שלום וברכה,
כל שמדובר במסרק שיכול להסיר שערות, אין אפשרות להתיר, שהרי מי יודע באמת אם יכול לתלוש או לא, וחז"ל קבעו שהוא פסיק רישיה דניחא ליה, ולא חילקו בין סוגי השער, אורכו, וחלקלקותו, ויתכן שגם יש בזה משום גזירה אף לאותם שאינו פסיק רישיה אצלם, אטו אותם שהוא פסיק רישיה שהם המצוי. ועכ"פ מדברי המשנה, הגמרא, והראשונים, מוכח שאסרו בכל מצב. ורק במסרק מיוחד שהשערות רכות במיחד כמו מסרק תינוקות, שבזה בוודאי אצל כל אדם אינו פסיק רישיה שיתלוש, בזה כתבו הפוסקים שאפשר להקל.
בברכה רבה