סדר התפלה בט' באב (שבעה"י לא יהיה) כפי שנהג מרן זיע"א כמובא בספר מלך שהשלום שלו (עמ' 407). מי שיודע עוד פרטים או מנהג אחר, שיודענו בפורום. כמו כן, לא ראיתי האם מרן נהג לומר את כל הקינות או שמא דילג על חלקן.
ערבית- על נהרות בבל, אוי כי ירד אש (לא במוצ"ש), האזינו, ערבית (נחם, עננו ובמוצ"ש את חוננתנו), קדיש תתקבל, במוצ"ש בורא מאורי האש, איכה, מנין החורבן- אחינו בית ישראל, קינות (יסיים- עד אנה בכיה), ואתה קדוש, קדיש דהוא עתיד לחדתא, שיר למעלות ועלינו.
שחרית- תפלה כרגיל עם תפילין, מוסיף בעמידה נחם ועננו, נשיאת כפיים, חצי קדיש, תפילין דר"ת, פתיחת ההיכל- על היכלי, קריאת התורה, הפטרה, חצי קדיש, אשרי ואתה קדוש, קדיש יהא שלמא, מחזירים הספר תורה- על נהרות בבל, סיום התפילה כרגיל, חולצים תפילין, האזינו, איכה, קינות (מסיים בנחמה בסוף הקינות), קדיש תתקבל.
מנחה- קטורת, אשרי, חצי קדיש, קריאת התורה (אותם עולים של שחרית), עמידה, נשיאת כפיים לפני השקיעה, פסוקי נחמה עם השקיעה.
הנה מש"כ לגבי ערבית שאחר עמידה אומר קדיש תתקל ואחר הקינות אומר קדיש דהוא עתיד. כ"כ בחזו"ע עמ' שנג ועמ' שנז
ובחזו"ע עמ' שעד מרן כתב שאחר העמידה מניחים ר"ת, קוראים ק"ש ואחר קריאת האזינו חולצים אותם. ולא פירש מתי תהיה הנחת ר"ת, האם לפני קריאת התורה או לאחריה. ולא זכיתי להבין מש"כ בספר המלך שהשלום שלו שם כיצד מרן היה נוהג.
ערבית- על נהרות בבל, אוי כי ירד אש (לא במוצ"ש), האזינו, ערבית (נחם, עננו ובמוצ"ש את חוננתנו), קדיש תתקבל, במוצ"ש בורא מאורי האש, איכה, מנין החורבן- אחינו בית ישראל, קינות (יסיים- עד אנה בכיה), ואתה קדוש, קדיש דהוא עתיד לחדתא, שיר למעלות ועלינו.
שחרית- תפלה כרגיל עם תפילין, מוסיף בעמידה נחם ועננו, נשיאת כפיים, חצי קדיש, תפילין דר"ת, פתיחת ההיכל- על היכלי, קריאת התורה, הפטרה, חצי קדיש, אשרי ואתה קדוש, קדיש יהא שלמא, מחזירים הספר תורה- על נהרות בבל, סיום התפילה כרגיל, חולצים תפילין, האזינו, איכה, קינות (מסיים בנחמה בסוף הקינות), קדיש תתקבל.
מנחה- קטורת, אשרי, חצי קדיש, קריאת התורה (אותם עולים של שחרית), עמידה, נשיאת כפיים לפני השקיעה, פסוקי נחמה עם השקיעה.
הנה מש"כ לגבי ערבית שאחר עמידה אומר קדיש תתקל ואחר הקינות אומר קדיש דהוא עתיד. כ"כ בחזו"ע עמ' שנג ועמ' שנז
ובחזו"ע עמ' שעד מרן כתב שאחר העמידה מניחים ר"ת, קוראים ק"ש ואחר קריאת האזינו חולצים אותם. ולא פירש מתי תהיה הנחת ר"ת, האם לפני קריאת התורה או לאחריה. ולא זכיתי להבין מש"כ בספר המלך שהשלום שלו שם כיצד מרן היה נוהג.