מישהו שאל אותי על מקרה שקרה לו בליל הסדר האחרון.
הוא רצה לשתות בליל הסדר יין, אבל לא רצה שיתעייף יותר מדי, אז החליט למזוג את היין במיץ ענבים, ומזג שליש יין ו-2/3 מיץ ענבים.
אחרי הכוס הרביעית, כשמברכים ברכת "מעין שלש" הסתפק איך יחתום, מכיון שהיין היה מענבים של א"י, והמיץ ענבים היה מענבי חוץ לארץ.
השבתי לו מיד שלכאו' הולכים אחרי הרוב (וכמו שנכתב כאן), ומכיון שהרוב הוא מיץ ענבים שהוא מענבי חו"ל, יש לחתום "על הגפן".
אך הוא טען שמכיון שעיקר מטרתו היתה לשתות יין, וזה העיקר בשבילו, והמיץ ענבים בא רק למזוג את היין, יש ללכת אחרי העיקר.
ואמנם אני הסתפקתי אם שייך עיקר וטפל בלח, שהרי זה מעורב היטב וכחתיכה אחת, ויש לפניי משקה חדש שרובו מיץ ענבים.
עוד חשבתי אולי לסייע ששייך בזה דבר של "קמא קמא בטיל" שכל פעם שנשפך חלק מהמיץ ענבים הוא התבטל ביין, וממילא א"ש לחתוך "על פרי גפנה", (ואולי תלוי אם פסק הקילוח או לא).
אשמח לשמוע את חוו"ד חברי הפורום בנידון זה.
הוא רצה לשתות בליל הסדר יין, אבל לא רצה שיתעייף יותר מדי, אז החליט למזוג את היין במיץ ענבים, ומזג שליש יין ו-2/3 מיץ ענבים.
אחרי הכוס הרביעית, כשמברכים ברכת "מעין שלש" הסתפק איך יחתום, מכיון שהיין היה מענבים של א"י, והמיץ ענבים היה מענבי חוץ לארץ.
השבתי לו מיד שלכאו' הולכים אחרי הרוב (וכמו שנכתב כאן), ומכיון שהרוב הוא מיץ ענבים שהוא מענבי חו"ל, יש לחתום "על הגפן".
אך הוא טען שמכיון שעיקר מטרתו היתה לשתות יין, וזה העיקר בשבילו, והמיץ ענבים בא רק למזוג את היין, יש ללכת אחרי העיקר.
ואמנם אני הסתפקתי אם שייך עיקר וטפל בלח, שהרי זה מעורב היטב וכחתיכה אחת, ויש לפניי משקה חדש שרובו מיץ ענבים.
עוד חשבתי אולי לסייע ששייך בזה דבר של "קמא קמא בטיל" שכל פעם שנשפך חלק מהמיץ ענבים הוא התבטל ביין, וממילא א"ש לחתוך "על פרי גפנה", (ואולי תלוי אם פסק הקילוח או לא).
אשמח לשמוע את חוו"ד חברי הפורום בנידון זה.