• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

משנה ברורה עם פסקי הלכות לספרדים - בקשת עזרה

לענ"ד משנ"ב מאורות (גילוי נאות אבי מורי שיחי', הינו אחד מחברי המערכת שם) הוא המקיף והמומלץ ביותר, שמביא דעת כל הפוסקים שנתקבלו כיום, כהכה"ח, בא"ח, הגרב"צ ומרן זיע"א.
בנוסף אני מכיר את הנפשות הפועלות שם, ומדובר באברכים ת"ח מופלגים, שיושבים בדיבוק חברים, ומלבנים כל סוגיא וסוגיא משרשי הדברים בגמ' ראשונים וטור ב"י.
כמו"כ אין שם נטיה לפוסק מסוים, אלא כולם מובאים בצורה שווה (בשונה מתפארת ששם ישנה נטיה לפסקי מרן זיע"א, ובאמת מי שמחפש את זה, יתכן ועדיף שישתמש בתפארת).
יש שם גם קיצור בית יוסף, דבר שמסייע מאוד בהבנת הטעם של כל הלכה בשו"ע וברמ"א.
אני אישית לומד בזה בקביעות ונהנה מאד.
 
לענ"ד משנ"ב מאורות (גילוי נאות אבי מורי שיחי', הינו אחד מחברי המערכת שם) הוא המקיף והמומלץ ביותר, שמביא דעת כל הפוסקים שנתקבלו כיום, כהכה"ח, בא"ח, הגרב"צ ומרן זיע"א.
בנוסף אני מכיר את הנפשות הפועלות שם, ומדובר באברכים ת"ח מופלגים, שיושבים בדיבוק חברים, ומלבנים כל סוגיא וסוגיא משרשי הדברים בגמ' ראשונים וטור ב"י.
כמו"כ אין שם נטיה לפוסק מסוים, אלא כולם מובאים בצורה שווה (בשונה מתפארת ששם ישנה נטיה לפסקי מרן זיע"א, ובאמת מי שמחפש את זה, יתכן ועדיף שישתמש בתפארת).
יש שם גם קיצור בית יוסף, דבר שמסייע מאוד בהבנת הטעם של כל הלכה בשו"ע וברמ"א.
אני אישית לומד בזה בקביעות ונהנה מאד.
גם אני לומד בזה, ומכיר כמה וכמה מהעורכים, ובאמת יש שם צוות מצויין.
אך איני מבין כוונתך שאין נטייה למרן זיע"א, הם מביאים את דעת מרן זיע"א כראוי, ומבררים את דעתו הדק היטב. (וכמדומה שיותר מכל משנ"ב אחר).
 
גם אני לומד בזה, ומכיר כמה וכמה מהעורכים, ובאמת יש שם צוות מצויין.
אך איני מבין כוונתך שאין נטייה למרן זיע"א, הם מביאים את דעת מרן זיע"א כראוי, ומבררים את דעתו הדק היטב. (וכמדומה שיותר מכל משנ"ב אחר).
מקדם הייתי לומד במשנ"ב תפארת (ח"ג), אבל לענ"ד מאורות זה דבר אחר לגמרי למעליותא וכמ"ש @ע"ה ס"ט לעיל, דלומדים בזה בצורה אחרת לגמרי. מקווה שידפיסו גם את ח"ג בקרוב...
 
מקדם הייתי לומד במשנ"ב תפארת (ח"ג), אבל לענ"ד מאורות זה דבר אחר לגמרי למעליותא וכמ"ש @ע"ה ס"ט לעיל, דלומדים בזה בצורה אחרת לגמרי. מקווה שידפיסו גם את ח"ג בקרוב...
יקח להם זמן להוציא את ח"ג.
הם מאוד יסודיים בדברים המעשיים, ורק על ענייני החשמל התעכבו כמה וכמה חודשים.
 
לבינתיים קיבלתי הכי הרבה המלצות חיוביות על מאורות
רק שצריך למצוא דרך להאיץ את קצב ההוצאה
כמובן לא על חשבון האיכות

כמו כן - בגלל הקצב - כדאי לדחות את חלק ד' לסוף, ולהוציא קודם את הכרכים של המועדים!
מי שיכול להעביר את המסר...
 
כל אחד יאמר מה הכי טוב בשבילו וזה לעולם לא יגמר

אפשר לכתוב קווים כלליים
מאורות יש להם סיכום ב"י. והם כותבים רק ארבע פוסקים- בא"ח, כה"ח אורל"צ והרב עובדיה. מעט מאוד מוסיפים מאחרים. אמנם בח"ב הביאו הרבה ברכת ה' והלכה ברורה
תפארת מביאים הרבה פוסקים אחרים. גם פוסקים אשכנזים (אמנם מעט) וגם פוסקים קדמונים. מאריכים הרבה בשיטות. יש שאוהבים את זה ויש שחושבים שזה עמוס מידי
משנת חכמים אין הערות על כל דף אלא רק בסוף הספר, יש בזה יתרון וחסרון (שוב כל אחד מה שמעדיף). הם מצטט הרבה לשונות הפוסקים ומביא בעיקר פוסקים ספרדים וקצת אשכנזים
משנת יוסף יש לו גם סיכום ב"י, והוא מביא הרבה הלכה ברורה
איש מצליח קצר יחסית ויש שיאמרו שחסר להם הרבה הערות על המשנ"ב, אפילו דברים חשובים. הם בעיקר מביאים כה"ח פוסקי תוניס והרב עובדיה. ויש להם הערות ארוכות בסוף הספר
ואליבא דהלכתא מאוד קצר, מביאים רק את הפוסקים שהם 'תומכים' ואכמ"ל

מי שיש לו להוסיף עוד בצורה כללית ולא אישית מוזמן להחכים אותנו
 
כל אחד יאמר מה הכי טוב בשבילו וזה לעולם לא יגמר

אפשר לכתוב קווים כלליים
מאורות יש להם סיכום ב"י. והם כותבים רק ארבע פוסקים- בא"ח, כה"ח אורל"צ והרב עובדיה. מעט מאוד מוסיפים מאחרים. אמנם בח"ב הביאו הרבה ברכת ה' והלכה ברורה
תפארת מביאים הרבה פוסקים אחרים. גם פוסקים אשכנזים (אמנם מעט) וגם פוסקים קדמונים. מאריכים הרבה בשיטות. יש שאוהבים את זה ויש שחושבים שזה עמוס מידי
משנת חכמים אין הערות על כל דף אלא רק בסוף הספר, יש בזה יתרון וחסרון (שוב כל אחד מה שמעדיף). הם מצטט הרבה לשונות הפוסקים ומביא בעיקר פוסקים ספרדים וקצת אשכנזים
משנת יוסף יש לו גם סיכום ב"י, והוא מביא הרבה הלכה ברורה
איש מצליח קצר יחסית ויש שיאמרו שחסר להם הרבה הערות על המשנ"ב, אפילו דברים חשובים. הם בעיקר מביאים כה"ח פוסקי תוניס והרב עובדיה. ויש להם הערות ארוכות בסוף הספר
ואליבא דהלכתא מאוד קצר, מביאים רק את הפוסקים שהם 'תומכים' ואכמ"ל

מי שיש לו להוסיף עוד בצורה כללית ולא אישית מוזמן להחכים אותנו

אז סיכום דבריך הוא שסוף סוף המאורות הכי חזק ! כמו שאמרתי!
 
לענ"ד משנה ברורה אור המזרח של מכון ירושלים
זה דבר נצרך ביותר
א ההוצאה של עוז והדר [כל הר"ת פתוחים]
ב לא מפספסים מקור אחד של מרן הגר"ע [ללא גוזמא]
מביאים מהרב כה"ח הרב מרדכי אליהו אור לציון הרב מזוז הרב רצאבי הלכה ברורה ילקוט יוסף ברכת ה'
פשוט תענוג
אמנם אין אדם לומד אלא במקום שליבו חפץ
בהצלחה
ואין חכם כבעל הנסיון. נסה בעצמך!
 
כל אחד יאמר מה הכי טוב בשבילו וזה לעולם לא יגמר

אפשר לכתוב קווים כלליים
מאורות יש להם סיכום ב"י. והם כותבים רק ארבע פוסקים- בא"ח, כה"ח אורל"צ והרב עובדיה. מעט מאוד מוסיפים מאחרים. אמנם בח"ב הביאו הרבה ברכת ה' והלכה ברורה
תפארת מביאים הרבה פוסקים אחרים. גם פוסקים אשכנזים (אמנם מעט) וגם פוסקים קדמונים. מאריכים הרבה בשיטות. יש שאוהבים את זה ויש שחושבים שזה עמוס מידי
משנת חכמים אין הערות על כל דף אלא רק בסוף הספר, יש בזה יתרון וחסרון (שוב כל אחד מה שמעדיף). הם מצטט הרבה לשונות הפוסקים ומביא בעיקר פוסקים ספרדים וקצת אשכנזים
משנת יוסף יש לו גם סיכום ב"י, והוא מביא הרבה הלכה ברורה
איש מצליח קצר יחסית ויש שיאמרו שחסר להם הרבה הערות על המשנ"ב, אפילו דברים חשובים. הם בעיקר מביאים כה"ח פוסקי תוניס והרב עובדיה. ויש להם הערות ארוכות בסוף הספר
ואליבא דהלכתא מאוד קצר, מביאים רק את הפוסקים שהם 'תומכים' ואכמ"ל

מי שיש לו להוסיף עוד בצורה כללית ולא אישית מוזמן להחכים אותנו
לא מדוייק, 4 פוסקים מביאים על הסדר, במקום שהפוסקים הנ"ל לא דיברו, ובכל מיני נידונים שהתחדשו לאחרונה, וגם לפנ"ז מביאים ממי שדיבר.
וכדוגמא בעלמא ראה בענין ברכת המולפטה והטורטיה שהביאו מהרבה פוסקי זמניני, הגר"ש שאש הגר"י מאמן ועוד. ומביאים גם אחרוני דורינו כגון ברכה נאמנה.
 
מקדם הייתי לומד במשנ"ב תפארת (ח"ג), אבל לענ"ד מאורות זה דבר אחר לגמרי למעליותא וכמ"ש @ע"ה ס"ט לעיל, דלומדים בזה בצורה אחרת לגמרי. מקווה שידפיסו גם את ח"ג בקרוב...
חלק ג יודפס בב' חלקים,החלק הראשון יצא בעז"ה בעוד כחצי שנה, ולחלק השני נצטרך להמתין עוד הרבה זמן.

בכדי שיובן למה אסביר, כפי שאמר לי חתנו של הרב בוכריס (העורך הראשי), שאת כל ענייני החשמל במשך כחצי שנה!!! וכתבו כ500 עמ' בענין, אך אח"כ צריך לתמצת את כל מה שיצא להם לכמה עמודים בודדים!!! (אפי' לא 10).
 
כל אחד יאמר מה הכי טוב בשבילו וזה לעולם לא יגמר

אפשר לכתוב קווים כלליים
מאורות יש להם סיכום ב"י. והם כותבים רק ארבע פוסקים- בא"ח, כה"ח אורל"צ והרב עובדיה. מעט מאוד מוסיפים מאחרים. אמנם בח"ב הביאו הרבה ברכת ה' והלכה ברורה
תפארת מביאים הרבה פוסקים אחרים. גם פוסקים אשכנזים (אמנם מעט) וגם פוסקים קדמונים. מאריכים הרבה בשיטות. יש שאוהבים את זה ויש שחושבים שזה עמוס מידי
משנת חכמים אין הערות על כל דף אלא רק בסוף הספר, יש בזה יתרון וחסרון (שוב כל אחד מה שמעדיף). הם מצטט הרבה לשונות הפוסקים ומביא בעיקר פוסקים ספרדים וקצת אשכנזים
משנת יוסף יש לו גם סיכום ב"י, והוא מביא הרבה הלכה ברורה
איש מצליח קצר יחסית ויש שיאמרו שחסר להם הרבה הערות על המשנ"ב, אפילו דברים חשובים. הם בעיקר מביאים כה"ח פוסקי תוניס והרב עובדיה. ויש להם הערות ארוכות בסוף הספר
ואליבא דהלכתא מאוד קצר, מביאים רק את הפוסקים שהם 'תומכים' ואכמ"ל

מי שיש לו להוסיף עוד בצורה כללית ולא אישית מוזמן להחכים אותנו
עמודי הוראה - הכי מדוייק בהבנת דעת מרן הגרע"י, והכי מקוצר לא עמוד מול עמוד אלא רק בשולי העמוד, ובירורים בדעות הפוסקים בסוף הכרך.
 
חזור
חלק עליון