• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ספיד סטיק ג'ל בשבת

אני גם ראיתי את ספריו באוצר החכמה, אך יתכן והוציא גם ספרים [בכריכה קשה] אך מה זה משנה אם הוציא קונטרס או ספר.
וחוץ מזה, אני חושב שסטינו מהנושא המרכזי שנדון באשכול כאן בעניין ספיד סטיק. וראוי שנשוב לנושא זה בלי הסתעפויות מיותרות.
(אין כוונתי למישהו מסוים, אלא לכל המסתעפים).
 
אני מריח כאן זלזול בת"ח, מה גם שבכל כך הרבה פעמים ששאלתי אותו ופעמים מאוד בודדות שלח אותי לרב אחר (בעיקר בכשרויות ובחו"מ)
ח"ו זה ראיה שהוא אדם עניו ויר"ש גדול - אך דרכו לצטט גם מאברכים ופעמים רבות זה בשביל לעודדם [כך אמר לאחד מידידי פעם]
 
אך דרכו לצטט גם מאברכים ופעמים רבות זה בשביל לעודדם
בספרים זה לא ראיה, כך דרך המלקטים (כולל מרן (לא שהיה מלקט) שהביא אף את הקטנים ממנו ותלמידיו ומתנגדיו) אם אותו אברך כתב דברים טובים למה לא להביאו. ובדרך כלל בספריו הרבים הוא פוסק כדעת גדולי הפוסקים, ובהערה מביא עוד ספרים וחוברות לעיין בהם
 
בספרים זה לא ראיה, כך דרך המלקטים (כולל מרן (לא שהיה מלקט) שהביא אף את הקטנים ממנו ותלמידיו ומתנגדיו) אם אותו אברך כתב דברים טובים למה לא להביאו. ובדרך כלל בספריו הרבים הוא פוסק כדעת גדולי הפוסקים, ובהערה מביא עוד ספרים וחוברות לעיין בהם
תעיין על מה כתבתי זאת ותבין זה בכלל לא בצד של זילזול בת"ח
 
זכורני ששאלתי את הג"ר אהרן בן אדיבה שליט"א ואמר לי שספיד סטיק ג'ל אסור בשבת
כך זכורני.
מה הבעיה של ג'ל?? זה לא משחה ולא שמן עב?

לכאורה אין בעיה לא ברולר עם הנוזל, ולא בג'ל, אם כבר יש בעיה זה בדמוי סבון שהוא משחתי ומשאיר שכבה, בדומה לבעיה שיש בנוגע לשימוש בוואזלין בשבת.
 
ספיד סטיק ג'ל אסור בשבת מטעם איסור דרבנן של מירוח אטו משחה קשה
אפשר לראות זאת היטב בשו"ע סימן שיד בסופו סעיף יא או יב יכול להיותר איני זוכר כרגע
וזה כמו משחה רכה בעצם שאסור למרוח ואף החזו"ע שהתיר ביבע אומר אם נבלע חזר להחמיר בחזו"ע חלק ג שב ת שרק לחולה אפשר אם נבלע אבל אם לא נבלע אין מה לדבר
ולכן ספיד סטיק ג'ל שהוא לא נבלע כני מטרתו להעביר הזיעה הוא אסור מדרבנן . מה גם שהוא אולי נבלע לאחר זמן וזה כבר לא מועיל
 
בעבר התפרסם בקובץ 'בית יוסף' מכתב של מרן שליט"א אודות השימוש בספידסטיק ג'ל בשבת, אשמח אם תוכלו להעלות אותו. תודה ותז"ל.
שכחתם את הבקשה שלשמה נפתח אשכול זה. אם אפשר להעלות לכאן את מכתבו של מרן הראש"ל בעניין זה???
אתה בטוח שזה התפרסם בקובץ בית יוסף?
 
זה הודפס בעלון מאור ישראל
מצורף
כמה הערות שעלה בדעתי הקצרה על מכתב מרן שליט"א, ואשמח מאד ליישוב הדברים:
1- מאז ומעולם מרן מזכיר בספרים ובשיעורים 216 גרם ולא צירף האומרים שדרהם 2.8 שהרי התבררה היום המציאות שזה 3 ואיך כאן הורה 204?
2- מה שכתוב שם בתוה"ד שיטול ויברך, לענ"ד מוכרח דהוא לאו דווקא דהא מרן זיע"א ביביע אומר וגם מרן שליט"א בכמה מקומות כתבו שמנהגנו לא לברך ענט"י בקביעות סעודה על מזונות, ואמנם כתבו שיש ע"מ לסמוך אך אין כן המנהג וההלכה... ועכ"פ צ"ע מהמכתב הנ"ל
3- הפסק על הדרדורנט הוא פלא עצום לפקו"ד ולא זכיתי להבין איך אפשר לומר שרוצה לספוג בעור ולהתיר כמג"א, והרי פוק חזי ותשאל לכל אדם המשתמש בזה שהמטרה היא שזה יהיה עם שיכבה חיצונית ג"כ להגנה מזיעה וכו', וא"כ לכאו' אינו עניין לדין המג"א הנ"ל, ועוד דגם בזה מרן זצ"ל מיקל במקום צורך ולא כ"כ בשופי מאחר ורבו החולקים על המג"א, ואכמ"ל, ושמא י"ל שלא הוסבר נכון למרן שליט"א צורת השימוש בג'ל?
ומצווה ליישב
יישר כח!
 
חזור
חלק עליון