• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

נטילת ידים בבוקר

המסביר

New member
לכבוד הרבנים שליט"א,
בכל לילה אני מכין כלי עם מים כדי ליטול ידיים בבוקר מיד בלי הילוך ד' אמות.
אמנם, איני מברך, מכיון שאני צריך (רובא רובא דפעמים) ללכת לבית הכסא, וכמובן אז א"א לי לברך, ולכן אני מברך אח"כ כשאני נוטל בפעם שניה.
אמנם איני יודע אם זה נכון, שהרי צריך לברך 'עובר לעשייתן', ולפי"ז שמא עדיף לוותר על דברי המקובלים וללכת לבית הכסא תחילה בלי ליטול ידיים או שמא מקום להתיר לברך אפילו בפעם ראשונה.
עוד יש להסתפק דשמא אסור ליטול ידיים כלל, דאף בזה עוברים על 'בל תשקצו', וצריך ללכת מיד לבית הכסא.
על כל הנ"ל יורנו מו"ר, ושכמ"ה.
 
ב"ה
שלום וברכה,
אמנם לפי הדין אין איסור ליטול ידים כשצריך להתפנות, ואפילו לברך מעיקר הדין אינו איסור ממש, רק אינו ראוי כמבאר בתרומת הדשן ותשובת הרשב"א והובאו בב"י ובדרכי משה. ורק אסור להתאפק משום בל תשקצו.
אלא שכבר הורה זקן הוא מרן הראש"ל שליט"א כמה פעמים וכתב בכמה מקומות, שהעיקר הנכון להלכה ולמעשה במקרה כזה, לנהוג כפי שנהג מרן רבנו הגדול זצ"ל, להיכנס להתפנות, להתלבש, ואח"כ ליטול ידים ולברך ענט"י ולנגב עובר לעשייתן כדת וכדין, וכן ימשיך תכף אשר יצר ואלקי נשמה מתוך נחת דקדושה, וגם כל העם הזה על מקומו יבא בשלום, (כמו שקראנו בפרשה קודמת).

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון