מסכים לגמרי. גם עם משפחה כן חרדית לפעמים נפגשים פעם ביובל.... בגלל מרחק וכו'לא מבין על מה כל המהומה.
אפשר לייבש קשר גם בלי לריב ולהתלהם, במיוחד אם יש לך ילדים קטנים, תמיד יהיה לך תירוץ להתחמק מאירועים ומפגשים משפחתיים.
מסכים לגמרי. גם עם משפחה כן חרדית לפעמים נפגשים פעם ביובל.... בגלל מרחק וכו'לא מבין על מה כל המהומה.
אפשר לייבש קשר גם בלי לריב ולהתלהם, במיוחד אם יש לך ילדים קטנים, תמיד יהיה לך תירוץ להתחמק מאירועים ומפגשים משפחתיים.
לא מבין ואם מישהו יענה לך פה תשובה אז זה יישב את דעתךבעז"ה זיכנו ה' להכירו, לחזור בתשובה יום יום ולגדל את ילדנו על אדני התורה והיראה בס"ד.
משפחתנו הרחבה (שהן בעיקר נשים) טרם זכו להגיע למקום הזה, ה' יחזיר אותן בתשובה שלמה, וכיוון שכך אשתי ואני ניסחנו מכתב בו אנו דורשים מהן, כשהן מגיעות לביתנו, להגיע בלבוש צנוע עפ"י גדרי ההלכה וכן לא לחשוף את ילדנו למכשירים הטמאים שלהם. התנסחנו באופן מכובד אך דיברנו באופן ישיר והבהרנו שאין לנו בזה פשרות ואנו לא נפתח את הדלת ללבוש לא צנוע.
עוד כתבנו שכיוון שאנו לא יכולים לכפות אותם איך להתלבש ולהתנהג מחוץ לביתנו, אם יהיה אירוע משפחתי הנוגד את גדרי הצניעות אנו נמנע מלהביא את הילדים איתנו
הבעיה היא שהן לא קיבלו את זה ולא מוכנות לזה אף במחיר שננתק עמם קשר (שכן אמרנו שאע"פ שאנחנו אנשי שלום ורוצים לשמור על קשר אנו לא מתפשרים ומוכנים אף לריב בשביל זה).
השיחה הגיע בעקבות כך למקומות לא יפים עד שהסתיימה בטונים צורמים ובכמה אנשים כועסים שלא מוכנים לדבר.
מה דעת החכמים כאן, מהי ההשקפה הנכונה? האם עשינו נכון? יש לעמוד על זה אף במחיר של ניתוק קשר (יצויין שאין השאלה כאן על כיבוד הורים כי אם המשפחה איתנו ומוכנה לכל- הבעיה מצד הדודות)?
לענ"ד אפשר להתפשר על הכל עד הילדים ואם היו שואלים אותי יש לעמוד על הבקשות הללו אף במחיר הזה- אך איני סומך על דעתי (וכפי שאתם שמים לב לשעה הסוגיא הזו מפריעה לי לישון).
אודה לחוות דעת
אתה צודק רבינו לא ביקשי שהרבנים כאן יכריעו לי מה לעשות אלא לשמוע כיצד הם היו פועלים במצב כזה. קודם לראות שגם אחרים עוברים ועברו את הניסיון הזה מחזק אותי שאפשר לעבור אותו. ועוד, שאני שואב השראה כיצד יש לדבר אל המשפחה באיזה טון, באילו מילים (אני לעיתים נוטה להיות תקיף מבלי לשים לב).לא מבין ואם מישהו יענה לך פה תשובה אז זה יישב את דעתך
שאלה כזאת מקומה לישאל לרב ולא להמון העם אפי' אם הם בני תורה ותלמידי חכמים
ככה לא ניגשים לסוגיא
פעילויות יזומות של קדושה.תכסיס איך להרחיק מהילדים
זה מפחיד מאד מאד הרעיונות של הרב ציון מצויינים,חסרונות: הילדים שלהם בזמן הזה משחקים עם הילדים שלי (מדובר בילדים בני אותו גיל) שזה מפחידדדד!!!
אם למישהו כאן יש תכסיס איך להרחיק מהילדים מבלי שזה יעורר איזשהו עניין, שיעבור כמים תחת הגשר, אשמח.
ותשחק ליום אחרון.שימעו נא רבותי סיפור שנכחתי בו אמש ולמפרע הבנתי שזיכני ה' להבין תהליך שעבר על פני קרוב ל60 שנה
לפני 60 שנה עלתה משפחה מחו"ל תמימים, ואחות אחת זכתה להינשא לדתי שהיה מקורב לרבני אותו דור
בהשפעת הרבנים [כנראה כך אני משער] אותו זוג רשמו את ילדיהם לתתי"ם ולא התחברו עם המשפחה המורחבת שהלכו והידרדרו
אני מדלג לאתמול, הגעתי לאיזה מקום בצפון ישבו שם המון צאצאים של אותה משפחה כולם מסורתיים ומטה, ורק אחד חרדי ת"ח ישב לידם שהוא כמובן מבניה של אותה אשה
כל המשפחה ישבו והעלו זכרונות מחויות שהיו להם בעבר, ואני רואה שהחרדי ממש לא יודע על מה הם מדברים! הוא לא הכיר את השמות שהם הזכירו ולא נכח באירועים שסופרו ממש כלום
הבנתי בעצם שעכשיו אני מקבל תשובה איך אותה אמא "חשוכה" שהרחיקה את הילדים שלה בזמנו זוכה עכשיו להיות הכי "מאירה" שיש לה בנים ונכדים ת"ח וחתנים מן המנין, ואילו כל השאר שחגגו אז בין עצמם עכשיו אתה רואה איזה חיים יש להם
לכן כל ההורים שיש להם נסיונות כאלה תסתכלו על העתיד, עכשיו אולי יצחקו עליכם אבל יבואו ימים ואתם תצחקו על כולם.