• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מריחת משחה בשבת (התייחסות למה שנכתב בקיצור חזון עובדיה)

ברוך ה' אחר יגיעה ארוכה בנושא, העלנו שדעת מרן זצוק"ל להתיר למרוח משחה בשבת אפי' לבריא לכתחילה ודלא כמו שכתבו בקיצור חזו"ע שבת (עמ' תקנח) שדעת מרן הלכה למעשה להתיר רק לחולה שאין בו סכנה.
מי שיש לו עוד חומר בנושא בנוגע למה שכתבו בקיצור חזו"ע והתשובה של מרן שהביאו שם אשמח שיכתוב כאן.
זכית לכוון לדעתו הרמתה של מרן שליט"א
ראיתי בילקוט יוסף הנ"מ שבת כרך ב' עמ' רו שדחה דברי המדייקים מהחזו"ע שבת ח"ה דמשמע שהתיר רק לחולה שאב"ס
וכתב מרן שליט"א דה"ה לבריא, וכפי שכתבת.

וכן בחזו"ע ח"ה (עמ' קלג) התיר למרוח רוק בשבת ע"ג הרצפה (וכמשמעות השו"ע כדלעיל) כיון שכוונתו שיבלע ולא יתמרח והתיר זאת ע"פ דברי המג"א אפי' לבריא ולאו דווקא לחולה שאין בו סכנה.
ומרן שליט"א הביא שם גם ראיה זו. ועוד
ע"ש ותרו"נ.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון