אם אדם איחר לתפילה, נפסק בשו"ע סימן קט שאם אינו יכול להתפלל לחש ולהספיק לקדושה יחכה עד אחר קדושה ואז יתפלל, או שיתפלל עם החזן מילה במילה ויאמר עמו ברכת האל הקדוש ושומע תפילה
מה הדין כשמתפלל במניין אשכנזי והם אומרים בחורף ברך עלינו קצר ואנו אומרים ארוך, ועד שמסיים ברך עלינו כבר המשיך החזן שתים ושלש ברכות, ולא יספיק לומר עם החזן ברכת שומע תפילה, האם בכל זאת יכול להתפלל עמו?
לכאורה מבואר בב"י בשם הירושלמי ותרומת הדשן, שמה שיש לומר עם החזן האל הקדוש ושומע תפילה, זאת משום שיש עניין לענות אמן על ברכות אלו, וכיון שאומר עם החזן מילה במילה בחתימה חשיב כעונה אמן
א"כ הכא אינו יכול לומר עם חתימת שומע תפילה
מה הדין כשמתפלל במניין אשכנזי והם אומרים בחורף ברך עלינו קצר ואנו אומרים ארוך, ועד שמסיים ברך עלינו כבר המשיך החזן שתים ושלש ברכות, ולא יספיק לומר עם החזן ברכת שומע תפילה, האם בכל זאת יכול להתפלל עמו?
לכאורה מבואר בב"י בשם הירושלמי ותרומת הדשן, שמה שיש לומר עם החזן האל הקדוש ושומע תפילה, זאת משום שיש עניין לענות אמן על ברכות אלו, וכיון שאומר עם החזן מילה במילה בחתימה חשיב כעונה אמן
א"כ הכא אינו יכול לומר עם חתימת שומע תפילה