נפסק בשולחן ערוך חושן משפט סימן קנו סעיף ג- וכן יש לו ללמד תינוקות ישראל תורה בתוך ביתו, ואין השכנים יכולים למחות בידו ולומר לו אין אנו יכולים לישן מקול התינוקות של בית רבן. והוא הדין לכל מילי דמצוה, שאינם יכולים למחות בידו. ע"כ. וראיתי שדנו פוסקי זמנינו על מי שלומד בקול ומפריע לשכנים שפסקו שאין יכולים למחות בהם (משנה הלכות חלק יד ס' ר. עטרת פז ח"א כרך ב יו"ד ס"ט. והגר"י זלברשטיין בקובץ אורייתא חלק כ עמ' רלג) והוסיף שכך הוי עובדא עם החזו"א שפסק שא"א למחות במי שלומד בלילה בקול ומפריע לשכנים לישון.
אך נפשי בשאלתי, בעניין אחד המתפלל בקול רעש גדול באופן שמפריע לכל מתפללי בית הכנסת, כפשוטו ממש. וטוען שעושה כן כי קשה לו להתרכז, אך בפועל הוא מפריע לריכוז של כולם. וכך הוא נוהג גם כשלומד תורה. ואף היו פעמים כשהתחילו בבית הכנסת פתח אליהו ופיטום הקטורת שלפני מנחה והוא למד בקול גדול, בטענה שהתפילה מתחילה באשרי. וכמעט בכל בית כנסת שהוא הולך לשם רבים אתו המתפללים והגבאים ומעירים לו הרבה.
האם באמת אפשר למחות בידו, בטענה שעד כאן לא אסר הש"ע אלא במציאות נורמלית. אך במקרה שאדם ממש צועק את התפילה, וכל שהחזן יתפלל יותר בקול רם, גם הוא יוסיף לצעוק. דאולי הוי כמזיק. ועוד שבידו למצוא לעצמו פתרונות כמו שהציעו לו לשים אטמי אוזניים וכד'.
אך נפשי בשאלתי, בעניין אחד המתפלל בקול רעש גדול באופן שמפריע לכל מתפללי בית הכנסת, כפשוטו ממש. וטוען שעושה כן כי קשה לו להתרכז, אך בפועל הוא מפריע לריכוז של כולם. וכך הוא נוהג גם כשלומד תורה. ואף היו פעמים כשהתחילו בבית הכנסת פתח אליהו ופיטום הקטורת שלפני מנחה והוא למד בקול גדול, בטענה שהתפילה מתחילה באשרי. וכמעט בכל בית כנסת שהוא הולך לשם רבים אתו המתפללים והגבאים ומעירים לו הרבה.
האם באמת אפשר למחות בידו, בטענה שעד כאן לא אסר הש"ע אלא במציאות נורמלית. אך במקרה שאדם ממש צועק את התפילה, וכל שהחזן יתפלל יותר בקול רם, גם הוא יוסיף לצעוק. דאולי הוי כמזיק. ועוד שבידו למצוא לעצמו פתרונות כמו שהציעו לו לשים אטמי אוזניים וכד'.