כל שנזרע בשביעית או אפילו ערב שביעית ולא השריש קודם ראש השנה אסור באיסור ספיחין, ומה שנאמר ששמור ונעבד מותר, הוא בדברים דליכא איסור ספיחין כגון פירות שגדלים על העץ או בירקות רב שנתיים כגון אננס וכדו'
גזירת ספיחין היא מדרבנן שהרי מהתורה היו מותרים, וכיון שראו חכמים שהיו זורעים שדותיהם בסתר ואומרים שגדלו מאליהם גזרו על כל הזרעים שאסור לאוכלם כדי שלא יזרעו.
והנה בילקו"י שביעית ריש פ' כג' הביא את הישועות משה שנסתפק האם הגזירה הייתה גם בכה"ג שא"א לזרוע בצנעא, כגון מטע שלם והעלה לאיסור. עיי"ש.