ידוע שהטור מביא מחלוקת עד היכן נוטלים ידים לסעודה האם עד סוף האצבעות או עד סוף פיסת היד
והב''י מביא שבדעת הרמב''ם אין הכרע [יש אחרונים שמתווכחים בפרט זה]
ולהלכה הוא מכריע כיון שבקל אפשר להחמיר צריך להחמיר וליטול את כל היד והביא דברי הגמרא בשבת אנא משאי ידאי וכו'
ומבואר בדבריו שלא אומרים ספק דרבנן לקולא היכא שבקל יכול להחמיר.
ואגב הט''ז מעיר שכל דברי הגמרא בשבת זה דוקא במקום שצריך ליטול שם צריך לשים הרבה אבל כאן יש ספק איפה צריך ליטול
ולכאורה הדברים ק''ו שאם במקום הנטילה יש מקום להוסיף ק''ו שאם יש ספק תחמיר וצריך לעיין בזה
ושמעתי להסתפק מת''ח אחד שהסתפק לפי הב''י האם יש ענין לפי הרא''ש שהנטילה היא עד סוף האצבעות האם יש ענין לעשות עד סוף הפרק מדינא דהגמררא בשבת וצריך לעיין
והב''י מביא שבדעת הרמב''ם אין הכרע [יש אחרונים שמתווכחים בפרט זה]
ולהלכה הוא מכריע כיון שבקל אפשר להחמיר צריך להחמיר וליטול את כל היד והביא דברי הגמרא בשבת אנא משאי ידאי וכו'
ומבואר בדבריו שלא אומרים ספק דרבנן לקולא היכא שבקל יכול להחמיר.
ואגב הט''ז מעיר שכל דברי הגמרא בשבת זה דוקא במקום שצריך ליטול שם צריך לשים הרבה אבל כאן יש ספק איפה צריך ליטול
ולכאורה הדברים ק''ו שאם במקום הנטילה יש מקום להוסיף ק''ו שאם יש ספק תחמיר וצריך לעיין בזה
ושמעתי להסתפק מת''ח אחד שהסתפק לפי הב''י האם יש ענין לפי הרא''ש שהנטילה היא עד סוף האצבעות האם יש ענין לעשות עד סוף הפרק מדינא דהגמררא בשבת וצריך לעיין