יישר כח.הנפק"מ הפשוט האם צריך לשער ששים כנגד הבליעות או כנגד כל החתיכה.
המקרה בסי' צח ס"בלצורך הכנת שיעור, הייתי שמח אם חברי הפורום יוכלו להעלות כאן רעיונות לנפק״מ שונות במחלוקת הידועה לעניין חנ״נ בשאר איסורים.
עדיף נפקא מינות עם ענייני מעשיים, וקשורים הרבה למציאות.
א"כ אז גם במקרה בסימן צ"ט ס"ה, שאם אומרים חנ"ן אז גם אם ריבה לא יועיל כי צריך שישים כנגד כל מה שהיה קודם שריבה.המקרה בסי' צח ס"ב
בט"ז
שלפי מרן זה אינו
כמבואר בס' בין ישראל לעמים תערובות שיצא לאחרונה
בפרק ב
באיזה מקרה זה יכול להיות נפק"מהכוונה מה הנפק"מ בדין או באיזה מקרה זה יכול להיות נפק"מ?
היתה תערובת של עופות לא כשרים עם ירקות ואח''כ נפלו עופות כשריםבאיזה מקרה זה יכול להיות נפק"מ
חוץ מהנפק״מ הרגילה והפשוטה בסי׳ צב וצח.
לצורך הכנת שיעור, הייתי שמח אם חברי הפורום יוכלו להעלות כאן רעיונות לנפק״מ שונות במחלוקת הידועה לעניין חנ״נ בשאר איסורים.
עדיף נפקא מינות עם ענייני מעשיים, וקשורים הרבה למציאות.
אדייק יותר את הדברים, אני מחפש ״מקרים״ מהמציאות, איך יכולה לבוא לידי ביטוי המחלוקת הנ״ל ״למעשה״.לצורך הכנת שיעור, הייתי שמח אם חברי הפורום יוכלו להעלות כאן רעיונות לנפק״מ שונות במחלוקת הידועה לעניין חנ״נ בשאר איסורים.
עדיף נפקא מינות עם ענייני מעשיים, וקשורים הרבה למציאות.
מחילה אבל מה זה קשור לשאר איסורים2. טיגנו בצל עם בשר על אש, וניתז חתיכת בצל על מחבת חולבת אינה בת יומא צוננת, האם המחבת החולבת צריכה הגעלה (תורת חיים וחסד ח״א עמ׳ תלה).
3. בעת הסרת סיר בשרי מעל האש נשפך מעט מהתבשיל ע״ג טוסטר חלבי בן יומו ע״י עירוי ולא נפסק הקילוח (ויען שמואל ח״ט עמ׳ תרכז).
אכן, אני מחפש מיקרים מציאותיים, שלחלקם יהיה דין של חנ״נ בבשר וחלב, ולחלקם דין של חנ״נ בשאר איסורים. כדי לחדד את העניין אצל הציבור.מחילה אבל מה זה קשור לשאר איסורים
זה בשר בחלב...
ולמעשה בשני המקרים הנ"ל וודאי צריך הכשרה רק שטוסטר קשה (אם בכלל) להכשיר