מרן הבן בדרך מרן האבא - מרן הרב יצחק יוסף שליט"א זכה בפרס ישראל לכתיבה תורנית

וזו עוד הוכחה שדעת בגץ היא נגד דעת תורה.....
נראה לי שאם מרן שליטא היה מסכים לקבל את הפרס הבגץ היה מתנגד.
לא צריך להיות אנטי.
הם פשוט דואגים לעצמם, כי אם היו פוסלים את מרן הראש"ל שליט"א זה היה תקדים לפסילת כל מיני שמאלנים שזוכים כל שנה בפרס ישראל, למרות אמירות בעיתיות שלהם.
 
** יעקב ריבלין

פרס ישראל לגר״י יוסף. ההסטוריה חוזרת אך בסדר שונה. בשנת תש״ל קיבל אביו מרן הגרע יוסף זצל את פרס ישראל לספרות תורנית. בתשל״ג נבחר לרב ראשי ובתשמג עמד בראש מועצת החכמים. הבן התמנה קודם לרב ראשי. אחר כך פרס ישראל ובעוד מספר חודשים יכהן כנשיא המועצה.
 
 
בשנת התש"ל, הוענק למרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל "פרס ישראל". כאשר הוזמן לבמה לקבל את הפרס, לחץ את ידי המכובדים חוץ מאת של ראש הממשלה דאז גולדה מאיר. כשהלה הושיטה לו ידה, נענע בראשו לשלילה. נשיא המדינה דאז כעס על כך, וכשהגיע מרן ללחוץ את ידו, גם הוא נענע בראשו וסרב ללחוץ את ידו. המקרה הוביל לסערה ציבורית ולקריאה מצד גורמים מסוימים לשלול מהרב את הפרס.

התייחסות נדירה של מרן עצמו למאורע זה, נמצא במכתב שכתב מיום ד' בתשרי תשל"ב: "תלי"ת כשקבלתי פרס ישראל, והגברת גולדה מאיר ראש הממשלה הושיטה ידה לקראתי, משכתי ידי, ואמרתי שלום בהרכנת הראש בלבד. והיה קידוש ה' בעיני יראי שמים אמתיים. ואילו היו כאלה שדרשו לגנאי. ואני בתומי אלך".
 
שמרן לא היה הולך כמו עם הסיפור עם גאלדא.
דווקא שם מרן כן הלך אך לא לחץ יד משום האיסור ולגבי שירת נשים אם לא רואים את האשה יש תשובה ביביע אומר שמותר ובפרט שאין כוונת הרב לשמוע כלל
ולעצם השאלה למה הרב הלך נראה לענ''ד משום שהרב ראה בזה שיהיה בזה קידוש השם (שבאמת כך שמעתי שהרבה מאחינו הטועים התענינו בספר ילקוט יוסף) שכך הציבור מתעניין בספר ילקוט יוסף וכך יכולים הלבבות להיפתח כנראה לכן הרב הלך אפ' שזה לכאורה לא כהשקפת עלמנו כידועה כנלענ''ד
 
נערך לאחרונה:
דברי הגרי"ד גרוסמן בישיבת מועצת הרה"ר על זכיית מרן שליט"א בפרס ישראל לספרות
 
חזור
חלק עליון