תולעת ספרים
New member
לפי מספר הטלפון שבקובץ - אני רואה שכן.זה הרב חרוזינסקי?
לפי מספר הטלפון שבקובץ - אני רואה שכן.זה הרב חרוזינסקי?
איזה נחמד אתה.אך נניח לזה.
כיהודה ועוד לקרא, כבוד הראש"ל שליט"א סיפר כמה וכמה פעמים על אותו בחור שזנח את לימודי הגמרא והראשונים, ועסק רק בהלכה וכו' עד שראש ישיבתו כמדומני הגר"י עדס שליט"א לרפואה שלימה, קרא לאותו בחור, והרצה בפניו מערכה עמוקה ולמדנית בטו"ט, וכשסיים אמר לבחור, דע לך שזו תשובה ביביע אומר, רק בהשמטת מראי המקומות.איזה נחמד אתה.
ולעצם הענין, כל מהות סגנון המהלך הישיבתי נועד כדי למשוך בחורים במתיקותה של התורה, וספרי מרן לא נועדו לזה, ומטרתם האחת היא להגיע לחקר ההלכה למעשה בצורה המעמיקה והמקיפה ביותר. ובאמת שלא חסר בהם מאומה. אבל אם מישהו מצא לנכון לעשות אפילו כעין, משהו מן המשהו, כדי לתפוס עוד עיניים שלא זכו להכיר את תורתו העצומה והנפלאה של מרן זיע"א, למה לא, אדרבה ואדרבה.
ולעצם העניין, כל מהות סגנון המהלך הישיבתי נועד כדי למשוך בחורים במתיקותה של התורה
תחקור ותדרוש ואחר כך תדבר.אינו נכון, כמובן.
יתכן שישנה תועלת בצורת הלימוד הישיבתית גם בתחום זה, אך עיקרה הוא הבנה מושגית של עומק העניינים ושורשם ההגיוני, וכמובן שיש בזה עשרות גישות וצורות, אך זהו המודל בקווים כלליים, וכיוון שהגרע"י דרך אחרת לו בזה - יש משהו מאולץ בניסיון לכפות אותו להיות כזה.
עיקר סגנון הלמוד הישיבתי במהלך הסוגיא התחיל בדורות האחרונים, כניכר בספרי הקדמונים שלא היה סגנון זה. ונועד למשוך בחורים ליהנות ממתיקות התורה
אך מטרתה היא ממש לא למשוך בחורים כקונטרה לתנועת ההשכלה
עברו רק חמש דקות, אל תהיה נבהל להשיבתחקור ותדרוש ואחר כך תדבר.
עסקתי שנים ב"ה, תבוא לביתי ותראה קלסרים.וניכר עליך שלא עסקת מימיך בלימוד עיוני ישיבתי
זה גרם לפיתוח השיטה, ואחר שטעמו וראו כי טוב ה', אה"נ, יבוא הטוב מכל מקום, והלכה וקרמה עור וגידים, וקם ונבנה עולם הישיבות.כי כל מאות ראשי הישיבות של הדורות האחרונים ביססו את כל לימודם - כולל כתיבת ספרים מרובים - רק בשל השפעת תנועת ההשכלה?
עיין בספר מרן הגר"ח הלוי [של הרב מלר] שכתב כעין דבריך בשם מרן הגר"ח עצמו.תחקור ותדרוש ואחר כך תדבר.
עיקר סגנון הלמוד הישיבתי במהלך הסוגיא התחיל בדורות האחרונים, כניכר בספרי הקדמונים שבד"כ לא למדו בסגנון זה. ונועד למשוך בחורים ליהנות ממתיקות התורה, בזמן שיצה"ר חגג על בחורים שנהנו להבדיל ממתיקות ההשכלה.
נכון שסגנון זה מקנה חידוד בעיון והבנה ישרה, אבל אין בו הכרח.
ושוב, בקונטרס זה שבתורת מרן זיע"א, אין משהו "מאולץ בניסיון לכפות", יש משהו מאולץ במה שאתה מחפש חיסרון בכח.
העיקר להגדיל תורה ולהאדירה, לפקוח עיניים עיוורות שלא זכו להכיר, ואת זה עשה הרב המחבר (רק חבל שלא ציין את שמו).
איזה שיטות "רבות" התחדשו במהלך הדורות?העובדה ששיטת הלימוד הישיבתית היא דבר חדש אין עליה חולק, אך מטרתה היא ממש לא למשוך בחורים כקונטרה לתנועת ההשכלה, מטרתה של שיטה זו היא פרצת דרך חדשה בשיטת הלימוד, וכמו שיטות רבות שהתחדשו במהלך הדורות.
איזה שיטות "רבות" התחדשו במהלך הדורות?