• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מקרים פרקטיים למעשה בדין היסח הדעת בברכות - מי שיכול לתת דוגמאות

לצורך הכנת שיעור בנושא זה אשמח לקבל דוגמאות מצויות ומקורות שדיברו בזה
כגון האוכל לחם ופתאום השכן דופק בהפתעה ומביא לו ממרח שוקולד ומורח על הלחם שצריך לברך שהכל, וכן על זה הדרך...
ומסתעף גם לדין נמלך, כגון חשב שההסעה הגיעה וגמר בדעתו לסיים לאכול ושוב נתברר שזה לא היא, חוזר לברך...
אשמח לעזרה בזה
תודה מראש
 
מי שנרדם בכולל שנת עראי שלא חוזר ומברך על מה שממשיך לשתות תה או מים

מי שבכולל כמה שעות ובאמצע הולך לשירותים
שהראשל כתב שיכול לברך שהכל ע''מ שיחול ברכה עד שיכנס לבת הכסא


וראה ביד בתשובה מה שהראשל כתב לי
וכן הודפס אח''כ בילקוי שבועות
 
לצורך הכנת שיעור בנושא זה אשמח לקבל דוגמאות מצויות ומקורות שדיברו בזה
כגון האוכל לחם ופתאום השכן דופק בהפתעה ומביא לו ממרח שוקולד ומורח על הלחם שצריך לברך שהכל, וכן על זה הדרך...
ומסתעף גם לדין נמלך, כגון חשב שההסעה הגיעה וגמר בדעתו לסיים לאכול ושוב נתברר שזה לא היא, חוזר לברך...
אשמח לעזרה בזה
תודה מראש
ראה יד בתשובה תשובת הרב אברהם יוסף שלא מברכין על דורון ואומרים סב''ל נגד מרן
 
גלידה לא מברך בסעודה וגם שוקולד שאינו מוצק
אחה"מ לענ"ד אינו עניין, כבודו מדמה נכון רק לעניין ברכה אחרונה שלא נלעס, אך לעניין תוך הסעודה גלידה לא מברכים רק בגלל שהיא נוזל וכמשקה, וכי כל דבר שלא מוצק הוא משקה?!
 
יביע אומר מפורש כותב שלגבי שוקולד המדד לברכה הוא אם אתה לועס אותו או שם בפה והוא נימוח
ובשוקולד למריחה מוצצים עם הסכין או על האצבע או שהוא בלחם אך לא נלעס בעצם כמו טעמי וכו'
 
חזור
חלק עליון