• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ספר הנפלא הרימו מכשול

תוספת לעמ' שכ. כל דבריו הם דוקא לענין דיבור בין הנטילה לברכת ענט"י. אבל אחר הניגוב מותר לדבר לפני ברכת המוציא. וכן נהג גדול הדור. עי' בזה למרא דאתרא הרה"ג אלקנה ישראל בשו"ת אבא בם.
 
תוספת לעמ' שכד. כל מ"ש שצריך נטילה בכלי כשיוצא מביה"כ, זהו רק בתוך הסעודה. אבל בלא זה א"צ כלי. וכך נהגו רבים מחכמי הספרדים.
ובזה הסתפקתי מה יהיה הדין בשעת התפילה, האם גם יצטרך ליטול ידיו בכלי אחרי שיוצא מבית הכסא?
 
1671143523092.png
הלכה זו אמת לאמיתה וצריך לתלותה בביכנ"ס שאני מתפלל... השבוע חזרתי מנסיעה של כמה שעות בין כמה מושבים כאן בסביבה לצורך עסקי החינוך ומיד אח"כ הכריחוני לעלות חזן אצלינו. וכך הוא פעמים רבות לצערי.
 
מצורף הספר בשלימותו לזיכוי הרבים (באישור ידידי הרב המחבר נר"ו).
ומצורף גם הספר הקודם שלו - בחוקותיך אשתעשע ובסופו קונטרס "כדאמרי אינשי" - הלכות ומאמרים שהעולם אומרים ואין להם מקור מוסמך בחז"ל [הקונטרס "כדאמרי אינשי" האמור האמור הולך לצאת בהרחבה מרובה בספר בפני עצמו בעז"ה].
יישר כוחך הרב @אהרן כהן.
ותמסור למחבר שהוא ספר חשוב מאוד.
 
חידוש גדול בשבילי:

ברכת הלבנה - יש לעורר המון העם שבשעת ברכת הלבנה צריך לעמוד וליישר רגליו כתפלת שמונה עשרה, שהרי הוא מקבל השכינה. ולכתחילה יש לעמוד כך לא רק כז) בשעת הברכה אלא בכל סדר ברכת לבנה
 
כבר הודפסו המודעות, ומרוב לחץ הרב המחבר פחות נתן את ליבו לבחור את הדוגמאות המובחרות של ההלכות השכיחות שיותר לא יודעים אותם....
אי אפשר לכווין בדיוק, כל אחד יודע או לא יודע הלכות אחרות. א"א לצמצם ולכן מובן למה נקט המחבר דוגמאות אלו.
 
אי אפשר לכווין בדיוק, כל אחד יודע או לא יודע הלכות אחרות. א"א לצמצם ולכן מובן למה נקט המחבר דוגמאות אלו.
יש הלכות שלא ידועות לציבור בכלליות, ויש הלכות שחלקם יודעים יותר וחלקם פחות
דוגמא בהלכות שבת: המון העם לא יודעים הלכות בורר, מוקצה, שטרי הדיוטות וכו', ומאידך יש את הלכות סוחט, השמעת קול, קורע שחלקם יודעים יותר וחלקם פחות...
דוגמא בהלכות ברכות: המון העם לא יודעים הלכות שינוי מקום, ואילו הלכות מים אחרונים חלקם יודעים יותר וחלקם פחות
ועוד כיוצ"ב רבות
כלומר: יש הלכות שהציבור בכללותו לא יודע אותם, ויש הלכות שאכן משתנה מאדם לאדם
 
הראיה הגדולה, שהמשנה ברורה ראה לנכון לעשות הקדמה לכל מיני סימנים בשו"ע, כי הרבים נכשלים בו ולא יודעים פרטי הדינים
כמו סימן שיט, סימן קעח, סימן עט, ועוד - שסימנים אלו רבים לא יודעים אותם ובגלל ריבוי הפרטים האדם מסתבך בהם...
 
חזור
חלק עליון