• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרן הבן בדרך מרן האבא - מרן הרב יצחק יוסף שליט"א זכה בפרס ישראל לכתיבה תורנית

אושרי רביב

Well-known member
הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, זכה בפרס ישראל ל'ספרות תורנית', על ספריו 'ילקוט יוסף', כך פרסם הערב (שני) עמית סגל ב'חדשות 12'. יצוין כי סדרת הספרים 'ילקוט יוסף' תורגמה לאנגלית, ספרדית, צרפתית, פרסית ואף לשפת הסימנים.

יודגש כי טרם ברור האם יתקיים השנה טקס חלוקת פרסי ישראל, בשל התנגדות שר החינוך יואב קיש הטוען כי השנה, בשל המלחמה, אין לקיים את הטקס החגיגי ויש לדחות את החלוקה לשנה הבאה. כעת הנושא נתון להחלטת בג"צ.
יצוין כי גם אביו הגדול, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, זכה בפרס ישראל 'לספרות תורנית', על חיבוריו התורניים, עת כיהן כרבה הראשי של תל אביב.

בתגובה להחלטה להעניק לו את פרס ישראל, אמר הערב הראש"ל: "אילו היה ידוע לי על הגשתי כמועמד לקבלת ׳פרס ישראל׳ הייתי פועל למנוע זאת. אין זו שנה מתאימה לטקסים וחגיגות. ההוקרה היחידה של מדינה לאזרחיה, היא שמירה על בטחונם והוקרת החיילים המחרפים את נפשם בשדה הקרב למענה. ולפיכך יש לברך על ההחלטה לביטול הפרס בשנה זו".

בלשכת הראשון לציון הוסיפו: "ככל שיש ממש בפרסום על הכוונה להעניק לראשון לציון שליט״א את ׳פרס ישראל׳ בגין מפעלו התורני ועל אף שמדובר בהחלטה המבטאת 50 שנות יצירה הלכתית, הרי שלא זו העת ולא זו השעה".
 
בוקר טוב נזכרו רק עכשיו!
גם לפני שנהיה רב ראשי רצו לתת לו פרס ישראל, אבל הוא סירב. מכיון שאמר שיכול להיות שזה יגרום לכמה ישיבות להוציא את הספרים שלו, וא"כ לא שווה כל הפרס הזה.
גם עכשיו בהודעה שהוציא מרן שליט"א הוא כתב שאם היה יודע על הנכונות לתת לו פרס, היה פועל למנוע זאת.
 
אז מי?
מי שהוא נגד המדינה, לכאורה גם כשהראש"ל שליט"א מכהן כרב ראשי, לשיטתו וכו'.
אפילו על חכם בן ציון נ"ע שהיה דיין במועה"ד בירושלים הם צווחו "ציויני".
כמדומני שדיבר על הישיבות בקו הליטאי.
 
חזור
חלק עליון