כמדומני שבאור לציון חלק ה' כתב שמרן המחבר ס"ל שלא מחמירים שתי חומרות, גם שהחריף ישביח את הפגום וגם יאסור שלא יחשב נ"ט בר נ"ט, ולפי"ז במקרה השני יהיה מותר; ואשמח אם תעלה את התשובה שהבאת.
אכן כ"כ באור לציון לביאור הסתירה בשו"ע שבין סי' צו לסימן קג. אבל זה מיירי לענין אינו בן יומו, ואילו בבן יומו כתב בפירוש לאסור.
ירמיה ייש"כ על הציון מיבי"א.
לפני כשנתיים בערך ישבתי על סוגיא זו וכל התלמידי חכמים ששאלתי בנושא הורו שבבן יומו מחמירים אכן כהרמ"א הנ"ל אף שאנכי הקטן קצת היה קשה לי שהרי שולחן ערוך לא פסק כן.. וכן ראיתי בכמה ממחברי הזמן כמו אין למו מכשול ועוד כמה ספרים שכתבו שבבן יומו אסור.. יש גם כאלו שהורו שלפי זה חביתה עם בצל, שקשוקה עם שום וכדומה שטוגנו במחבת בשרית בן יומה אין לאכול בפרוסה עם גבינה... ועדיין הדבר לא ברור לי לחלוטין.. לעניין שלא בן יומו הדבר מותר ופרווה ללא חשש כפי התשובה של מרן זצל בהליכות עולם על חיתוך בסכין דבר חריף שאם לא בן יומו אין לחשוש ..
לפני כשנתיים בערך ישבתי על סוגיא זו וכל התלמידי חכמים ששאלתי בנושא הורו שבבן יומו מחמירים אכן כהרמ"א הנ"ל אף שאנכי הקטן קצת היה קשה לי שהרי שולחן ערוך לא פסק כן.. וכן ראיתי בכמה ממחברי הזמן כמו אין למו מכשול ועוד כמה ספרים שכתבו שבבן יומו אסור.. יש גם כאלו שהורו שלפי זה חביתה עם בצל, שקשוקה עם שום וכדומה שטוגנו במחבת בשרית בן יומה אין לאכול בפרוסה עם גבינה... ועדיין הדבר לא ברור לי לחלוטין.. לעניין שלא בן יומו הדבר מותר ופרווה ללא חשש כפי התשובה של מרן זצל בהליכות עולם על חיתוך בסכין דבר חריף שאם לא בן יומו אין לחשוש ..
למה כוונתך שהשו"ע לא פסק כן? הנידון הוא בבן יומו כמו שכתבת, והיכן מצאנו שהשו"ע אינו מודה בזה?
במקרה שציינת לענין חביתה עם בצל וכו', לכא' אינו נחשב דבר חריף לפי מ"ש הרמ"א שם שדוקא ברובו חריף מחמירים.
אבל אה"נ אם טיגן קודם הבצל או הפלפלים במחבת בשרית יאסר לאוכלו עם גבינה לפ"ד הרמ"א הנ"ל.
הרב @יהודה צדוק, לא מצאתי שם לענין נ"ד.
למה כוונתך שהשו"ע לא פסק כן? הנידון הוא בבן יומו כמו שכתבת, והיכן מצאנו שהשו"ע אינו מודה בזה?
במקרה שציינת לענין חביתה עם בצל וכו', לכא' אינו נחשב דבר חריף לפי מ"ש הרמ"א שם שדוקא ברובו חריף מחמירים.
אבל אה"נ אם טיגן קודם הבצל או הפלפלים במחבת בשרית יאסר לאוכלו עם גבינה לפ"ד הרמ"א הנ"ל.
הרב @יהודה צדוק, לא מצאתי שם לענין נ"ד.