• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

סרטון מדהים, רשב"י רוקד במדורה שהדליק מו"ר הינוקא!!!!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
בינתיים היחיד שכתב פה בשפה בוטה ושחצנית נגד גדול"י שאין איש שמערער על היותם גדול"י, זה אתה בדבריך באשכול שנחסם, נגד שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, ונגד יבדל"א הגאון רב"צ מוצפי שליט"א!!!
אתה ממשיך לשקר ולא מפסיק אני רואה....
אני יעזוב כאן כרגע את הפורום הזה לפני שיחסמו אותו שוב.... כדי שלא תגיד שאני משקר שוב!!!!
 
אני בא להגיד לך שלפעמים אנשים חושבים שכולם לא אוחזים מהרב ברלנד... ודוקא ההיפך הוא הנכון... מי שלא מחובר לאינטרנט ואייפונים או תקשורת ומסתכל עליו במבט תורני רואה את האמת...
השאלה מה אתה מגדיר ב״לאחוז״.
גם אני לא אוחז ממנו כי הוא לא רבי ואני לא מכיר אותו.
אבל לכל אחד יש את הכבוד באשר הוא לו.
 
אני בא להגיד לך שלפעמים אנשים חושבים שכולם לא אוחזים מהרב ברלנד... ודוקא ההיפך הוא הנכון... מי שלא מחובר לאינטרנט ואייפונים או תקשורת ומסתכל עליו במבט תורני רואה את האמת...
כל בתי הדין שדנו בעניינו וכל גדול"י שחתמו על פסק הדין לא מסתכלים במבט תורני?
על זה בדיוק אמרתי שאתה זה שכותב בבוטות נגד גדול"י.
בוש והכלם!

כמובן הכל לשם המטרה העליונה שלא יבררו מיהו הינוקא. ויקבלו אותו מיד כמרע"ה מפי הגבורה.
 
השאלה מה אתה מגדיר ב״לאחוז״.
גם אני לא אוחז ממנו כי הוא לא רבי ואני לא מכיר אותו.
אבל לכל אחד יש את הכבוד באשר הוא לו.
אמרת שאתה חוזר ללימודך. בא נקיים את ההסכם, אני עכשיו גן חוזר ללמוד, ואין לי זמן וכח לשטיקים ולטריקים של @פרי חדש @איש תם וכו' וכו'
להתראות לכולם ניפגש בדיון הבא על מו"ר הינוקא!!!
 
ואיזו בעיה יש בישיבת אור החיים שאתה מתבטא בצורה כזו?
ישיבה רצינית ביותר, עם ראש ישיבה שהוא תלמיד מובהק של מרן זצוק״ל.
זה רק מראה מיהו @עיני ישראל.
שמוכן לבזות את כל העולם (כולל הגרח"ק הגרב"צ מוצפי הרב אלבז), בשביל לכבד את הינוקא.
 
אני עדיין רוצה שיסגרו את הפורום הזה... לידיעת כולם!! זה כבר לא ויכוח... יש כאן השמצות.... אחד על השני... כבר אין קרניים והקרנות....
בעקבות האשכול הראשון שנפתח בעניין, כמדומני שפותח הדיון הנוכחי היה צריך "לראות למרחוק" לאן דיון דומה יכול להגיע.
 
מעניין מה אתם אומרים ע"ז?
הינוקא כינס את תלמידיו ביער צרעה, שם נעשתה מדורה לכבודו של הרשב"י. ובסרטון שצולם בהילולה שעשה הינוקא ובו מבחינים בדבר לא ברור שמופיע בתוך העשן היוצא מהמדורה.
רואים בבירור שיש דמות שזזה מעל המדורה של אדם שרוקד, או שזה מלאך או שזה רשב"י, שאלו את הינוקא על זה, מי זה שרוקד, הוא שתק וחייך....

רשב"י רוקד במדורת הינוקא להורדה👇👇👇👇
ראיתי אתמול את הדיון, והגבתי.
לא חשבתי שיתפתח כזה דיון סוער.
אבל אני באמת לא מבין את פותח הדיון, אחרי שהוכח שזה לא אמיתי, וזה ברור לכולם, מה כ"כ קשה להודות "שזה לא מלאך ולא רשב"י"?!
 
מנין שזה לא ערוך בתוכנת מחשב? היום כל בחורת סמינר יודעת לערוך כאלו דברים בתוכנת מחשב.
כך זה נראה. זה גם לא בעשן העשן בצד השני זזה סתם זז בצורה לא רגילה כיאה לעריכה גרועה.
אני יודע פוטושופ ברמה גבוהה, ואין דבר כזה, כאן זה נראה חלק מהסרטון ממש, רואים כאן דמות שזזה בצורה שמימית... ועוד שהרבה העלו עוד סרטנים מהדלקה שרואים בבירור את זה מכיווןן אחר...
אין שום קשר בין פוטושופ(תוכנה לעריכת תמונות) לתוכנות לעריכת וידאו.
מי שיודע להתעסק בזה וגם בזה יכול לעשות שיראה ממש.
בפרט שזה לא נראה ממש רואים שזה עריכה [גרועה].
מעבר לכך שאף אחד מהנוכחים לא רואה את זה ולא מנסה לצלם גם אף אחד עם הפלאפונים שמצלם לא שם לב לדבר דרך הטלפון שלו.
כל הסרטונים האלו סתם מציגים אותנו הדתיים כתימהוניים שמאמינים לכל דבר.
 
אוי לה לאותה בושה, אוי לה לאותה כלימה.
רק כעת עלה בידי להיכנס לנושא זה ולקרוא את ההודעות (שלא על חשבון לימוד התורה שלי...)
כבר כשראיתי את שם הנושא ידעתי גם ידעתי מה שיכתב כאן, ולא נכנסתי עד עתה לפי שרציתי לחכות שקצת ירגעו הרוחות ויוודע להיכן זה הולך.

ראשית, לגבי עצם ההסרטה.
יש משפט ידוע שהליטאים שמשתדלים ללכת בדרך הישר ולחפש את האמת נוהגים לומר על סיפורים החסידים למיניהם: מי שמאמין לסיפורים - הרי הוא פתי, מי שלא מאמין - הרי הוא כופר, אלא צריך להאמין שזה היה יכול להיות.
לגבי הדמות הנ"ל. הדמות שרואים אדם זה נראה פשוט שזה אדם שעמד שם, וחשבתי בתחילה שהביאו את התמונה עם אותו אדם לבן בכדי להביא ראיה שממנו באה הדמות שבתוך האש.
שמעתי לפני מספר שנים שגם אצל האדמו"ר באשלג בבני ברק (שד"ל) היה דמות בתוך האש ושמעתי מהאדמו"ר הנ"ל שסיפר זאת ואמר שרשב"י בא להשתתף בשמחתו, והאנשים שהיו סביב העידו שאכן כך היה.
לענ"ד אין ראיה מוחצת שרשב"י היה בתוך או ליד האש ע"פ ההסרטה. בוודאי שהדבר יתכן ואינו משולל ההיגיון היהודי, אך הדבר לא מוכרח.
אם כי, אין לנו צורך לקבל הכרח לדבר. וכי אם רשב"י לא היה במדורתו של רב מסויים זה מוריד מערכו?! אלא מה? אם הוא היה זה כחתימה שרשב"י מסכים עם אותו רב ועם דרכו (בלי קשר לינוקא באופן ספציפי)? אם כן אז מהנ"ל אין ראיה.
היוצא למעשה: אין לנו כל עניין לחשוב שאין זה רשב"י או ר' אלעזר שהיו במדורה, אך גם אין לנו עניין שלחשוב שאכן היה זה אחד מהם או כל דבר רוחני אחר.

שנית, לצערי אני אכן רואה את הדעות הברורות של חברי הפורום.
גם דברים שלא נאמרים במפורש ובפומבי ניכרים מבין השיטין.
חז"ל לימדונו שצריך לקחת את דרך האמצע (ובדומה למה שנאמר לעיל על הסיפורי חסידים). הייתי נמנע מלהזכיר שמות, אך מכיון שאני לא רוצה שהדברים יצאו לא ברורים, אני אזכיר את השמות ואתבסס אך ורק על ההודעות שהועלו ולא על דעות קדומות ומקומות אחרים בפורום. (אני מבקש מחילה מראש מכל המוזכרים, אך בוודאי שאיני מדבר בגנותם, אלא רק מעמיד את הדברים על מקומם בשביל ליישר את ההדורים.

@עיני ישראל ב"ה אין סיבה לחשוב שדעותיך אינם ע"פ דעת רבותינו. אתה נצמד לדרך רבותינו וחזקה עליך שאכן למדת בישיבות כפי שהינך טוען ואין מקום להרהר ולערער. מי שחושב אחרת זה מובן, מכיון שיש שלא התרגלו לחשוב בצורה זו ומושפעים מכל מיני מקומות חיצוניים ואחרים.
יש פעמים שכשם שיש מצווה לומר דבר הנשמע כן מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע.
גם כשרוצים להבהיר ולצדד עמדה מסויימת, חשוב להתחשב גם בצד השני, ולהסביר את הדעה בלשון נקיה וברורה.
לצערי, פעמים שהדברים יורדים לפסים אישיים, וגם בפורום אם מישהו כותב דעה שהיא נגד דעתו של האחר, הרי שהשני מתיר לעצמו לכתוב דברים כדרבנות (ולפעמים אף שקרים והגזמות) בכדי להצדיק אותו.
יש פעמים שכדאי לא לכתוב דברים מוגזמים, כן לפעמים אפשר לכתוב גם דברים נכונים, וכן דברים מוגזמים אע"פ שהם נכונים אם יש כאלו שיערערו על זה, עדיף לא לתת להם פתח ופשוט להימנע מלכותבם. יש דברים שיש שידרשו לשבח ויש שידרשו לגנאי, ולענ"ד דברים כגון אלו עדיף להימנע מלכותבם שכן ההפסד יהיה מרובה על התועלת.

לגבי הינוקא עצמו, כבר דובר כאן בעבר בנושא שנמחק, וכתבתי שם את דעתי באופן ברור.
הוברר שם שיש מגדולי ישראל שחיזקו את ידיו ודיברו בשבחו, ויש שנמנעו מלהורות את הדרך אשר ילכו בה, ועכ"פ לא היה מי שכתב נגדו באופן ספציפי ומפורש. ואם הדברים ניתנו לשיקול דעתנו, הרי שאדם גדול בחזקת כשר שלא יצאו עליו עוררין, ויש ברי ושמא, ברי עדיף. ועכ"פ מובן מה חושבים שאלו שעדיין מסתפקים מכיון שיש חילוק מסויים בין גדולי הדורות שאנו רגילים אליהם ומפיהם אנו חיים, לבין אותו רב, ומחמת שלא רגילים ולא מכירים דרך זו, עדיין לא יודעים בבירור.
בספרים שיש עליהם מחלוקת מי כתבם, אנו נוהגים הלכה למעשה (ע"פ דעת מרן) שפוסקים כמותו בדברים המסתברים ולא בדברים שאינם מסתברים, לכן כל זמן שאין דברים בהנהגת הרב הינוקא שליט"א שסותרים את דעותינו, הרי שאין לנו שום עילה ח"ו לפסול אותם, ואלו ואלו דברי אלוקים חיים.
בקשר למה שנכתב שם על גדלותו, לא היה ספק שהוא ת"ח ויודע ספר, ואה"נ, איננו פוסקים הלכה לפי מה שיפסוק, אבל בוודאי שהוא גברא רבא, ועכ"פ אין לזלזל בו בשום מצב.

@איש תם אמנם לטענך אינך כותב נגד הרב, אך מדבריך משמע פעמים רבות כעין זלזול ברב, ואע"פ שאינך מתכוון לכך וקמי שמיא גליא דעתך האמיתית, אך בעיני הקורא, ובמיוחד בעיני הקורא שמחפש מי שיכתוב כן, הדבר צורם ומזעיק.
לשונות חריפים מצאנו בעיקר בדברים שיש בהם נפק"מ וכגון דברים הלכתיים שיש חשש שילכו אחר הפוסק שפסק בצורה שאינה נכונה.
בדברים כגון אלו שאנו דנים בהם כרגע, אין כ"כ נפק"מ למעשה, ובמיוחד שאתה סבור שאין איסור לשמוע את שיעוריו של הינוקא וללכת אחריו, ישנם אנשים אחרים שמזלזלים ומערערים את יסודות היהדות, והגם שאינם פוסקי הלכה יש להוקיע את מי שחושב ללכת בדרכם, אבל בדבר זה שאין בעיה, מומלץ להביע את הדעה בצורה יותר נעימה ומכוונת.
גם אם מישהו חושב דבר שאינו נכון, אפשר לחלוק עליו ולהעמיד על הטעות בצורה עדינה ואין צורך לסתור אותו ולדבר עליו באופן אישי, ובוודאי שאין לפרסם פגמים של אחרים ברבים.
לצערי אתה לפעמים נתפס על דבר אחד שמישהו אמר ומפרש אותו בצורה כלשהיא וחוזר עליו שוב ושוב. כדאי לדעת להתמקד בנושא מסויים המדובר ולא לסטות יותר מידי. (זה לא פוליטיקה שיש עניין לזכור ולהזכיר כל משפט וכל מילה שמישהו אמר. ולהבדיל, זה גם לא תורה שיש לפרש כל מילה שאמר בשבעים פנים...)

@דעת תורה , בקשר למה שנכתב כאן, אז זהו, שזה כן קצת בעיה לומר על הדלקת המדורות שנהגו בה כל הגדולים (גם מהחוגים שלנו) ובכל הדורות, ולומר שזה ביטול תורה והס"מ הוא זה שנמצא שם... לצערי, אסור לומר דברים כאלה והיה ראוי שלא יאמרו (ואפי' לא יעלו במחשבה) כלל! (עדיף לטעון שזה לא רשב"י וזה סתם דימיון/הקרנה/גרפיקה, מאשר לטעון שזה הס"מ...)

גם באופן כללי בנושא הזה חרגו מהנושא המקורי, ואחרי שהחלו לדבר על עניין ההסרטה, עברו לדבר על הרב בעצמו ועל דרכו, ומשם גם על רבנים אחרים שכל אחד רוצה לטעון משהו לכאן או לכאן.
לפי דעתי, אחד היסודות שיכולים לעזור לפורום זה להשתדל להיצמד כמה שיותר לנושא שנפתח.
בפורום ישנם כמה וכמה נושאים שמסתעפים בתוכם, והדבר לא נוח מכמה סיבות. גם מי שמחפש את הדבר הראשון מוצא פחות התייחסות לעניין, גם מי שמחפש את הדבר השני לא יכול לחפש לפי הכותרת (וכמדומני שגם בחיפוש גוגל הוא מוצא לפי כותרות) וגם מקשה על מי שרוצה לפתוח נושא זה שוב שאינו יודע היכן לדון בו שכן נמצא בכמה מקומות, וגם מקשה על ההנהלה לסנן הודעות שאינם ראויות.

כדאי להתמקד בעיקר הדיון ולא להסתעף לדברים אחרים, ואם מתחילים להתסעף אפשר לפתוח נושא חדש על העניין המדובר, ואפילו לשים קישור לאותו נושא חדש שנפתח.

לסיכום!
הכי חשוב לשמור על כבודם של רבותינו וכל מי שבחזקת כשר, ולא להוציא לעז על שום אדם. (ואם יש הערות לכתוב אותם בצורה נכונה, ובאופן ברור כלפי מי ההערות מופנות).
וכן לשמור על כבודם של כל חברי הפורום שכותבים בצורה נכונה, ע"פ כללי הפורום וההלכה, ולא סותרים וסוטים במוצהר מדרך התורה וההלכה.
ותמיד להגיב בצורה עניינית ובלשון נקיה, והתורה דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום!

לסיום, עצתי היא, שגם אם לא למחוק נושא זה, לכה"פ לנעול אותו, ו/או לסנן את ההודעות האישיות והחורגות (ואז אולי יוכלו להמשיך לדון), בכדי שיוכל להיות דיון ענייני על דברים מהותיים וגם הבאים אח"כ יוכלו להחכים ולדעת את הצדדים מבלי להרגיש שנכנסו לפורום שמחליף מעון או גן תינוקות לכאלו שלא יכולים להביע את דעותיהם ברבים.
אבקש רק שוב ושוב להתמקד בכל מקום בפורום בטענות ענייניות על הנושא, ולא לכתוב על שום אחד מחברי הפורום שום דבר באופן אישי ולא משנה מה הוא כותב ומה הם דעותיו.
אם יש בעיות ניתן ומומלץ תמיד לדווח וללחוץ מתחת להודעה על "דיווח על תוכן לא ראוי" וההנהלה שפועלת בלי הפסקה תפעל במהירות האפשרית לסדר את הדברים על הצד הטוב היותר!

אגב, דבר קטן נוסף ולא קשור לעצם ההודעה...
אבל אם תביא לי הסרטה ממרן שליט"א, אם יאמר שהוא משיח אני רץ אליו עכשיו. לדעת את כל התיק"ו שבש"ס.
את התיקו שבש"ס אליהו הנביא התשבי יתרץ, לא המשיח...
 
נערך לאחרונה:
ראיתי אתמול את הדיון, והגבתי.
לא חשבתי שיתפתח כזה דיון סוער.
אבל אני באמת לא מבין את פותח הדיון, אחרי שהוכח שזה לא אמיתי, וזה ברור לכולם, מה כ"כ קשה להודות "שזה לא מלאך ולא רשב"י"?!
לא הוכח ולא ברור, תראה תמונות, על מי אתה מסתמך על הגרפיקאית הזאת? יש עוד הוכחה בסרטון שהיא לא צודקת רואים גם דמות גבוהה בתוך הקהל לבושה בלבן, זה נראה משהו רוחני, א"א לבלבל אותי... ועוד איזה מיני קשקושים שכתבו פה... כאילו זה פלפול ישיבתי, אני אוהב הוכחה אמיתית, ברורה, לא דיבורי סרק מצטער!!! בנתיים אין!!!
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון