Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.
האם מישהו יודע מאיזה גיל צריך להקפיד בנטילת ידים לקטן ע"פ ההלכה? ע"פ הקבלה הבנתישזה חשוב מאוד וסגולה וכו' כבר לתינוקות אבל שאלתי היא מבחינת ההלכה היבשה. תודה.
ודאי על של בוקר.. איך תינוק יטול ידיים, ועוד של נטילה של אוכל אין קשר לקבלה זה ע״פ ההלכה, ע״פ הקבלה ידוע מה שכתב הזוהר להחמיר בנטילה של בוקר מצד הרוח רעה.
במשנ״ב סי׳ ד ס״ק י כתב גם יש להיזהר לקטנים שיטלו ידיהם שחרית כי נוגעים במאכל. ובבא״ח פר׳ תולדות אות י כתב והיא גם סגולה לקטנים שיגדלו בטהרה וכו׳ ויש להיזהר בזה שאפילו קטנים מאוד ועדיין יונקים. ועוד פוסקים כתבו כן..
האם מישהו יודע מאיזה גיל צריך להקפיד בנטילת ידים לקטן ע"פ ההלכה? ע"פ הקבלה הבנתישזה חשוב מאוד וסגולה וכו' כבר לתינוקות אבל שאלתי היא מבחינת ההלכה היבשה. תודה.
האם הכוונה גם כשנוגעים רק באוכל שהם עצמם אוכלים? או של גדול שיאכל?
ואקדים לפני שישאלו ויתמהו: מה הסיפור לנטול וזהו? ממש קשה לי באמת להקפיד על זה לתפוס ככה את התינוקות מעל הברז והכל משפריץ ונרטב וצריך לתפוס את הידים בכח שהם כל הזמן מוציאים אותם וכו', בקיצור יש לי עניין להקל בזה אם אפשר...
כן גם אני זוכר אבל שם נשמע גם כן כסגולה והנהגה ולא כחובה כ"כ ויש להסתפק בזה.
האם הכוונה גם כשנוגעים רק באוכל שהם עצמם אוכלים? או של גדול שיאכל?
ואקדים לפני שישאלו ויתמהו: מה הסיפור לנטול וזהו? ממש קשה לי באמת להקפיד על זה לתפוס ככה את התינוקות מעל הברז והכל משפריץ ונרטב וצריך לתפוס את הידים בכח שהם כל הזמן מוציאים אותם וכו', בקיצור יש לי עניין להקל בזה אם אפשר...
אני מצטרף לגמריי גם לי זה ממש קשה כמו שאתה אומר הכל משפריץ על הבגדים שלי ושלהם חחח
עכ״פ לכתחילה צריך ליטול ידיהם כיון שבכל מאכל שהם נוגעים הם מטמאים כך כתבו הפוסקים כמו שהוזכר.
ומלבד עניין הטומאה יש גם סגולה, וזה משמע מהילקו״י כסגולה. אבל עניין הטומאה שהם נוגעים באוכלים קיים גם על פי הפשט.
ולכן כתב בסע׳ לה שאם נגעו במאכלים קודם נט״י לכתחילה צריך לשוטפם ג׳ פעמים אם יבשים כגון פירות וכו׳ ובדיעבד מן הדין אפשר לאוכלו וכ״ש ילדים קטנים שיש להקל בזה יותר. וסיים: ומכל מקום המחמיר שלא לאוכלו תבוא עליו ברכה שאין הפסד מרובה.
ולפי״ז בתינוקות ממש שאין חשש שיגעו במאכלים אפשר להקל מצד זה, אבל יש ליטול מצד הסגולה. אבל כשנוגעים צריך ליטול בכל אופן.