• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

סרטון מדהים, רשב"י רוקד במדורה שהדליק מו"ר הינוקא!!!!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
@איש תם אמנם לטענך אינך כותב נגד הרב, אך מדבריך משמע פעמים רבות כעין זלזול ברב, ואע"פ שאינך מתכוון לכך וקמי שמיא גליא דעתך האמיתית, אך בעיני הקורא, ובמיוחד בעיני הקורא שמחפש מי שיכתוב כן, הדבר צורם ומזעיק.
לשונות חריפים מצאנו בעיקר בדברים שיש בהם נפק"מ וכגון דברים הלכתיים שיש חשש שילכו אחר הפוסק שפסק בצורה שאינה נכונה.
בדברים כגון אלו שאנו דנים בהם כרגע, אין כ"כ נפק"מ למעשה, ובמיוחד שאתה סבור שאין איסור לשמוע את שיעוריו של הינוקא וללכת אחריו, ישנם אנשים אחרים שמזלזלים ומערערים את יסודות היהדות, והגם שאינם פוסקי הלכה יש להוקיע את מי שחושב ללכת בדרכם, אבל בדבר זה שאין בעיה, מומלץ להביע את הדעה בצורה יותר נעימה ומכוונת.
גם אם מישהו חושב דבר שאינו נכון, אפשר לחלוק עליו ולהעמיד על הטעות בצורה עדינה ואין צורך לסתור אותו ולדבר עליו באופן אישי, ובוודאי שאין לפרסם פגמים של אחרים ברבים.
לצערי אתה לפעמים נתפס על דבר אחד שמישהו אמר ומפרש אותו בצורה כלשהיא וחוזר עליו שוב ושוב. כדאי לדעת להתמקד בנושא מסויים המדובר ולא לסטות יותר מידי. (זה לא פוליטיקה שיש עניין לזכור ולהזכיר כל משפט וכל מילה שמישהו אמר. ולהבדיל, זה גם לא תורה שיש לפרש כל מילה שאמר בשבעים פנים...)
אתה מוזמן להסביר לי דרך ציטוט של משהו מדבריי שמתפרש כך!
איני מבין למה כוונתך.
 
אוי לה לאותה בושה, אוי לה לאותה כלימה.
רק כעת עלה בידי להיכנס לנושא זה ולקרוא את ההודעות (שלא על חשבון לימוד התורה שלי...)
כבר כשראיתי את שם הנושא ידעתי גם ידעתי מה שיכתב כאן, ולא נכנסתי עד עתה לפי שרציתי לחכות שקצת ירגעו הרוחות ויוודע להיכן זה הולך.

ראשית, לגבי עצם ההסרטה.
יש משפט ידוע שהליטאים שמשתדלים ללכת בדרך הישר ולחפש את האמת נוהגים לומר על סיפורים החסידים למיניהם: מי שמאמין לסיפורים - הרי הוא פתי, מי שלא מאמין - הרי הוא כופר, אלא צריך להאמין שזה היה יכול להיות.
לגבי הדמות הנ"ל. הדמות שרואים אדם זה נראה פשוט שזה אדם שעמד שם, וחשבתי בתחילה שהביאו את התמונה עם אותו אדם לבן בכדי להביא ראיה שממנו באה הדמות שבתוך האש.
שמעתי לפני מספר שנים שגם אצל האדמו"ר באשלג בבני ברק (שד"ל) היה דמות בתוך האש ושמעתי מהאדמו"ר הנ"ל שסיפר זאת ואמר שרשב"י בא להשתתף בשמחתו, והאנשים שהיו סביב העידו שאכן כך היה.
לענ"ד אין ראיה מוחצת שרשב"י היה בתוך או ליד האש ע"פ ההסרטה. בוודאי שהדבר יתכן ואינו משולל ההיגיון היהודי, אך הדבר לא מוכרח.
אם כי, אין לנו צורך לקבל הכרח לדבר. וכי אם רשב"י לא היה במדורתו של רב מסויים זה מוריד מערכו?! אלא מה? אם הוא היה זה כחתימה שרשב"י מסכים עם אותו רב ועם דרכו (בלי קשר לינוקא באופן ספציפי)? אם כן אז מהנ"ל אין ראיה.
היוצא למעשה: אין לנו כל עניין לחשוב שאין זה רשב"י או ר' אלעזר שהיו במדורה, אך גם אין לנו עניין שלחשוב שאכן היה זה אחד מהם או כל דבר רוחני אחר.

שנית, לצערי אני אכן רואה את הדעות הברורות של חברי הפורום.
גם דברים שלא נאמרים במפורש ובפומבי ניכרים מבין השיטין.
חז"ל לימדונו שצריך לקחת את דרך האמצע (ובדומה למה שנאמר לעיל על הסיפורי חסידים). הייתי נמנע מלהזכיר שמות, אך מכיון שאני לא רוצה שהדברים יצאו לא ברורים, אני אזכיר את השמות ואתבסס אך ורק על ההודעות שהועלו ולא על דעות קדומות ומקומות אחרים בפורום. (אני מבקש מחילה מראש מכל המוזכרים, אך בוודאי שאיני מדבר בגנותם, אלא רק מעמיד את הדברים על מקומם בשביל ליישר את ההדורים.
@עיני ישראל ב"ה אין סיבה לחשוב שדעותיך אינם ע"פ דעת רבותינו. אתה נצמד לדרך רבותינו וחזקה עליך שאכן למדת בישיבות כפי שהינך טוען ואין מקום להרהר ולערער. מי שחושב אחרת זה מובן, מכיון שיש שלא התרגלו לחשוב בצורה זו ומושפעים מכל מיני מקומות חיצוניים ואחרים.

לגבי הינוקא עצמו, כבר דובר כאן בעבר בנושא שנמחק, וכתבתי שם את דעתי באופן ברור.
הוברר שם שיש מגדולי ישראל שחיזקו את ידיו ודיברו בשבחו, ויש שנמנעו מלהורות את הדרך אשר ילכו בה, ועכ"פ לא היה מי שכתב נגדו באופן ספציפי ומפורש. ואם הדברים ניתנו לשיקול דעתנו, הרי שאדם גדול בחזקת כשר שלא יצאו עליו עוררין, ויש ברי ושמא, ברי עדיף. ועכ"פ מובן מה חושבים שאלו שעדיין מסתפקים מכיון שיש חילוק מסויים בין גדולי הדורות שאנו רגילים אליהם ומפיהם אנו חיים, לבין אותו רב, ומחמת שלא רגילים ולא מכירים דרך זו, עדיין לא יודעים בבירור.
בספרים שיש עליהם מחלוקת מי כתבם, אנו נוהגים הלכה למעשה (ע"פ דעת מרן) שפוסקים כמותו בדברים המסתברים ולא בדברים שאינם מסתברים, לכן כל זמן שאין דברים בהנהגת הרב הינוקא שליט"א שסותרים את דעותינו, הרי שאין לנו שום עילה ח"ו לפסול אותם, ואלו ואלו דברי אלוקים חיים.
בקשר למה שנכתב שם על גדלותו, לא היה ספק שהוא ת"ח ויודע ספר, ואה"נ, איננו פוסקים הלכה לפי מה שיפסוק, אבל בוודאי שהוא גברא רבא, ועכ"פ אין לזלזל בו בשום מצב.

יש פעמים שכשם שיש מצווה לומר דבר הנשמע כן מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע.
גם כשרוצים להבהיר ולצדד עמדה מסויימת, חשוב להתחשב גם בצד השני, ולהסביר את הדעה בלשון נקיה וברורה.
לצערי, פעמים שהדברים יורדים לפסים אישיים, וגם בפורום אם מישהו כותב דעה שהיא נגד דעתו של האחר, הרי שהשני מתיר לעצמו לכתוב דברים כדרבנות (ולפעמים אף שקרים והגזמות) בכדי להצדיק אותו.
יש פעמים שכדאי לא לכתוב דברים מוגזמים, כן לפעמים אפשר לכתוב גם דברים נכונים, וכן דברים מוגזמים אע"פ שהם נכונים אם יש כאלו שיערערו על זה, עדיף לא לתת להם פתח ופשוט להימנע מלכותבם. יש דברים שיש שידרשו לשבח ויש שידרשו לגנאי, ולענ"ד דברים כגון אלו עדיף להימנע מלכותבם שכן ההפסד יהיה מרובה על התועלת.

@איש תם אמנם לטענך אינך כותב נגד הרב, אך מדבריך משמע פעמים רבות כעין זלזול ברב, ואע"פ שאינך מתכוון לכך וקמי שמיא גליא דעתך האמיתית, אך בעיני הקורא, ובמיוחד בעיני הקורא שמחפש מי שיכתוב כן, הדבר צורם ומזעיק.
לשונות חריפים מצאנו בעיקר בדברים שיש בהם נפק"מ וכגון דברים הלכתיים שיש חשש שילכו אחר הפוסק שפסק בצורה שאינה נכונה.
בדברים כגון אלו שאנו דנים בהם כרגע, אין כ"כ נפק"מ למעשה, ובמיוחד שאתה סבור שאין איסור לשמוע את שיעוריו של הינוקא וללכת אחריו, ישנם אנשים אחרים שמזלזלים ומערערים את יסודות היהדות, והגם שאינם פוסקי הלכה יש להוקיע את מי שחושב ללכת בדרכם, אבל בדבר זה שאין בעיה, מומלץ להביע את הדעה בצורה יותר נעימה ומכוונת.
גם אם מישהו חושב דבר שאינו נכון, אפשר לחלוק עליו ולהעמיד על הטעות בצורה עדינה ואין צורך לסתור אותו ולדבר עליו באופן אישי, ובוודאי שאין לפרסם פגמים של אחרים ברבים.
לצערי אתה לפעמים נתפס על דבר אחד שמישהו אמר ומפרש אותו בצורה כלשהיא וחוזר עליו שוב ושוב. כדאי לדעת להתמקד בנושא מסויים המדובר ולא לסטות יותר מידי. (זה לא פוליטיקה שיש עניין לזכור ולהזכיר כל משפט וכל מילה שמישהו אמר. ולהבדיל, זה גם לא תורה שיש לפרש כל מילה שאמר בשבעים פנים...)

@דעת תורה , בקשר למה שנכתב כאן, אז זהו, שזה כן קצת בעיה לומר על הדלקת המדורות שנהגו בה כל הגדולים (גם מהחוגים שלנו) ובכל הדורות, ולומר שזה ביטול תורה והס"מ הוא זה שנמצא שם... לצערי, אסור לומר דברים כאלה והיה ראוי שלא יאמרו (ואפי' לא יעלו במחשבה) כלל! (עדיף לטעון שזה לא רשב"י וזה סתם דימיון/הקרנה/גרפיקה, מאשר לטעון שזה הס"מ...)

גם באופן כללי בנושא הזה חרגו מהנושא המקורי, ואחרי שהחלו לדבר על עניין ההסרטה, עברו לדבר על הרב בעצמו ועל דרכו, ומשם גם על רבנים אחרים שכל אחד רוצה לטעון משהו לכאן או לכאן.
לפי דעתי, אחד היסודות שיכולים לעזור לפורום זה להשתדל להיצמד כמה שיותר לנושא שנפתח.
בפורום ישנם כמה וכמה נושאים שמסתעפים בתוכם, והדבר לא נוח מכמה סיבות. גם מי שמחפש את הדבר הראשון מוצא פחות התייחסות לעניין, גם מי שמחפש את הדבר השני לא יכול לחפש לפי הכותרת (וכמדומני שגם בחיפוש גוגל הוא מוצא לפי כותרות) וגם מקשה על מי שרוצה לפתוח נושא זה שוב שאינו יודע היכן לדון בו שכן נמצא בכמה מקומות, וגם מקשה על ההנהלה לסנן הודעות שאינם ראויות.

כדאי להתמקד בעיקר הדיון ולא להסתעף לדברים אחרים, ואם מתחילים להתסעף אפשר לפתוח נושא חדש על העניין המדובר, ואפילו לשים קישור לאותו נושא חדש שנפתח.

לסיכום!
הכי חשוב לשמור על כבודם של רבותינו וכל מי שבחזקת כשר, ולא להוציא לעז על שום אדם. (ואם יש הערות לכתוב אותם בצורה נכונה, ובאופן ברור כלפי מי ההערות מופנות).
וכן לשמור על כבודם של כל חברי הפורום שכותבים בצורה נכונה, ע"פ כללי הפורום וההלכה, ולא סותרים וסוטים במוצהר מדרך התורה וההלכה.
ותמיד להגיב בצורה עניינית ובלשון נקיה, והתורה דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום!

לסיום, עצתי היא, שגם אם לא למחוק נושא זה, לכה"פ לנעול אותו, ו/או לסנן את ההודעות האישיות והחורגות (ואז אולי יוכלו להמשיך לדון), בכדי שיוכל להיות דיון ענייני על דברים מהותיים וגם הבאים אח"כ יוכלו להחכים ולדעת את הצדדים מבלי להרגיש שנכנסו לפורום שמחליף מעון או גן תינוקות לכאלו שלא יכולים להביע את דעותיהם ברבים.
אבקש רק שוב ושוב להתמקד בכל מקום בפורום בטענות ענייניות על הנושא, ולא לכתוב על שום אחד מחברי הפורום שום דבר באופן אישי ולא משנה מה הוא כותב ומה הם דעותיו.
אם יש בעיות ניתן ומומלץ תמיד לדווח וללחוץ מתחת להודעה על "דיווח על תוכן לא ראוי" וההנהלה שפועלת בלי הפסקה תפעל במהירות האפשרית לסדר את הדברים על הצד הטוב היותר!

אגב, דבר קטן נוסף ולא קשור לעצם ההודעה...

את התיקו שבש"ס אליהו הנביא התשבי יתרץ, לא המשיח...
כל דברים הם ראויים לשבח!!! תפוחי זהב במשכיות כסף.... דברים שנאמרים בכובד ראש ובהירות עצומה, מעריך מאד שהקדת כ"כ הרבה זמן בשביל זה...

בקשר לטענה נגדי, אני מקבל אותה, אתה צודק, ורק בגלל זה רציתי לסגור את הדיון כי זה מגיע למקומות טובים, כבר מתחילים להשמיץ אותי שאני בטח שייך לכת מסויימת תמימה שמאמינה בכל תהלול, אבל לא, גם אני בסופו של יום פתחתי את העינים וידעתי שיש עולם הישיבות, יש עולם החסידות, יש עולם הקבלה, יש ויש, יש ניסים, יש מופתים, יש בבא סאלי, ויש ינוקא, ויש לנו גם גדולי הדור....
מעניין למה את המשפטים האלה הנבובים שנאמרו כאן על הינוקא, לא נאמרו על הגאון העצום הגר"ע פריד... שאני יודע שיש לו 10 קהילות ואף יותר ברחבי הארץ... וכולם משוגעים עליו כמו חסידים שרופים... (אני בנתיים מכיר את העסק שם היטב) ולמה עליו לא נאמרו השמצות... והמצאות... וכל מיני... בגלל שהוא ליטאי????? איזה מין עיוות זה??? הרי האשכנזים בעצמם אמרו שאם היה לנו ת"ח כמו הרב משה לוי זצ"ל היו מנשאים אותו על הכתפיים שלנו (לשון מרן הגר"מ מאזוז) אז מאיפה הנחיתות בגלל שהינוקא ספרדי כזההה??? תפסיקו....
 
מעניין למה את המשפטים האלה הנבובים שנאמרו כאן על הינוקא, לא נאמרו על הגאון העצום הגר"ע פריד... שאני יודע שיש לו 10 קהילות ואף יותר ברחבי הארץ... וכולם משוגעים עליו כמו חסידים שרופים... (אני בנתיים מכיר את העסק שם היטב) ולמה עליו לא נאמרו השמצות... והמצאות... וכל מיני... בגלל שהוא ליטאי????? איזה מין עיוות זה??? הרי האשכנזים בעצמם אמרו שאם היה לנו ת"ח כמו הרב משה לוי זצ"ל היו מנשאים אותו על הכתפיים שלנו (לשון מרן הגר"מ מאזוז) אז מאיפה הנחיתות בגלל שהינוקא ספרדי כזההה??? תפסיקו....
אני ממש מתפלא על ההודעה הזו.
אתה כל הזמן כותב שמפריע לך שמבזים חכמים, אז עכשיו אתה "מזמין" שיבזו את הגאון רבי עמרם פריד?!

אבל נראה לי שההבדל זה שאצל הרב עמרם פריד כפי מה ששמעתי, ואיני ודע, את אולי כאחד שמכיר שם את העניינים תוכל להעמיד אותי על האמת, אין שום הנהגה מוזרה. הוא בדיוק כמו מרן הראש"ל שליט"א רק באשכנזי... (אין כוונתי לדרך הפסק, אלא לכך שמרן הראש"ל שליט"א אין לו אף הנהגה מוזרה, וכך גם הרב פריד. משא"כ אחרים שיש להם הנהגות שאינם מקובלות. גם אם יש להם הסברים קבליים עמוקים וכד', אבל זה גורם להתנגדות. כמו על הרבה גדולים בעבר שחידשו הנהגות שלא היו רגילות).
 
אני ממש מתפלא על ההודעה הזו.
אתה כל הזמן כותב שמפריע לך שמבזים חכמים, אז עכשיו אתה "מזמין" שיבזו את הגאון רבי עמרם פריד?!

אבל נראה לי שההבדל זה שאצל הרב עמרם פריד כפי מה ששמעתי, ואיני ודע, את אולי כאחד שמכיר שם את העניינים תוכל להעמיד אותי על האמת, אין שום הנהגה מוזרה. הוא בדיוק כמו מרן הראש"ל שליט"א רק באשכנזי... (אין כוונתי לדרך הפסק, אלא לכך שמרן הראש"ל שליט"א אין לו אף הנהגה מוזרה, וכך גם הרב פריד. משא"כ אחרים שיש להם הנהגות שאינם מקובלות. גם אם יש להם הסברים קבליים עמוקים וכד', אבל זה גורם להתנגדות. כמו על הרבה גדולים בעבר שחידשו הנהגות שלא היו רגילות).
הרב דוב קוק מקובל שבעתיים מהינוקא, וכל תפילה אצלו 5 שעות.... משהו מזלזל בו???? לא! רק בינוקא, כן, אולי בגלל שהוא צעיר... אבל הסיבה האמיתית שמקנאים בו, לא יכולים לראות כזה אדם ענק בהיקף עצום, אתה פעם קראת שיעורים שלו... כל כך עומק... ובכל פרד"ס התורה... ועוד ספררדי....
הגר"ע פריד אני מכיר אותו היטב ויש לו דרך משלו גם בהנהגה בהרבה נושאים, רק הנקודה היא שרציתי לומר שגם אצלו יש חסידות ללא גבולות, כי הרי הוא גם צעיר, וכבר פוסק הלכות, אין שניה שלא שואלים אותו בהלכה, מה שלא מקובל כלל בציבור הליטאי האשכנזי, ובכ"ז מעריצים אותו.... ואני בעד... אותו דבר הינוקא שהוא ספרדי... והספרדים שונים קצת מהליטאים בקטע של הפרד"ס, היום הת"ח הספרדים לא רק גדולים בפשט גם בקבלה, בכל הפרד"ס. עי' הגרי"ח סופר, מרן חכם שלום הכהן וכו' שגם בקיאים בהכל, לא רק בפשט....
 
אתה פעם קראת שיעורים שלו...
ממה שהבנתי אין שיעורים שלו משוכתבים.
אלא יש רק חוברות ועלונים של תלמידיו ש"משולבים" בהם דברי תורתו. וא"א לדעת מה ממנו ומה מתלמידיו.
אם אני טועה אשמח שתעלה לכאן שיעור משוכתב שלו.
אני אישית שמעתי שיעור אחד שלו, וללא ספק הוא יודע הרבה. (לא יודע אם כמו שמספרים עליו שיודע את כל התורה, כי הרי לא בחנתי אותו. אבל בהחלט הוא ת"ח). אבל השאלה שאני כאדם שעומד מן הצד ועוד רבים, היא מה היחס שלנו צריך להיות. הבעיה היא שכששואלים את תלמידו עליו הם מפליגים יותר מידי, כגון שלא למד בישיבה כי למד עם אליהו הנביא, וכד', כך שאין אפשרות לברר זאת.
ומאידך לא ידוע מי רבותיו, וכפי שחונכנו (הן בישיבות הן מחכמי הספרדים) התורה עוברת מרב לתלמיד, וכל גדול"י קיבלו מגדולי הדור הקודם. ואין מישהו שלא קיבל מאף גדול מהדור הקודם ופתאום נהיה גדול בפנ"ע.
ניסיתי כמה פעמים לשאול תלמידים שלו כל מיני שאלות, אבל תמיד התשובה היא "איך אתה מהרהר אחרי הרב" ו"אתה לא בדרגה של הרב שתשאל עליו שאלות", וכד'.
אשמח אם תוכל ליישב את דעתי עם תשובות, ולא עם השתקות.
 
ממה שהבנתי אין שיעורים שלו משוכתבים.
אלא יש רק חוברות ועלונים של תלמידיו ש"משולבים" בהם דברי תורתו. וא"א לדעת מה ממנו ומה מתלמידיו.
אם אני טועה אשמח שתעלה לכאן שיעור משוכתב שלו.
אני אישית שמעתי שיעור אחד שלו, וללא ספק הוא יודע הרבה. (לא יודע אם כמו שמספרים עליו שיודע את כל התורה, כי הרי לא בחנתי אותו. אבל בהחלט הוא ת"ח). אבל השאלה שאני כאדם שעומד מן הצד ועוד רבים, היא מה היחס שלנו צריך להיות. הבעיה היא שכששואלים את תלמידו עליו הם מפליגים יותר מידי, כגון שלא למד בישיבה כי למד עם אליהו הנביא, וכד', כך שאין אפשרות לברר זאת.
ומאידך לא ידוע מי רבותיו, וכפי שחונכנו (הן בישיבות הן מחכמי הספרדים) התורה עוברת מרב לתלמיד, וכל גדול"י קיבלו מגדולי הדור הקודם. ואין מישהו שלא קיבל מאף גדול מהדור הקודם ופתאום נהיה גדול בפנ"ע.
ניסיתי כמה פעמים לשאול תלמידים שלו כל מיני שאלות, אבל תמיד התשובה היא "איך אתה מהרהר אחרי הרב" ו"אתה לא בדרגה של הרב שתשאל עליו שאלות", וכד'.
אשמח אם תוכל ליישב את דעתי עם תשובות, ולא עם השתקות.
קצר ולענין! שאלת שאלות מצויינות! ואני יענה לך באהבה!!!

א.
העלונים שמוציאים, הם כותבים לך מתי השיעור היה, מכיון שיש קו הינוקא, אתה יכול לבדוק בעצמך אם הדברים נאמרו או לא? בנתיים אני בדקתי ומצאתי שלא חיסרו דבר. לא שמעתי שתלמידים שלו משלבים... וכל זה.
ב. הוא נולד בספרד, לא למד תורה מאליהו הנביא, לא חונך לא בת"ת ולא בישיבות, בגלל שאביו נפטר עליו עוד בילדותו, ואף אחד לא טיפל בו, רק שאומרים עליו שכבר מקטנות (בילדותו) החל לכתוב חידו"ת בכל מקצועות התורה. הוא ג"כ היה אוסף תמונות של כל הצדיקים, עורך עליהם ביוגרפיה, ומכיר את כולם, בגיל 15 החל למסור שיעורים בגמרא והלכה באיזור מגוריו, ראשון לציון, בשנת תשס"ו החל למסור שיעורים בירושלים. בשל היקף ידיעותיו הרחב בגיל צעיר כונה 'הינוקא' - מושג מספר הזוהר המתייחס לצדיקים שהתגלו בילדותם כבעלי יכולות רוחניות מופלאות (זה מגיע מעיבור נשמה גדולה שמגיעה אליו עוד מקטנות, כמו שהינוקא המובא בזוהר, הוא בעצם גלגול של רב המנונא שהיה בנו, ורשב"י אמר שהינוקא בעצם זה הוא בכבודו ובעצמו... ולכן כבר מגיל קטן החל לומר סודות נוראים ברזין דאורייתא).
ג. נכון אתה צודק, תורה עוברת מרב לתלמיד, אבל אל תשכח שרוב גדולי ישראל שצמחו, צמחו מעצמם, ללא רב, וללא מי שידריך אותם... הם רק ישבו ולמדו ונהפכו לגדולי ישראל!!! "ישיבות" זה לא בהכרח מסלול שחייב לעבור בו בשביל להיות גדול בישראל. אך אני מסכים איתך, שלפעמים רבנים בעלי תשובה צריך לבדוק אותם... ולתהות על קנקנם, משום שהיה להם עבר... (וכמו שכתוב בשו"ע שלא מעלים מי שיצא עליו שם רע בילדותו) אבל הכא שאני, כי מקטנותו יגע בתורה, ביגיעה עצומה, ואין רגע שלא עזב את הספר (כידוע גם שנולד בקדושה ובטהרה, מהרגע שנולד אמא שלו שמה כיפה על ראשו).... וכי שייך לתהות על קנקנו... הישיבות זה חותמת לאדם גדול בישראל????? (ולפעמים ראינו להיפך שדוקא אלו שלמדו בישיבות ירדו מהדרך... לצערינו הרב)...
ד. מותר לשאול שאלות ואין בזה משום הרהור אחרי הרב, רק שחלילה לא לכתוב בלשון של ספיקות והטייה, שיתכן והוא כך וכך וכו', ולהמציא שגדולי ישראל נגדו מבלי להביא ראיה מפורשת (כמו שאחד הביא כאן ראיה מ"ככר השבב"), כי הוא באמת ת"ח ענק וצריך להיזהר לדבר בכבוד ת"ח.
 
מה שלא הבנתי, מה מפריע למישהו שמעריצים את הינוקא ומשבחים אותו מאד, סתם בזבוז זמן וקטנוניות לריב על זה. אם כן כן ואם לא לא, אבל סתם להאריך בזה לכאן ולכאן, הוא שטות.
 
קצר ולענין! שאלת שאלות מצויינות! ואני יענה לך באהבה!!!
תודה רבה.
א. העלונים שמוציאים, הם כותבים לך מתי השיעור היה, מכיון שיש קו הינוקא, אתה יכול לבדוק בעצמך אם הדברים נאמרו או לא? בנתיים אני בדקתי ומצאתי שלא חיסרו דבר. לא שמעתי שתלמידים שלו משלבים... וכל זה.
אשמח אם תעלה לכאן עלונים כאלו. כי אני חיפשתי רבות, ודיברתי עם כמה מתלמידיו, כולל אחד מעורכי החוברת שלו, ולא קיבלתי משהו כזה.
ב. הוא נולד בספרד, לא למד תורה מאליהו הנביא, לא חונך לא בת"ת ולא בישיבות, בגלל שאביו נפטר עליו עוד בילדותו, ואף אחד לא טיפל בו, רק שאומרים עליו שכבר מקטנות (בילדותו) החל לכתוב חידו"ת בכל מקצועות התורה. הוא ג"כ היה אוסף תמונות של כל הצדיקים, עורך עליהם ביוגרפיה, ומכיר את כולם, בגיל 15 החל למסור שיעורים בגמרא והלכה באיזור מגוריו, ראשון לציון, בשנת תשס"ו החל למסור שיעורים בירושלים. בשל היקף ידיעותיו הרחב בגיל צעיר כונה 'הינוקא' - מושג מספר הזוהר המתייחס לצדיקים שהתגלו בילדותם כבעלי יכולות רוחניות מופלאות (זה מגיע מעיבור נשמה גדולה שמגיעה אליו עוד מקטנות, כמו שהינוקא המובא בזוהר, הוא בעצם גלגול של רב המנונא שהיה בנו, ורשב"י אמר שהינוקא בעצם זה הוא בכבודו ובעצמו... ולכן כבר מגיל קטן החל לומר סודות נוראים ברזין דאורייתא).
את מה שכתבת כבר קראתי, אבל השאלה מה המקור לזה? האם יש מישהו משם שמכיר אותו. או הקלטה שלו עצמו מספר את זה. כי אני שמעתי הרבה פקוקים על כל הביוגרפיה הזו.
ולגבי ה"עיבור", ודאי שאתה צריך להביא מקור מוסמך.
ג. נכון אתה צודק, תורה עוברת מרב לתלמיד, אבל אל תשכח שרוב גדולי ישראל שצמחו, צמחו מעצמם, ללא רב, וללא מי שידריך אותם... הם רק ישבו ולמדו ונהפכו לגדולי ישראל!!! "ישיבות" זה לא בהכרח מסלול שחייב לעבור בו בשביל להיות גדול בישראל. אך אני מסכים איתך, שלפעמים רבנים בעלי תשובה צריך לבדוק אותם... ולתהות על קנקנם, משום שהיה להם עבר... (וכמו שכתוב בשו"ע שלא מעלים מי שיצא עליו שם רע בילדותו) אבל הכא שאני, כי מקטנותו יגע בתורה, ביגיעה עצומה, ואין רגע שלא עזב את הספר (כידוע גם שנולד בקדושה ובטהרה, מהרגע שנולד אמא שלו שמה כיפה על ראשו).... וכי שייך לתהות על קנקנו... הישיבות זה חותמת לאדם גדול בישראל????? (ולפעמים ראינו להיפך שדוקא אלו שלמדו בישיבות ירדו מהדרך... לצערינו הרב)...
לא אמרתי שישיבות זה הכרח, הרי היתה תורה עד שהוקמה ישיבת וולז'ין. אבל "כל" הגדולים שימשו באופן עצמאי את גדולי הדור הקודם. לא שמענו על מישהו שלא שימש אף גדול מהדור הקודם ונעשה בעצמו אדם גדול.
הבעיה היא שכאמור יש מפקפקים על כל הביוגרפיה הזו. ומה זה "כידוע". היכן זה ידוע? ומנין? האם יש אנשים שיכולים להעיד על זה? הכל כאן זה סיפור ששוכתב בכמה מקומות בעריכה קלה. השאלה מי המקור להכל.
ד. מותר לשאול שאלות ואין בזה משום הרהור אחרי הרב, רק שחלילה לא לכתוב בלשון של ספיקות והטייה, שיתכן והוא כך וכך וכו', ולהמציא שגדולי ישראל נגדו מבלי להביא ראיה מפורשת (כמו שאחד הביא כאן ראיה מ"ככר השבב"), כי הוא באמת ת"ח ענק וצריך להיזהר לדבר בכבוד ת"ח.
ודאי.
(למרות שאני לעצמי, לא ראיתי כאן דברי זלזול בינוקא בעצמו).
 
מה שלא הבנתי, מה מפריע למישהו שמעריצים את הינוקא ומשבחים אותו מאד, סתם בזבוז זמן וקטנוניות לריב על זה. אם כן כן ואם לא לא, אבל סתם להאריך בזה לכאן ולכאן, הוא שטות.
שלום לך!!! אתה צודק... אבל מה לעשות שהינוקא שובר גלים... ומיתוסים.... לא למד בישיבות, גאון שעוסק בכל הפרד"ס... מדבר על אהבת ישראל... שחייב פעם אחת להסביר אותם... כדאי שנדע מיהו פעם אחת ולתמיד... רק שלא נגרר חלילה להשמצות, בזה אתה צודק!!!! וכל הכבוד לך!!!
 
שלום לך!!! אתה צודק... אבל מה לעשות שהינוקא שובר גלים... ומיתוסים.... לא למד בישיבות, גאון שעוסק בכל הפרד"ס... מדבר על אהבת ישראל... שחייב פעם אחת להסביר אותם... כדאי שנדע מיהו פעם אחת ולתמיד... רק שלא נגרר חלילה להשמצות, בזה אתה צודק!!!! וכל הכבוד לך!!!
אולי באמת כדאי שתכתוב איזה מאמר לכבודו. לא בדרך של שאלה ותשובה כמו שענית לי. אלא מאמר ממה שראו עיניך, וממה ששמעת באוזניך מגדולי ישראל.
פרק על ידיעת התורה.
פרק על דברי גדולי ישראל (ששמעת באוזניך).
פרק על מופתים.
וכד'.
 
בבקשה אחי!
אשמח אם תעלה לכאן עלונים כאלו. כי אני חיפשתי רבות, ודיברתי עם כמה מתלמידיו, כולל אחד מעורכי החוברת שלו, ולא קיבלתי משהו כזה.
יש לך אתר: https://hayanuka.com/ שם תוכל לקבל את כל השיעורים והעלונים!!!
את מה שכתבת כבר קראתי, אבל השאלה מה המקור לזה? האם יש מישהו משם שמכיר אותו. או הקלטה שלו עצמו מספר את זה. כי אני שמעתי הרבה פקוקים על כל הביוגרפיה הזו.
מזה אומרת, בטח שמכירים!!! היום כיום לומד בביתו עם כמה ת"ח עצומים בגיל 60 פלוס והם יודעים הכל, הם גילו אותו בכלל, הוא לא גילה את עצמו, הוא היה צנוע מאד... גם היום הוא אדם מאד צנוע ועניו... ולא סובל כבוד....כידוע.
ולגבי ה"עיבור", ודאי שאתה צריך להביא מקור מוסמך.
הרב קארפ מקרית ספר (ת"ח עצום) אמר עליו (תראה סרטון למעלה) שזה נשמה גבוהה מאד שיורדת אחת לאלפי שנים!!!!... וגם מזה שאנחנו רואים שכבר בגיל צעיר הוא ידע את כל התורה.... מוכח שהיתה לו נשמה גבוהה... כמו מרן זיע"א שבקטנותו החל לכתוב חידו"ת וכו' והבבא סאלי אמר עליו: שהוא נשמת רב האי גאון! והרב כדורי אמר: נשמת מרן הב"י! כי יש אנשים שמקטנותם מקבלים נשמה גבוהה ולא אחר כמה זמן.... ולכן הם גדולים מקטנות...
לא אמרתי שישיבות זה הכרח, הרי היתה תורה עד שהוקמה ישיבת וולז'ין. אבל "כל" הגדולים שימשו באופן עצמאי את גדולי הדור הקודם. לא שמענו על מישהו שלא שימש אף גדול מהדור הקודם ונעשה בעצמו אדם גדול.
כבר אמר רבינו הש"ך ע"ה: שהספרים אלו רבותי הגדולים!!!! היום הספרים הם רבותינו האמיתיים לאורך כל הדורות, ולא ר"מ בישיבה שאומר לך כמה ווראטים בסוגיא וכמה רייד, זה לא נקרא רב ותלמיד!!!! זה לא קיים היום!!! עובדה שמרן זיע"א קיבל את רוב חכמתו מהשותי"ם והספרים שבהם למד, ממרן הגר"ע עטיה קיבל רק את כח הסברא, וגם דן עימו בספריו שיצאו לאור, וכי נראה לך שאם הינוקא יוציא ספר בהלכה, הוא לא ילך לקבל הסכמה מגדולי הדור של ימינו.... וידון עימם בהלכה ובאגדה... ואגב, תתפלא לשמוע, אם ראית את הסרטון שמרן הגר"ש בעדני מגיע לינוקא, בודאי שמעת שמרן הגר"ש בעדני אומר לו: "אני הבאתי לך את הכתבים שלי.... שתעבור עליהם..., ומאז לא דיברנו"... אתה שומע הרב בעדני שהוא למעלה מגיל 90 מתייעץ עם אברך בגיל צעיר... אתה אוחז במה מדובר???
הבעיה היא שכאמור יש מפקפקים על כל הביוגרפיה הזו. ומה זה "כידוע". היכן זה ידוע? ומנין? האם יש אנשים שיכולים להעיד על זה? הכל כאן זה סיפור ששוכתב בכמה מקומות בעריכה קלה. השאלה מי המקור להכל.
אמרתי לך כבר יש ת"ח שמקורבים אליו, אתה יכול לשאול את החברותא שלו מעל גיל 60 הרב יחזקאל צמח שליט"א שהוא ת"ח גדול, הוא יגיד לך הכל , הוא מכיר אותו היטב...
ודאי.
(למרות שאני לעצמי, לא ראיתי כאן דברי זלזול בינוקא בעצמו).
לא, אתה הגעת עכשיו ידידי, היה כאן דיון שפתחתי על הינוקא לפני שבוע... אך הוא נסגר, מרוב השמצות שהיה שם על הינוקא... לפי בקשת מו"ר הרב שמעון ללוש שליט"א שמחה בתוקף על הדברים שנאמרו שם.... והורה למחוק את זה לגמרי. היו גם התכתביות איתי בהודעות פרטיות, ששמעתי כל מיני תהיות למיניהם.

מעריך אותך מאד, כי אתה שואל שאלות לעניין ולא תוקף כמו שראיתי הרבה לצערי!!!!!
 
אולי באמת כדאי שתכתוב איזה מאמר לכבודו. לא בדרך של שאלה ותשובה כמו שענית לי. אלא מאמר ממה שראו עיניך, וממה ששמעת באוזניך מגדולי ישראל.
פרק על ידיעת התורה.
פרק על דברי גדולי ישראל (ששמעת באוזניך).
פרק על מופתים.
וכד'.
חכה לספר שייצא עליו... עובדים על זה....
 
אולי בעז"ה אם ייצא לי אביא כאן עוד דברים על מו"ר הינוקא, אנחנו באו כאן להיות בני תורה אמיתיים שמבקשים אמת... זה לא וואצפ כאן שהיד צריכה להיות קלה על ההדק.... ולכתוב מה שרוצים!!!!
אני יודע שיש אחד שכותב כאן שאני מדבר על מרנן הרב מוצפי והרב קנייבסקי, אך אין לדברים שחר, גיחזים שיש בבתי גדולי ישראל, שהם מנסים להשתלט עליהם בכח הזרוע, ולהוציא מהם דברים מהקשרם... זהו.... גדולי ישראל הם עטרה לראשינו... ומי שמדבר כאן או משמיץ או שמעלה ספיקות ותהיות, יהיה כאן מי שיטפל בזה!!!!
 
איך הגיע מצב ששוב מדברים על העניין הזה אחרי שנחסם אשכול דומה.(ונראה שהאשכול הנוכחי אף עבר את הקודם בסיבות להינעל/להימחק.
נ.ב לחיצה על כפתור ה"לייק". כתמיכה בהודעה זה כבר נהיה עניין מקובל, אבל השימוש בכל הסמיילים האחרים קצת מביך ומרדד הפורום לא רציני להשים למי שמשוחחים עמו סמיילי צוחק מדמעות וכדו'. אם לא עומדים בפיתוי כדי ללעוג לבר שיח אולי כדאי שהרב @מורשת מרן מרן הי"ו ישקול לבטל את כל הסמיילים הללו או פתרון אחר.
 
@עיני ישראל אני לא יודע מתי דיברת עם מרן שליט"א, אבל הוא בעצמו עשה חיסון.
עכ"פ, אני נאלץ לסגור גם את הדיון שהגיע לשיח מאוד לא מתאים.
צריך להתחיל לתכנן את החופשה אחרי העבודה לסנן ולערוך את כל הנכתב פה.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון