Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
תוספת לעמ' שכ. כל דבריו הם דוקא לענין דיבור בין הנטילה לברכת ענט"י. אבל אחר הניגוב מותר לדבר לפני ברכת המוציא. וכן נהג גדול הדור. עי' בזה למרא דאתרא הרה"ג אלקנה ישראל בשו"ת אבא בם.
הלכה זו אמת לאמיתה וצריך לתלותה בביכנ"ס שאני מתפלל... השבוע חזרתי מנסיעה של כמה שעות בין כמה מושבים כאן בסביבה לצורך עסקי החינוך ומיד אח"כ הכריחוני לעלות חזן אצלינו. וכך הוא פעמים רבות לצערי.
מצורף הספר בשלימותו לזיכוי הרבים (באישור ידידי הרב המחבר נר"ו).
ומצורף גם הספר הקודם שלו - בחוקותיך אשתעשע ובסופו קונטרס "כדאמרי אינשי" - הלכות ומאמרים שהעולם אומרים ואין להם מקור מוסמך בחז"ל [הקונטרס "כדאמרי אינשי" האמור האמור הולך לצאת בהרחבה מרובה בספר בפני עצמו בעז"ה].
ברכת הלבנה - יש לעורר המון העם שבשעת ברכת הלבנה צריך לעמוד וליישר רגליו כתפלת שמונה עשרה, שהרי הוא מקבל השכינה. ולכתחילה יש לעמוד כך לא רק כז) בשעת הברכה אלא בכל סדר ברכת לבנה
יש הלכות שלא ידועות לציבור בכלליות, ויש הלכות שחלקם יודעים יותר וחלקם פחות
דוגמא בהלכות שבת: המון העם לא יודעים הלכות בורר, מוקצה, שטרי הדיוטות וכו', ומאידך יש את הלכות סוחט, השמעת קול, קורע שחלקם יודעים יותר וחלקם פחות...
דוגמא בהלכות ברכות: המון העם לא יודעים הלכות שינוי מקום, ואילו הלכות מים אחרונים חלקם יודעים יותר וחלקם פחות
ועוד כיוצ"ב רבות
כלומר: יש הלכות שהציבור בכללותו לא יודע אותם, ויש הלכות שאכן משתנה מאדם לאדם
הראיה הגדולה, שהמשנה ברורה ראה לנכון לעשות הקדמה לכל מיני סימנים בשו"ע, כי הרבים נכשלים בו ולא יודעים פרטי הדינים
כמו סימן שיט, סימן קעח, סימן עט, ועוד - שסימנים אלו רבים לא יודעים אותם ובגלל ריבוי הפרטים האדם מסתבך בהם...