לענ"ד הדבר דומה לספרדים שמסתכלים בספר "פסקי תשובות".למה הדבר דומה? זה כמו שאנחנו הספרדים נעיין בספר אבן ישראל להגאון רבי יעקב ישראל פישר זצ"ל שהיה ללא ספק פוסק בקנה מידה וכו', אבל הפסיקה שלו לא תעניין אותנו כ"כ...
תכלס המנהל הוא הקובע שמהמנהלי הספרייה. לא בהכרח המבקרים שם.
איני מסכים לזהלענ"ד הדבר דומה לספרדים שמסתכלים בספר "פסקי תשובות".
זה בא יותר לתת מראה מקומות וידיעות בהלכה מאשר פסיקה הלכה למעשה.
לא הבנתי, מרן זצ"ל לא עשה עבודה נפלאה וכו' כפי שכתבת על הפסקי תשובות?בשונה מספרי מרן שאינו כן, ורק בשביל למצוא איזה מקור נדיר, או להיקף גדול של מראי מקומות זה יועיל להם...
ח"ו!!!!!!לא הבנתי, מרן זצ"ל לא עשה עבודה נפלאה וכו' כפי שכתבת על הפסקי תשובות?
לבדוק תמיד זה טוב, לא מפסידים אף פעם מלנסותושם ב"ה דאגנו להכניס את ספרי מרן זצ"ל באוצר החכמה גם לבקשת הפוסקים האשכנזים בקהילה שאמרו שזה דדבר מאוד הכרחי ונהנים מהידע והסדר שנמצאים בספרי מרן זצ"ל
אז מה שנשאר לומר לכם אל תתייאשו לפני שבדקתם באופן אישי
ספריית בית יוסף – היא כידוע הספריה התורנית הגדולה בעולם.
הוא המקום היחיד ששם לעצמו מטרה קדושה
להנגיש לכל אחד ואחד, במדף פתוח,
כל ספר תורני שבעולם,
אז דבריהם פטומי מילי בעלמא?רק לצערנו שספרי מרן רבינו זצ"ל לא כ"כ מופיעים שמה, יש מעט חזון עובדיה, קצת ילקוט יוסף, יביע אומר ישן נושן... בקיצור יש שמה אולי 20 אחוז מספרי מרן רבינו זצ"ל ויבדל לחיים הראשון לציון שליט"א.
כן!!אז דבריהם פטומי מילי בעלמא?
אז הם הפסידו!כן!!
לא נראה מגמתי. כשהוצאנו את הגדה של פסח מורשת מרן, הם פנו אלינו לקבלת תרומה של ספר בשביל הספריה. כמובן שנתנו בחפץ לב.תודה
אבל לי ב"ה יש את כל הספרים של מרן זצ"ל ובניו שיחיו בביתי
וחוץ מזה יש לי גם את כל ספריהם בפי די אף
רק הצער שלי היה על העובדה שעושים זאת במגמה... וד"ל
צריך לבדוק מה המניע לדבר...לא נראה מגמתי.
הוא אמר שזה ספר טוב בשביל "מראי מקומות"... (אורחות רבינו)גם הסטייפלר אמר שהוא מעיין ביביע אומר
בשביל זה יש את ילקוט יוסף והלכה ברורה.נכון שספרי חזון עובדיה לדוגמא הם ספרים בהירים ומופלאים ביותר [ומי אני בכלל לתת ציון למרן זצ"ל] אבל זה לא לפי סדר השו"ע, ואין שמה ליקוט, אלא אדרבה זה ספר עם פסקי הלכות ומקורות למטה בדרך של משא ומתן, וזה לא בדיוק הספר שהם יחפשו... בשונה בפסקי תשובות שהוא ליקוט יפה ממוקד ותמציתי עם מקורות למטה
ואת קיצור שלחן ערוך חזון עובדיהבשביל זה יש את ילקוט יוסף והלכה ברורה.
הסברתי כבר שפסקי תשובות הוא ליקוט תמציתי וגם מקורות בלי להסתעף לשום דבר, רק מקורות להלכה בלבד.בשביל זה יש את ילקוט יוסף והלכה ברורה.
הסברתי כבר שפסקי תשובות הוא ליקוט תמציתי וגם מקורות בלי להסתעף לשום דבר, רק מקורות להלכה בלבד.
בשונה מילקוט יוסף שבמקורות מביא את כל התורה כולה, ומסתעף לכל נושא בעולם... הערה על האול"צ ותשובה על המנוחת אהבה בעניינים אחרים...
גם הלכה ברורה הבירור הלכה מיועד בדוקא לברר את ההלכה, וזה נטו משא ומתן בבירור ההלכה
ובכלל פסקי תשובות ע"פ רוב הוא נטרלי שמביא כל השיטות כולם, אבל ילקוט יוסף והלכה ברורה באופן כללי יותר שמים דגש על פסקי הספרדים ומנהגיהם, למרות שמביאים ללא ספק גם את פסקי ומנהגי האשכנזים, אבל הדגש הוא על הספרדים... מה שבודאי גורם לליטאים לא לחפש שם כ"כ
אגב, הלכה ברורה לא נמצא כלל במדפים של ספריית בית יוסף, גם דבר שאומר דרשני