מרפסן איגרי
Well-known member
במכתב הנ"ל כתב מרן שליט"א שגם בעה"ב שמתקין מצלמת אבטחה אין איסור, כיון שהוא לצורך שמירה באתרא דשכיח היזקא.
אבל נשאלת השאלה הרי בעה"ב ודאי ניח"ל שהמצלמה תדלק, שלשם כך התקין אותה בביתו. ועוד, אם ההיתר הוא משום שכיח היזקא, זה אומר שנמצא במקום המועד לפורענות, אבל בעיר רגילה שהסיכוי הוא קטן שיפרצו לביתו, וגם אם יפרצו הסיכוי יותר קטן שיהיה דוקא ביום שבת, וכן הסיכוי קטן שיבואו לידי סכנה, אלא רק היזק ממון.
לפי זה יהיה אסור להפעיל את המצלמה בשבת, ולבעה"ב יהיה אסור לעבור דרך המצלמה?
אבל נשאלת השאלה הרי בעה"ב ודאי ניח"ל שהמצלמה תדלק, שלשם כך התקין אותה בביתו. ועוד, אם ההיתר הוא משום שכיח היזקא, זה אומר שנמצא במקום המועד לפורענות, אבל בעיר רגילה שהסיכוי הוא קטן שיפרצו לביתו, וגם אם יפרצו הסיכוי יותר קטן שיהיה דוקא ביום שבת, וכן הסיכוי קטן שיבואו לידי סכנה, אלא רק היזק ממון.
לפי זה יהיה אסור להפעיל את המצלמה בשבת, ולבעה"ב יהיה אסור לעבור דרך המצלמה?