ראה בטהרת הבית על זירוז לידה בידי אדםמה הסיכון בזירוז לידה?!
אתה רואה את זה גם בהלכה שבזמן חז"ל בחודש השמיני הם כאבן, וגם כיום שיש אינקובטור למה להגיע למצב כזה
הרב מוצפי גם ענה בכלליות שאין מציאות כזאת, ויש המון מציאויות כאלה
ראה בטהרת הבית על זירוז לידה בידי אדםמה הסיכון בזירוז לידה?!
ב"הועדיין לא ראיתי כאן התייחסות למסקנת המחבר הנ"ל שבחודש התשיעי יש יותר חשש של התייבשות וזירוז לידה. ולפי מה שהביא המגרש"ז הכל לפי המציאות האישית של האשה
נשמח לשמוע את דעתו הרחבה של @הרב שמעון ללוש בנושא
אחד החברים יוכל להביא קישור לתוכנית.ב"ה
ערב שבת שלום,
כבודו ימקד השאלה,
ואם כוונתו האם בחשש התייבשות (קודם חודש תשיעי בעיקר) יש להתיר לשתות, ודאי כך הוא הענין, אלא שתשתה לשיעורין כשיטת "סתם מרן", ודלא כפי שנזדקרה טעות לפני כמה וכמה מורים חשובים שכאילו לא שייך למצב כזה שיעורין, מאחר שנמשכו אחר ה"הנהגה הנכונה לכתחילה" שכתב בחזו"ע לחוש ל"יש אומרים במרן". וכפי שביארנו בתכנית אור השבת של היום בס"ד ועוררנו על פרט חשוב זה, ועל עוד פרט חשוב הקרוב לזה בענין אכילה לשיעורים. ששניהם הן חומרות הבאות לידי קולות, ויש לעורר אליהם, בפרט אצל מורי ההוראות.
בברכת שבת שלום ומבורך,
וגמר חתימה טובה.
נ.ב. לתועלת הענין אעתיק כאן את נושאי התכנית של היום:
הנושאים בתוכנית:
א. האם אפשר ללמוד בספר חמדת ימים ולומר את התפילות המוזכרות בו?
ב. האם מותר לסלסל פאות ביום כיפור?
ג. האם מותר להרטיב מעט את השער כדי להשכיב אותו שיהיה מסודר או את הפאות הפאות כדי שיסתדרו מאחרי האוזן?
ד. האם הספרדים גם כן נוהגים להדליק נר יום הכיפורים דוקא בחדר השינה?
ה. האם מותר להשתמש בערבה שחבטו בה, שאדם נוסף יקיים בה חבטת ערבה?
ו. האם מותר להשתמש בערבה שהיתה אגודה עם הלולב, לחבטת ערבה?
ז. האם חייב לבנות סוכה קודם השבת, מדין אין מעבירין על המצוות, השנה שיש שבת בין כיפור לסוכות?
ח. האם שייך דין זריזין מקדימין למצוות בבניית הסוכה ובקניית ארבעת המינים?
ט. אדם שגזל מאחד מחמישה בני אדם ואינו יודע איזה מהם, האם מועילה לו התקנה של לעשות צרכי רבים?
י. אדם שגזל מרבים ואינו יודע כיצד להחזיר כיצד היא התקנה של "צרכי רבים" והאם זו תשובה גמורה?
יא. אדם שגזל מרבים ועשה צרכי רבים ואח"כ התברר ממי גזל האם חייב להחזיר לו?
יב. האם מותר בחזרת הש"צ לשיר קטעי תפילה שיש להם מנגינות שכופלים בהם את התיבות?
יג. האם גם לש"צ עצמו מותר לכפול במילים הנ"ל את התיבות?
יד. האם מותר לכפול תיבות בתפילה בשביל כוונה?
טו. האם מותר לבחורי ישיבה ספרדים לשיר קטעי תפילה בחזרה בהברה אשכנזית?
טז. האם מותר לשיר בתפילה "לי לי לי" או שזה הפסק?
יז. חולה שצריך לאכול בכיפור לשיעורים אין ללכת אחר השיעור בנפח אלא במשקל, והמחמיר בזה אינו אלא מכשיל בחומרא שבאה לידי קולא, ומצווה לפרסם זאת!!!
יח. חולה שצריך לשתות בכיפור יש להסביר לו את עיקר הדין ששיעור הזמן בשתיה מעיקר הדין כשלוש שניות, ורבים שוגים בזה ומורים בכדי אכילת פרס ומכשילים בחומרא הבאה לידי קולא, ומצווה לפרסם זאת!!!
יט. לאור האמור, מעוברת שיש לה התכווצויות או סחרחורות עליה לשתות לשיעורים ולא בבת אחת, אלא שתעשה כעיקר הדין, שמספיק ביותר מכ-3 שניות, ומצווה לפרסם!!
יש לציין לגבי המלא לוגמיו שיהיה כפי האשה לכאורה ואין בזה כלל ברור אלא האשה צריכה לשער את המלא לוגמיו שלה.יח. חולה שצריך לשתות בכיפור יש להסביר לו את עיקר הדין ששיעור הזמן בשתיה מעיקר הדין כשלוש שניות, ורבים שוגים בזה ומורים בכדי אכילת פרס ומכשילים בחומרא הבאה לידי קולא, ומצווה לפרסם זאת!!!
כבודו לא מקבל מהמייל של בית ההוראה? יוכל לבקש מהרב נתנאל קנתן להצטרף לקבוצה,אחד החברים יוכל להביא קישור לתוכנית.
נו, מה ההו"א שהרב לא יודע. טעות תוכ"ד.ההפטרה היא "דרשו ה' בהמצאו" לא "דרשו ה' ועוזו"...
הצג קובץ מצורף 5289
הרב יודע, אבל אני לא לוקח אחריות שכל מי ששומע לא יתבלבל...נו, מה ההו"א שהרב לא יודע. טעות תוכ"ד.
היא גופא החידוש של הרופא הנ"ל, שקודם חודש תשיעי אין לחוש אלא רק בחודש תשיעיבחשש התייבשות (קודם חודש תשיעי בעיקר)
ניתן לסמוך על דבריוהרב אסחייק בסיפרו כתב שלפני הצום צריך לאכול מאכלים שיש להם חלבונים, כמו בשר, דגים, שעועית, שקדים ומוצרי חלב
רק צריך לשים לב לא לאכול מאכלים כבדים אלא רק קלים לעיכול (בשר הוא כבד, וגם קיטניות יכול להיות לא קל לעיכול) וגם דברים המחממים את הגוף
לכן ביקשתי שכבודו ימקד, זה ספר רחב ומרתק מאד ונסחפתי מעט ולכן הוכרחתי להתנתק ממנו, אם כבודו ימקד באיזה עמוד ואיזה דיבור יהיה יותר קל.היא גופא החידוש של הרופא הנ"ל, שקודם חודש תשיעי אין לחוש אלא רק בחודש תשיעי
הוא רצה להתיר באופן גורף והרב אויערבך לא הסכים לומר הוראה שווה לכולם אלא לכל מקרה לגופו
בכל אופן כדאי לקרוא את כל דבריו שם כדי להבין יותר
ומה הדין גם מעוברת (בשלושה חודשים ראשוניים), גם בתוך שנתיים ללידה אחרונה, וגם מניקה.ומה יהיה הדין מעוברת שגם היא בתוך 24 חדשים של הלידה הקודמת? האם יש יותר סיבה להתיר שלא לצום?
למה ה"ה בזה?? הרי כאן יש שתי סיבות של חולשה ולא רק אחד !בשני המקרים (תוך 24 חודש ומעוברת) הדין שתתחיל ואם מרגישה חולשה יכולה לאכול
א"כ ה"ה בזה