• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

סט צלחות פורצלן של ימות השנה - שימוש בפסח ללא הכשרה כלל

לפי דרך רוב תשמיש בצלחות בפרט בשבת, רוב התשמיש הוא עירוי מכלי שני במקרה הטוב.
הסיר הוא כלי ראשון, ע"י מצקת או כף הוא כלי שני, ומשם לצלחת.
ובחזו"ע עמ' קמה כתב מרן שאפי' לדברי המחמירים בחמץ אפי' בכלי שני, בעירוי מכלי שני מודים שא"צ הכשר כלל.
 
לפי דרך רוב תשמיש בצלחות בפרט בשבת, רוב התשמיש הוא עירוי מכלי שני במקרה הטוב.
הסיר הוא כלי ראשון, ע"י מצקת או כף הוא כלי שני, ומשם לצלחת.
ובחזו"ע עמ' קמה כתב מרן שאפי' לדברי המחמירים בחמץ אפי' בכלי שני, בעירוי מכלי שני מודים שא"צ הכשר כלל.
סברא יפה, מישהו ראה התייחסות בפוסקים?
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון