• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ספר "עומקה של סוגיא" שהזכיר מרן הראש"ל שליט"א בשיעורו.

העובדה ששיטת הלימוד הישיבתית היא דבר חדש אין עליה חולק, אך מטרתה היא ממש לא למשוך בחורים כקונטרה לתנועת ההשכלה, מטרתה של שיטה זו היא פרצת דרך חדשה בשיטת הלימוד, וכמו שיטות רבות שהתחדשו במהלך הדורות.​
איזה שיטות "רבות" התחדשו במהלך הדורות?
 
איזה שיטות "רבות" התחדשו במהלך הדורות?​
שיטת הפלפול הראשונית שהיא שיטת בעלי התוספות, שיטת הפלפול הספרדית ה'חיבור' שעשו הראשונים הספרדים בין שיטת הפלפול הצרפתית לזו של הרמב"ם והר"י מיגאש, שיטת הפלפול האירופאית הקדומה על שלל גישותיה השונות השיטה היא מבית מדרשו של הגר"ש פולק, שיטתם של הפנ"י, המהר"ם, המהר"ם שיף, ועוד. שיטה זו מנתה בתוכה כ3 זרמים מרכזיים, שיטת החילוקים שהיא פלג בשיטת הפלפול האירופאית הקדומה, שיטת הפלפול הפולנית מבית מדרשם של הר"י ענגיל, הגר"ש קלוגר, ורבים נוספים, שיטת ה'לשיטתם' שמונה בין היתר את הנוב"י בדרשותיו 'דורש לציון', את הר"י ענגיל, את הצ"פ, ורבים נוספים, ועוד שיטות נוספות.
 
בכלל מאתיים מנה
לא כל תורתו של מרן היא 'ישיבתית' אבל ניתן למצוא בתורתו הרבה חלקים למדניים
למשל בשו''ת חזון עובדיה של פסח ניתן למצוא הרבה חלקים למדניים כמו כן מרן זצ''ל עסק רבות בעניייני ספקות שיש בזה הרבה למדנות.
 
חזור
חלק עליון