• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

נטילת ידים בבוקר

המסביר

New member
לכבוד הרבנים שליט"א,
בכל לילה אני מכין כלי עם מים כדי ליטול ידיים בבוקר מיד בלי הילוך ד' אמות.
אמנם, איני מברך, מכיון שאני צריך (רובא רובא דפעמים) ללכת לבית הכסא, וכמובן אז א"א לי לברך, ולכן אני מברך אח"כ כשאני נוטל בפעם שניה.
אמנם איני יודע אם זה נכון, שהרי צריך לברך 'עובר לעשייתן', ולפי"ז שמא עדיף לוותר על דברי המקובלים וללכת לבית הכסא תחילה בלי ליטול ידיים או שמא מקום להתיר לברך אפילו בפעם ראשונה.
עוד יש להסתפק דשמא אסור ליטול ידיים כלל, דאף בזה עוברים על 'בל תשקצו', וצריך ללכת מיד לבית הכסא.
על כל הנ"ל יורנו מו"ר, ושכמ"ה.
 
ב"ה
שלום וברכה,
אמנם לפי הדין אין איסור ליטול ידים כשצריך להתפנות, ואפילו לברך מעיקר הדין אינו איסור ממש, רק אינו ראוי כמבאר בתרומת הדשן ותשובת הרשב"א והובאו בב"י ובדרכי משה. ורק אסור להתאפק משום בל תשקצו.
אלא שכבר הורה זקן הוא מרן הראש"ל שליט"א כמה פעמים וכתב בכמה מקומות, שהעיקר הנכון להלכה ולמעשה במקרה כזה, לנהוג כפי שנהג מרן רבנו הגדול זצ"ל, להיכנס להתפנות, להתלבש, ואח"כ ליטול ידים ולברך ענט"י ולנגב עובר לעשייתן כדת וכדין, וכן ימשיך תכף אשר יצר ואלקי נשמה מתוך נחת דקדושה, וגם כל העם הזה על מקומו יבא בשלום, (כמו שקראנו בפרשה קודמת).

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון